[ALL TDI] Sprzęgło alternatora - jakie objawy uszkodzenia?
0

    14 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Jak w temacie, jak rozpoznać kończące się sprzęgło alternatora?

    Ostatnio w mojej audi z okolic alternatora wydobywa dźwięk przypominający dzwonienie ( mniej przypomina piszczenie ) bardziej jakby metaliczny odgłos. Po rozgrzaniu silnika dzwonienie ustępuje lub jest słabo słyszalne, natomiast przy zimnym silniku dzwoni zawsze. Niedawno wymieniałem napinacz paska osprzętu więc go wykluczam jako sprawcę halasu. Obstawiam właśnie to sprzęgło lub wisko, choć hałas bardziej dobiega z okolic alternatora. A może to coś jeszcze innego.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Weź 2 osobę, podnieś machę obserwuj altka. Jeżeli po zgaszeniu sprzęgiełko w środku będzie się chwilę obracało to jest ok.

    Drugi sposób to zdemontować altka, zakręć rolką po czym szybko ją zatrzymaj. Sprzęgiełko powinno się chwilę obracać. Jak elektryk wymieniał u mnie mostek to tak właśnie sprawdził.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Lub po prostu zdejmij pasek z alternatora i pokręć nim tak jak pisze Tommy

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ok, a co się może stać jeśli się takiego sprzęgiełka nie wymieni w porę? Może zerwać pasek?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ostatnio robiłem porządek z moim altkiem, bo miałem takie same objawy jak piszesz. Po wyjęciu, jak zakręciłem ręką najgorzej piszczały szczotki, komutator w miejscu styku ze szczotkami był mocno wytarty. Wymieniłem komutator 10zł, łożyska około 25zł, regulator ze szczotkami 60zł, sprzęgiełko 160zł. Przy okazji, jak już miałem rozebrane, wymieniłem jeszcze napinacz i pasek bo był już przekoszony (nie polecam tanich podróbek, u mnie długo nie potrzymał) U mnie piszczenie ustało, sprzęgiełko nie było walnięte ale miało luz wzdłużny i dość mocno zjechane rowki po których pasek jeździ.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ok, a co się może stać jeśli się takiego sprzęgiełka nie wymieni w porę? Może zerwać pasek?

    U mnie sprzęgiełko rozpadło się w trasie więc po prostu je zaspawałem żeby do domu dojechać.Niestety nie polecam takich praktyk.Skończyło się na wymianie paska,napinacza i oczywiście samego sprzęgiełka.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Mam właśnie podobne dzwonienie jakie miałeś u siebie. Dziwne jest to, że to dzwonienie objawiło się zaraz po wymianie napinacza paska, wczęśniej było słychać tylko piszczenie paska bo napinacz był już położony i rolki nie pracowały w jednej linii. Po wymianie napinacza i paska - pasek przestał piszczeć, a pojawiło się dzwonienie.

    Wygląda więc, że to sprzęgiełko jest walnięte.

    Aha, i pasek też jakoś bardziej się teraz zużywa, ale może to wina tego , że wymieniając napinacz mechanicy użyli łomika blokując wisko i pokaleczyli trochę ślizgi paska przez co pojawiły się małe ubytki w rolkach, które to teraz lekko kaleczą pasek.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Rolki nie pracowały w jednej linii przez wyrobione sprzęgiełko.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Rolki nie pracowały w jednej linii przez wyrobione sprzęgiełko.

    Ale napinacz też był położony mocno już. Co ciekawe rolka FAG była cichutka.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Napinacz mogli wymienić przez odsunięcie pasa przedniego.

    U mnie przez wyrobione koło alternatora napinacz tak się pochylił, że w każdej chwili mogło strzelić. Dołożyłem sprzęgiełko & napinacz z Ruville + pasek Conti i mam święty spokój już prawie 2 rok.

    Niestety ale alternator w TDI dosyć często się psuje i trzeba zwracać uwagę na jego pracę i niepokojące dźwięki.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    U kolegi w Passacie przez walnięte sprzęgiełko urwał się napinacz, pękła ta szpilka która go trzyma

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    U kolegi w Passacie przez walnięte sprzęgiełko urwał się napinacz, pękła ta szpilka która go trzyma

    Właśnie mechanik co mi wymieniał napinacz mówił, że ta szpila gwintowana to najsłabsze ogniwo całego napinacza.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    U mnie objawem zuzytego sprzegielka bylo delikatne stukanie na wolnych obrotach na goracym silniku. Po zluzowaniu paska sprzegielko bylo zblokowane. Kupilem na allegro kpl specjalnych kluczy do demontazu oraz sprzegielko SKF-a za 119zl i nic teraz nie dzwoni:) Pozdrawiam

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy