Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Długie przełożenie 5 biegu


MrTea

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

Niedługo szykuję mi się więcej tras moim tdi, również po niemieckich auostradach.

Ponieważ moja skrzynia na 4 i 5 tce zaczyna już troche buczeć, myślę o jej naprawie a przy okazji o zmianie przełożeń.

Wiem że w 1.9tdi występowały długie skrzynie w 5 biegach. Np. skrzynia KBL w Seacie LEonie 105ps. ..

Jest możliwe żeby przy naprawie przełożyć elementy z tej skrzyni do mojej żeby np. na 5tce obroty był mniejsze a co za tym idzie mniejsze spalanie i większa prędkość?

Ew. co mogę zrobić (nie chce wkładać skrzyni 6tki - za dużo roboty) z tą skrzynią żeby była lepsza na dłuższe szybsze trasy.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj skrzyni z 2.5 tdi. Wstawienie do Twojej skrzyni po naprawie dłuższej "piątki" też powinno być wykonalne, potrzebowałbyś tylko zestaw kół zębatych i synchronizatorów tego biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie chce wrzucać 6tki, inne łapy itd.. wolałbym przerobić swoją obecną .. Ktoś może doradzić jakie skrzynie mają dłuższe przełożenia z ktorych mógłbym szukać części? Wiem że ta KBL jest dłuższa.. ale jaka jeszcze inna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fhn dłuższe to ma tylko pierwsze 3 biegi a 4 i 5 są już krótsze od skrzyni EEN z silnika 110KM lepszym wyjściem jest skrzynia DUK ta ma 5 dłuższą o 6km przy 3000 RPM od fhn :decayed::kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fhn dłuższe to ma tylko pierwsze 3 biegi a 4 i 5 są już krótsze od skrzyni EEN z silnika 110KM lepszym wyjściem jest skrzynia DUK ta ma 5 dłuższą o 6km przy 3000 RPM od fhn :decayed::kox:

Ale Silniki AJM chyba miały seryjnie skrzynie DUK ja o takiej myśle bo moja seryjna jest troszke krótka 190 to już tragedia a kolega w AJM spokojnie 210 jedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fhn dłuższe to ma tylko pierwsze 3 biegi a 4 i 5 są już krótsze od skrzyni EEN z silnika 110KM lepszym wyjściem jest skrzynia DUK ta ma 5 dłuższą o 6km przy 3000 RPM od fhn :decayed::kox:

a liczyłeś z przełożeniem głównym? [br]Dopisany: 31 Styczeń 2012, 17:51_________________________________________________

Ale Silniki AJM chyba miały seryjnie skrzynie DUK

tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fhn dłuższe to ma tylko pierwsze 3 biegi a 4 i 5 są już krótsze od skrzyni EEN z silnika 110KM lepszym wyjściem jest skrzynia DUK ta ma 5 dłuższą o 6km przy 3000 RPM od fhn :decayed::kox:

a liczyłeś z przełożeniem głównym? [br]Dopisany: 31 Styczeń 2012, 17:51_________________________________________________

oczywiście... :embarrassed:

do obliczeń przyjąłem koła 205/55/16

ale chyba mi się już kolumny pomyliły bo coś źle policzyłem...., rzeczywiście FHN jest dłuższe od DUK, :wallbash::notworthy: przy 3000RPM na 5 biegu o około 6km/h, od EEN o jakieś 11km/h ... jeśli znów czegoś nie pomyliłem.... :kwasny::wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...