Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Proszę o poradę w sprawie 1,4 tdi


MiruK

Rekomendowane odpowiedzi

Szwagierka chce kupić auto i wzięła mnie dziś jako doradcę przy kupnie auta, pacjent to cordoba 2008r. 1,4 tdi 80KM. Nie mam zupełnie doświadczenia z tymi silnikami i od razu nie spodobała mi się jego bardzo głośna praca, auto ma przejechane 80 tyś km a silnik pracuje bardzo głośno i strasznie nim telepie. Brat jakiś czas temu miał A2 z 1,4tdi 75KM z przebiegiem 160tyś km i tam było zdecydowanie ciszej i nim tak nie telepało wiec to mnie zaniepokoiło.

Po podpięciu VAGa błędów brak, ale w 013 duże korekcje : na pierwszym i trzecim cylindrze było około 1,9mg/R , na środkowym 0,5mg/R. Nie wiem jak na ten silnik czy to duże korekcje? U mnie w AVF najwięcej jest 0,6mg/R więc to mnie zaniepokoiło i jej odradziłem kupno tego auta, poza tym po puszczeniu sprzęgła było słychać jakieś rzegotanie, jak naciskałem sprzęgło na jałowym to brzęczenie się wyciszało ale silnik i tak głośno i nierówno pracował. Czy ktoś zorientowany w temacie może mi powiedzieć jak jest z tymi korekcjami w 1,4tdi? Jak się sprawdza synchro wałka rozrządu?(tu w grupie 04 w ostatniej tabeli było: 1,1), w grupie 023 było odpowiednio: 20, 5 , 20 .Czy te silniki mają dwumas? czy to raczej wina pompek? Szwagierce bardzo się autko spodobało i mnie męczy że jej odradziłem :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że auto było rozgrzane ?? Zimnie 1,4TDI rzuca jak kotem po skisłym mleku... :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto całkowicie do 90 stopni rozgrzane nie było, ale silnik pracował jakieś 15 minut, patrzyłem na korekcje kilka razy i w miarę rozgrzewania jeszcze rosły, pod koniec dochodziły na 1 i 3 cylindrze już do 2mg/R, brata A2 też rzucało ale nie aż tak i po kilku minutach się już wyciszał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,4 tdi to podobno masakra. Dlaczego taki silnik szwagierka wybrała?