Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[INNE] Prośba o analizę logów silnik ALH


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, czasami łapie tryb awaryjny no ale podszas logów było wszystko ok. Proszę o analizę poniższych logów: czy turbo dobrze ładuje i czy nie ma nieszczelności w kolektorze. Przy nieszczelności w kolektorze dolotowym które kolumny się ze sobą porównuje?

krzycho1.jpg

Opublikowano

turbo laduje ok ... ale chyba jest gdzies niszczelnosc

Opublikowano

Jest nieszczelność w dolocie bo masz wysokie wskazanie w pierwszym polu (MAF) grupy 010 w stosunku do rzeczywistego ciśnienia doładowania w polu trzecim (Manifold Pressure) tej samej grupy jak i polu drugim (Actual MAP) grupy 011.

Przy nieszczelności w kolektorze dolotowym które kolumny się ze sobą porównuje?

No właśnie te co opisałem powyżej czyli MAF Actual z MAP Actual (Manifold Pressure) w grupie 010.

Tak samo będzie to widać w logu łącznym grup 003 z 011.

Opublikowano

Chłopaki nie łapię tego, ale tak jak opisaliście to przy tych wartościach doładowania jakie są w blokach 010 poz3 (Manifold Pressure) i 011 poz3 (Actual MAP) - wartości w bloku 010 poz1 (MAF Sensor) mają mieć 800-850 mg/R tyle ile w grupie 003 poz2 [MAF (specified)] którego logu tutaj nie ma chyba że jest przeładowanie .

Czyli jeżeli turbo pompuje tyle ile wymaga mapa (grupa 011 poz3 [Actual MAP] = poz2 [specified MAP]) to ilość powietrza zasysanego powinna być taka sama jak wymagana czyli:

w grupie 003 poz3 [MAF-actual] = poz2[MAF-specified].

Zamieszczam jeszcze logi grup 003 i 008 oraz 010 i 011 tego samego samochodu ale zrobione rok temu.

010_011_2011.jpg

Opublikowano

Te stare logi co wkleiłeś też świadczą o nieszczelności w dolocie - chyba jeździłeś tak od samego początku - znowu masz w 010 pierwsza kolumna ponad 1000 mg/h a w 011 zaledwie 1866 mbar. To zbyt małe ciśnienie doładowania by w 003 lub w 010 (pierwsza kolumna) wskazywało ponad 1000 mg.skok - nieszczelność w dolocie !

Adamie, gdybyś miał wartości 950 i zniżąjące w 003 lub pierwsze pole w 010 przy takim ciśnieniu doładowania co masz obecnie to jeszcze by uszło ale bez przesady - nie powyżej 1000 mg/h - to jest ewidentna nieszczelność. Poza tym, masz nowszy sterownik dla silnika ALH więc wartość zadana ciśnienia doładowania MAP specified też jest ciut mała - powinna przekraczać 1948 mbar a nie 1927 mbar.

Wklej zatem log statyczny grupy 010.

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedź, zawsze na Was można liczyć. Sprawdzę opaski i łączniki gumowe rur intercoolera. Widocznie tak było od początku.

A gdyby było przeładowanie: czyli w grupie 011 np 2200mbar to pierwsza kolumna grupy 010 mogła by być ponad 1000 mg/h - dobrze rozumuję???

Opublikowano

Masz ponad 2233,8 mbar przy 2163 obrotów ale to jeszcze nic bo wartość MAF actual nie spada (a powinna) tylko się utrzymuje i wręcz rośnie przy 3340 obrotach a wartość ciśnienia doładowania maleje poniżej wartości zadanej a MAF Actual jest nadal powyżej 1000 mg/skok w grupie 010 dynamicznej gdy od 3400 obr. wartość MAP Pressure nie przekracza wartości zadanej. Jednym słowem jakby nie patrzeć to masz zbyt dużą masę powierza zmierzoną przez ptzepływkę w stosunku do rzeczywistej wartości ciśnienia doładowania - przepływka albo zbyt dużo mierzy (może być z benzyniaka) albo powietrze z dolotu ucieka przez nieszczelność.

Adam211, myślisz, że tak bym się upierał bez sensu nie widząc Twoich wartości w logach ?

Też mam silnik ALH i trochę znam jego paramery.

Masz rację :gdyby przeładowanie wynosiło stale 2200 mbar to i w grupie 003 lub 010 wartość MAF actual byłaby większa ale tak nie jest.

Opublikowano

Rozumię, dzięki jeszcze raz bo nie wiedziałem jak rozpoznać nieszczelność.

Teraz jeśli ciśnienie doładownia jest ok to w grupie 010 wartość (MAF actual) najwięcej ma mieć ok 950mg/h na początku, a później ma spadać.

Co do sterownika silnika to ten samochód miał w niemczech zmieniany silnik w servisie ale nie wiem dokładnie kiedy. Rok produkcji samochodu to 2000, lecz silnik nie wiem kiedy był zmieniany ale napewno był.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...