Jump to content
IGNORED

[B6 AVJ] Drgania i wibracje przy przyspieszaniu


laki83

Recommended Posts

chłopaki chciałbym poznać wasze zdanie..otóż mam pare kłopotów z autem ale o tym jednym tu napisze bo nie wiem czy moge to połączyć z inną usterką..do rzeczy..w trakcie przyspieszania z niższych obrotów daje buta w podłoge i auto zaczyna wibrować.jak jade sam to tego nawet nie czuć ale im bardziej obciążone auto tym bardziej.ostatnio wracałem z trasy.w aucie 2 osoby i tylna kanapa i bagażnik pełne gratów czyli dociążenie masakra i jak zaczołem przyspieszać na wysokim biegu z dolnych obrotów to tak zaczeło drgać że masakra..uczucie było takie jakbym miał jajowate koła :wink4: ale zaznaczam koła proste.żadnych błędów na vagu...co myślicie?

Link to comment
Share on other sites

Może też kwestia z jakich obrotów przyśpieszasz, jeśli przyśpieszasz od 1000obr na V biegu to drgania będą zawsze pomimo dwumasy i turbo.

Link to comment
Share on other sites

poduchy były akurat wczoraj sprawdzane i wyglądaja ok....darkle ja sie domyslam że cos tam moze podrgać ale nie az tak że mam wrazenie że zaraz mi sie auto rozsypie i to było więcej niz 1000obr

Link to comment
Share on other sites

A więc może coś z kołem dwumasowym? Może ktoś wcześniej zamieni dwumasę na jakś zestaw z pełnym kołem zamachowym?

Ciężko coś stwierdzić na odległość, może też drgania pochodzą od półosi czy przegubów? Mogą to być jak ktoś wspominał poduszki silnika ale też może wydech do czegoś dotykać i też będzie przenosić na karoserie.

Link to comment
Share on other sites

a to na pełnym kole zamachowym moze tak sie dziac?auto ma 130tysi najechane takze watpie żeby juz tam ktos cos robił...jaka wogóle jest róznica miedzy dwumasem a pełnym kołem zamachowym?

Link to comment
Share on other sites

Koło dwumasowe lepiej tłumi drgania skrętne. W autach gdzie konstruktorzy przewidzieli koło dwumasowe po zastosowaniu zwykłego koła zamachowego i tarczy z tłumikiem drgań skrętnych zazwyczaj pojawiają się drgania w nidkich zakresach obrotów.

Właśnie przenoszenie większych momentów i zdolność do tłumienia tych drgań jest powodem stosowania dwumasy. Sprzęgło ktoś zdolny może wykończyć i po 1000km, może wcześniej samochodem jeździła spokojna i ostrożna kobieta? :evil:

Ale w tym przypadku nie sądzę aby ktoś tam coś wymieniał. Przyczyn może być wiele i najlepiej jak ktoś kto się zna na tym przejedzie się autkiem i posłucha.

Link to comment
Share on other sites

no powiem ci że w niemcowni chyba baba tym jezdziła bo rączka na drzwiach i guziki na klimatronicu nie były starte tylko ewidentnie zdapane jakby tipsami tak więc moze sie nie mylisz[br]Dopisany: 30 Styczeń 2012, 22:46_________________________________________________aha bo zapomniałem dodać..słyszałem ze jak dwumas pada to słychac jakies trzaski i silnikiem rzuca jak sie go gasi..a u mnie tego niema.choc drzy mi buda na wolnych obrotach

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chodzi o poduszki silnika miałem podobny przypadek w golfie 3 1.8 benz. Trzaskało jak przyspieszałem i zwalniałem silnikiem np;podczas wyprzedzania okazało sie poduszki padły a póżniej jeszcze przegub wewnętrzny trzaskał ale ciężko było go wykapować. Co do poduszek na starych silnik jak sie ruszał mocno ręką cały chodził, po założeniu nowych wszystkie chałasy przenosiły sie do środka zatwarda była guma i podczas ruszania trząsło w środku.

Kolega kupił B4 TDI i poprzedni właściciel też wymieniał poduchy i auto trzęsie jak sie siedzi w środku.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...