Jump to content
IGNORED

[B5 ADR] Temperatura cieczy nie drga wskazówka.


saki1

Recommended Posts

Witajcie.

Nie jestem znawcą motoryzacji także proszę was o pomoc w diagnozie.

Mam problem z wyświetlaniem na zegarach temperatury cieczy.

Wskazówka trzyma się cały czas na 60 st. i nie drgnie.

Zanim wymieniłem czujnik temperatury to skakała raz 60 st po kilku kilometrach dochodziła do 90 st po czym spadała do 60 st.

Zaraz po wymianie czujnika (z kratek wydobywało się ciepłe powietrze jak zawsze) drgneła raz doszła do 90 st i powróciła do swojego 60 st.

Czytam forum i wiele osób mówi termostat

Czy u mnie też ?

Płyn chłodniczy to G-30 Glysantin (rozcięczony z wodą z kranu) nie destylowaną. :wallbash: ( mój brak doświadczenia ) :wallbash: na opakowaniu jest napisane rozcieńcz z wodą ;(

Teraz tak jeżdżę ale zastanawiam się czy wszystko ok bo od dwóch dni mam problem z odpalenie auta który postawię na 8 godz, przy 10 st mrozie.

Pomijam fakt że strasznie coś się tłucze jak jest mróz w środku (tak jakby zamarazała cała deska ) stukot jest strasznie denerwujący (zanika jak auto się rozgrzeje) czy to normalne??

Autko kręci, akumulator mam 45 AH ( nie wiem, czy nie za słaby?)

zaskoczy tak po kilku sekundach 8-10 sek

Jak chcę mu dodać gazu to zaczyna strzelać i gaśnie.

Efekt jest tak że aby mógł odejchać muszę po zapaleniu kilka minut siedzieć w aucie nie dodawać gazu i czekać kilka minut aż po dodaniu gazu auto nie zadławi się i nie zgaśnie.

Obejdzie się bez wizyty u mechanika ???

Może sama wymiana tego płynu wystarczy ?

Czekam na waszą diagnozę...

Co się stało z moją Audiczką która ładnie paliła i jeździła jak nowy z salonu?? :>

Z góry dziękuję za każdą sensowną odpowiedź.

Link to comment
Share on other sites

prawdopodobnie kupiłeś jakąś tanią podróbę czujnika

kup ori i bedzie ok, układ dokładnie odpowietrz

VAG też sie tutaj przyda

Link to comment
Share on other sites

Za czujnik dałem 80 zł firmy już nie pamiętam, ale nigdy nie kupuje tych najtańszych.

Dzięki za odpowiedź, a co sądzisz o tym płynie (rozcieńczony z wodą kranową)?

i to zapalanie??

Link to comment
Share on other sites

wymien akumulator bo obecny za slaby i sprawdz polaczenie czujnik - zegary

Link to comment
Share on other sites

Akumulator zmieniam na bank

ten wystarczy ?

http://allegro.pl/akumulator-centra-futura-72ah-720a-promocja-i2080385940.html

Poszperałem trochę na necie i okazało się że klimatronikiem,można sprawdzić temperaturę silnika i poświęciłem sobie dziś trochę czasu.

efekt

Na kanale 51 temperatura rośnie powoli bardzo długo pokazywała 50-52 st. potem przejechałem się ok 15 km i powtórzyłem test na kanale 51 i co się okazało (po długim czasie)

Temperatura zaczeła rosnąć doszedłem do 74 st i na zegarach również było widać że drgneła ale nie idealnie pokrywając to co widziałem na klimatroniku (różnica ok 5 -6 st.)

więc wskazówka żyje :> ale czy normalne że tak długo potrzebuje aby wskazywać jakomś temperaturę??

Na kanale 49 wskazuje 0 ale nie wiem do czego on służy?

Jest zimno więc nie wiem to moja pierwsza zima z Audi więc nie mam porównania.

Wczesniej miałem opla i tam szybciej wskazówka pokazywała temperaturę.

Może ten typ tak ma a ja panikuję ?

Dzięki za każdą podpowiedź.

A tym Vagiem to jak najbardziej sprawdze, tylko chciałbym sam widzę na allegro że sprzedają jakieś interfejsy z kablem, ale czy to warto kupić ?

http://allegro.pl/oryginalny-polski-vag-2-5-usb-vw-audi-skoda-seat-i2062220286.html

Elektrycy krzyczą 80 zł za podpięcie a jak obserwuję to co drugi posiadacz Audi ma taki sprzęt na wyposażeniu.

Może zainwestować w taki zestaw ale wy koledzy znacie na rzeczy i na pewno doradzicie co kupić.

bo myślę że mechanika na poziomie sprawdzenia błędów i ich ewentualne kasowanie to nie taka trudna sprawa.

Link to comment
Share on other sites

Rowniez planuje zakup VAG-u wiec tez chcialbym wiedziec ktory warto kupic

Link to comment
Share on other sites

Rowniez planuje zakup VAG-u wiec tez chcialbym wiedziec ktory warto kupic

jak koledzy powyżej...
Link to comment
Share on other sites

Odgrzebię Ci trochę kotleta. Ja wymieniłem zegary i zauważyłem że wskaźnik temperatury wolniej reaguje. W starych zegarach pokazywał szybciej niż w tych nowozamontowanych. Poszperałem trochę i te "silniczki" ze starości coraz wolniej reagują. W starych miałem tak że tem oleju wstawała później a cieczy szybciej. Teraz pomiary się pokrywają. Wskazania są prawidłowe bo auto trzyma mi 90st. Porównam to jeszcze z klimatronikiem

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...