Jump to content
IGNORED

[B6 AVF] Co się stało z autotestem xenonow


HiRide
 Share

Recommended Posts

Koledzy jak to w koncu jest z tym autotestem bi xsenonow?Czy ZAWSZE niezaleznie od pochylosci terenu dnia i gdziny i warunkow pogodowych ( :tongue4:) bi xenon zaraz po zapaleniu swiatel pochyla sie i unosi do gory ???? :embarrassed: Nawet jak stoje na jakiejs duzej pochylosci przodem do gory i zapalam xenony to swieca one po oknach - to chyba nie jest normalne?

Nie wiem czy to bylo bo jak kupilem samochod bylo jasno i nie wpadlam nawet na pomysl zeby to sprawdzic a na drugi dzien odpinalem akumulator.Czy jego odpiecie ma wplyw na ten auto test?Kiedy naciskam guzik"check" przed licznikiem wszystko jest OK ale pokazuje zolta zarowke przekreslona.Na vagu w bloku xenon range nie ma zadnych bledow..podczas sprawdzania tego bloku silniczki na chwile opadaja na dol i podnosza sie i tak zostaja.Rece mi opadaja :thumbdown: nie wiem wszystko jest ok czy nie a jesli nie to gdzie szukac usterki

Link to comment
Share on other sites

z xenonami wszystko masz o.k. :th:- żółta przekreślona żarówka na FIS-ie to po prostu info , że przepaliła Ci się któraś żarówka :naughty:

czyli ze co po ich zapaleniu nie maja sie ruszac gora dol ?? ten filmik najlepiej obrazuje co mam na mysli http://pl.youtube.com/watch?v=0WzG7a9yv1U

to samo widzialem np w passacie z 2003 roku

a co do tej zarowki to nie wiem :mysli: wszystkie zewnetrzne sie swieca i w srodku tez -jedyne co nie swieci-o ile ma sie swiecic, to ikonka swiatel mijania w pokretle ktorym wlacza sie wszystkie lampy(reszta ikonek swieci)

Link to comment
Share on other sites

Kolego ,najprościej pojedz na stację diagnostyczną i sprawdzą Ci ustawienie świateł.Masz bixenony?

Link to comment
Share on other sites

Kolego ,najprościej pojedz na stację diagnostyczną i sprawdzą Ci ustawienie świateł.Masz bixenony?

tak mam bixenony-ten filmik Ci cos mowi ? tzn to samo jest w audi ?

Link to comment
Share on other sites

Ale chodzi Ci że się mają samepoziomować?

tak jak w Renault?

czy świecą w NIEBO?

Link to comment
Share on other sites

Ale chodzi Ci że się mają samepoziomować?

tak jak w Renault?

czy świecą w NIEBO?

chodzi mi o to czy jak zapalam swiatla na postoju,ruszaja sie gora dol przez chwile(tak jak w espace) bo to ze maja i musza miec samopoziomowanie to wiem

Link to comment
Share on other sites

Z tego co wiem to w b6 NIE ruszają się tak jak na filmie.

Link to comment
Share on other sites

Z tego co wiem to w b6 NIE ruszają się tak jak na filmie.

Nie dokładnie tak, ale też jest samopoziomowanie przy włączeniu świateł albo zapłonu. Jest też tak, że nie zawsze jest przeprowadzone samopoziomowanie, ale tylko w miarę potrzeby.

Link to comment
Share on other sites

no tak ,pewnie masz rację.Dlatego nigdy niewidziałem jak sie ruszają.

ogólnie to jaki masz problem????

martwisz się tym czy się nie ruszają,?

Link to comment
Share on other sites

no tak ,pewnie masz rację.Dlatego nigdy niewidziałem jak sie ruszają.

ogólnie to jaki masz problem????

martwisz się tym czy się nie ruszają,?

tak tym sie martwie/martwilem ze sie nie ruszaja albo ja tego nie widze.Mam nadzieje ze dynamiczna regulacja wiazki swiatla dziala jak nalezy ale nie wiem jak to sprawdzic (vag nie wykrywa bledow)[br]Dopisany: 06 Kwiecień 2008, 22:27 _________________________________________________

ruszaja sie tak samo jak na fimie , ja mam orginalnie xenony i tez sie tak ruszaja , troche mnie to dziwilo ale przczytalem w instrukji ze tak ma byc

no i masz :wallbash: teraz to ja juz nie wiem o co w tym chodzi skoro jednym sie rusza a innym nie :angry:

Link to comment
Share on other sites

ruszaja sie tak samo jak na fimie , ja mam orginalnie xenony i tez sie tak ruszaja , troche mnie to dziwilo ale przczytalem w instrukji ze tak ma byc

Na filmie w RENAULT ruszają się jakby w 2 fazach(dół, połowa i z powrotem góra), a u nas w jednej (dól i góra).

Czasami można tego nie zauważyć. VAGiem można zrobić test i wtedy wszystko widać jak na dłoni.

Poza tym jak nie masz VAGA to odpal silnik, włącz światła jak masz puste auto, potem wyłącz i posadź z tyły 3 osoby.

Teraz znowu włącz zapłon (najlepiej przy włączonych wcześniej światłach). Powinny się ustawić same.

Link to comment
Share on other sites

ruszaja sie tak samo jak na fimie , ja mam orginalnie xenony i tez sie tak ruszaja , troche mnie to dziwilo ale przczytalem w instrukji ze tak ma byc

Myślę że ma kolego rację jeśli ma orginalne i cytł w instrukcj

Jutro sam to sprawdzę z ciekawości.

Link to comment
Share on other sites

ruszaja sie tak samo jak na fimie , ja mam orginalnie xenony i tez sie tak ruszaja , troche mnie to dziwilo ale przczytalem w instrukji ze tak ma byc

Na filmie w RENAULT ruszają się jakby w 2 fazach(dół, połowa i z powrotem góra), a u nas w jednej (dól i góra).

Czasami można tego nie zauważyć. VAGiem można zrobić test i wtedy wszystko widać jak na dłoni.

Poza tym jak nie masz VAGA to odpal silnik, włącz światła jak masz puste auto, potem wyłącz i posadź z tyły 3 osoby.

Teraz znowu włącz zapłon (najlepiej przy włączonych wcześniej światłach). Powinny się ustawić same.

jak podlacze waga i blok xenon range to xenon opada max w dol na sekunde po czym wraca do wczesniejszej pozycji[br]Dopisany: 06 Kwiecień 2008, 22:37 _________________________________________________

ruszaja sie tak samo jak na fimie , ja mam orginalnie xenony i tez sie tak ruszaja , troche mnie to dziwilo ale przczytalem w instrukji ze tak ma byc

Myślę że ma kolego rację jeśli ma orginalne i cytł w instrukcj

Jutro sam to sprawdzę z ciekawości.

sprawdz i daj znac co wyszlo tylko zrob ten test na pustym autku tylko z toba kierowniku :kox:

Link to comment
Share on other sites

oki :)

Link to comment
Share on other sites

jak podlacze waga i blok xenon range to xenon opada max w dol na sekunde po czym wraca do wczesniejszej pozycji

Tak się nie robi - jak wchodzisz do XENONów to tam masz takie coś jak Output Tests i jak zrobisz START to xenony zjadą max. w dół, potem jak weźmiesz NEXT to pojadą max. do góry - potem są jeszcze jakieś testy, ale już nie pamiętam co jest testowane.

Link to comment
Share on other sites

jak podlacze waga i blok xenon range to xenon opada max w dol na sekunde po czym wraca do wczesniejszej pozycji

Tak się nie robi - jak wchodzisz do XENONów to tam masz takie coś jak Output Tests i jak zrobisz START to xenony zjadą max. w dół, potem jak weźmiesz NEXT to pojadą max. do góry - potem są jeszcze jakieś testy, ale już nie pamiętam co jest testowane.

racja-zapomnialem napisac ze to tez robilem i wynik testu byl ok tzn bez bledow [br]Dopisany: 06 Kwiecień 2008, 23:19 _________________________________________________

oki :)

jak tam kolego sprawdzales te bixy? :)

Link to comment
Share on other sites

Tak ruszaja się

Link to comment
Share on other sites

Jedź na stację diagnostyczną i powiedz żeby ustawili Ci światła. Przed ustawianiem świateł podłącz VAGa, zrób tak:

Headlight Adjustment

[select]

[55 - Xenon Range]

[basic Settings - 04]

Group 001

[Go!]

Activate the Basic Setting.

[ON/OFF/Next]

* The meas. block field now shows "Wait" and should switch to "Adjust Headlights" then (this may take up to 10 seconds).

* Adjust the headlights using their manual adjusting screws as referenced against a suitable aiming target.

[ON/OFF/Next]

The adjustment should now be learned.

[Done, Go Back]

Don't forget to check/clear fault codes afterwards.

[Close Controller, Go Back - 06]

Link to comment
Share on other sites

Panowie....zwyciestwo!!! :> :>

Dzis tak dla proby postanowilem zrobic maly sprawdzian.Auto stalo raczej na plaskim terenie wiec najpierw przekrecilem kluczyk az do zapalenia kontrolek nastepnie wlaczylem swiatla mijania xenon i po chwili zapalilem silnik.Jak silnik odpalil to po jakis 3 sekundach wiazka swiatla na muze obnizyla sie i po sekundzie powrocila w gorne polozenie :kox: Mozliwe ze soczewki wykonuja ruchy odrazu po przekreceniu kluczyka w stacyjce jeszcze przed odpaleniem silnika- tego jeszcze nie jestem pewien bo nie mam lustra przed autem :tongue4: ale jakby nie bylo odpaliem motor juz na zalaczonych xenonach i wtedy ladnie sie ruszaly wiec mysle ze wszystko jest ok :) [br]Dopisany: 09 Kwiecień 2008, 21:16 _________________________________________________

Jedź na stację diagnostyczną i powiedz żeby ustawili Ci światła. Przed ustawianiem świateł podłącz VAGa, zrób tak:

Headlight Adjustment

[select]

[55 - Xenon Range]

[basic Settings - 04]

Group 001

[Go!]

Activate the Basic Setting.

[ON/OFF/Next]

* The meas. block field now shows "Wait" and should switch to "Adjust Headlights" then (this may take up to 10 seconds).

* Adjust the headlights using their manual adjusting screws as referenced against a suitable aiming target.

[ON/OFF/Next]

The adjustment should now be learned.

[Done, Go Back]

Don't forget to check/clear fault codes afterwards.

[Close Controller, Go Back - 06]

to co napisales robilem jakis tydzien temu bo mialem na fisie przekreslony reflektorek i nie dalo sie usunac tego bledu.Po calej tej procedurze ktora wcale nie jest skomplikowana(jest opis na froum po polsku :))usunalem blad i reflektorka juz nie ma.Do tego jak pisalem wczesniej wyglada na to ze jest ok u mnie z tym autotestem.Bede jescze zwracal uage jak to dziala bo krotko mam ten samochod.Dziekuje koledzy za wszelkie rady i spostrzezenia :):notworthy:

Link to comment
Share on other sites

to co napisales robilem jakis tydzien temu bo mialem na fisie przekreslony reflektorek i nie dalo sie usunac tego bledu.Po calej tej procedurze ktora wcale nie jest skomplikowana(jest opis na froum po polsku :))usunalem blad i reflektorka juz nie ma.

Właśnie chodziło mi o to, żeby na początek ustawić dobrze światła (sterownik ma wtedy jakiś punkt odniesienia). Widzę, że kolega tak zrobił i działa, więc światła świecą OK. A masz włączoną funkcję świateł dziennych? Wtedy światła włączają się po włączeniu zapłonu (widziałem to w Audi A6 C6 2004r.) i prawdopodobnie będą same przechodzić proces adaptacji wysokości świecenia.

Link to comment
Share on other sites

Gratulację tak właśnie działają :th:

po problemie

Link to comment
Share on other sites

to co napisales robilem jakis tydzien temu bo mialem na fisie przekreslony reflektorek i nie dalo sie usunac tego bledu.Po calej tej procedurze ktora wcale nie jest skomplikowana(jest opis na froum po polsku :))usunalem blad i reflektorka juz nie ma.

Właśnie chodziło mi o to, żeby na początek ustawić dobrze światła (sterownik ma wtedy jakiś punkt odniesienia). Widzę, że kolega tak zrobił i działa, więc światła świecą OK. A masz włączoną funkcję świateł dziennych? Wtedy światła włączają się po włączeniu zapłonu (widziałem to w Audi A6 C6 2004r.) i prawdopodobnie będą same przechodzić proces adaptacji wysokości świecenia.

Tzn ze jesli swiatla nie sa dobrze ustawione to komputer nie bedzie mial punktu odniesienia i nie bedzie autotestu?Przeciez komp nie wie czy swiatla sa dobrze ustawione czy nie wiec zawsze powinien robi autotest chyba ze sie myle.Mam nadzieje ze wiesz o co mi chodzi.Nie mam swiatel dziennych tak jak np w a4b7 (ciemne zolte swiatlo) wiec nie moge miec tej funkcji wlaczonej :thumbdown: bo xenony to nie swiata dzienne tylko mijania jak wiesz :) a co do procesu adaptacji to nie bardzo wiem co masz na mysli.Przeciez zawsze powinien byc na poczatku autotest czyli ruch soczewki gora dol i ustawienie sie jej na prawidlowym poziomie.

Link to comment
Share on other sites

Tzn ze jesli swiatla nie sa dobrze ustawione to komputer nie bedzie mial punktu odniesienia i nie bedzie autotestu?Przeciez komp nie wie czy swiatla sa dobrze ustawione czy nie wiec zawsze powinien robi autotest chyba ze sie myle.

Robi zawsze autotest, ale skądś musi wiedzieć, że są źle ustawione:

to co napisales robilem jakis tydzien temu bo mialem na fisie przekreslony reflektorek i nie dalo sie usunac tego bledu.Po calej tej procedurze ktora wcale nie jest skomplikowana(jest opis na froum po polsku :))usunalem blad i reflektorka juz nie ma.

Właśnie chodziło mi o ten reflektorek. Zapewne osiąga wartości graniczne i wywala błąd.

to co napisales robilem jakis tydzien temu bo mialem na fisie przekreslony reflektorek i nie dalo sie usunac tego bledu.Po calej tej procedurze ktora wcale nie jest skomplikowana(jest opis na froum po polsku :))usunalem blad i reflektorka juz nie ma.

Właśnie chodziło mi o to, żeby na początek ustawić dobrze światła (sterownik ma wtedy jakiś punkt odniesienia). Widzę, że kolega tak zrobił i działa, więc światła świecą OK. A masz włączoną funkcję świateł dziennych? Wtedy światła włączają się po włączeniu zapłonu (widziałem to w Audi A6 C6 2004r.) i prawdopodobnie będą same przechodzić proces adaptacji wysokości świecenia.

Nie mam swiatel dziennych tak jak np w a4b7 (ciemne zolte swiatlo) wiec nie moge miec tej funkcji wlaczonej :thumbdown: bo xenony to nie swiata dzienne tylko mijania jak wiesz :)

W rodzinie mam A6 C6 jak wyżej wspomniałem i ma bixenon, który sam załącza się jako światło do jazdy dziennej.

a co do procesu adaptacji to nie bardzo wiem co masz na mysli.Przeciez zawsze powinien byc na poczatku autotest czyli ruch soczewki gora dol i ustawienie sie jej na prawidlowym poziomie.

Zgadza się. Po prostu wywnioskowałem z twoich powyższych wypowiedzi, że u Ciebie adaptacja wysokości świecenia daje się zauważyć wtedy, gdy włączysz światła już na włączonym zapłonie (przed uruchomieniem silnika). :)

Link to comment
Share on other sites

Zgadza się. Po prostu wywnioskowałem z twoich powyższych wypowiedzi, że u Ciebie adaptacja wysokości świecenia daje się zauważyć wtedy, gdy włączysz światła już na włączonym zapłonie (przed uruchomieniem silnika). :)

Dopiero dzis wpadlem na to zeby najpierw zapalic swatla adopiero potem zapalic silnik ale na pszyszlosc wole tak nie robic :) nawet po zapaleniu swiatel na wylaczonym silniku nic sie kompletnie nie ustawia u mnie.Dopiero jak odpale silnik na zalaczonych swiatlach to wtedy po chwili xenony ida do dolu potem wracaja.Takze zapalnie swiatel na zgaszonym silniku nie powoduje u mnie autotestu chyba ze nie jestem w stanie tego zauwzyc ale watpie zebym nie byl :kox:

Link to comment
Share on other sites

Koledzy ustawienie świateł to jedno a autopoziomowanie to co innego. Światła (zasięg) reguluje się normalnie jak w każdym innym samochodzie bez autopoziomowania czyli śrubami przy lampach (jedna poziom, druga pion) i autopoziomowanie nie zobaczy nawet tej zmiany. Teoria, że po włączeniu świateł wrócą one do pozycji sprzed regulacji jest błędna. Autopoziomowanie posiada dwa czujniki na tylnym moście i koło przedniego koła. Zmiana położenia tych czujników nie zależy od tego czy będziesz stał samochodem na prostej drodze czy pod górę. Zmiana położenia czujników następuje tylko i wyłącznie pod OBCIĄŻENIEM sacmochodu. Czujniki są przymocowane do zawieszenia. Jak zapakujesz bagażnik tak, że auto zamiata rurą po asfalcie to po włączeniu świateł powinny obniżyć się do poziomu jaki miały gdy auto było puste. Procedura regulacji xenonów z autopoziomowaniem (którą nawet chyba ja napisałem na forum) ma na celu zapamiętanie początkowego poziomu (pusty samochód). I potem po załadowaniu np bagażnika światła wracają do tej pozycji. Zmiany te można zaobserwować VAGiem. W którejś grupie dla xenonów jest podawane napięcie na jednym i drugim czujniku autopoziomowania. Powinno się chyba zmieniać w zależności od załadowania samochodu. A po włączeniu świateł nawet w moim B5 xenony minimalnie idą do góry, do dołu i wracają na pozycję wyjściową, więc jest to normalne. Ale mogę się mylić :hi:

Link to comment
Share on other sites

sorry że odgrzewam kotleta, ale nie chcę zakładać nowego wątku

Mam taki problem w Audi A4 B6 z 2003 roku, są xenony i gdy zapale samochód i włączę światła na wyświetlaczu komputera pokazuje się kontrolka świateł i strzałki w górę i w dół jak by chodziło o regulację świateł. Podłączałem KTS 200 i jak chce się połączyć ze sterownikiem oświetlenia lub modułem komfortu to wyświetla mi że nie znaleziono systemu. Jak usunąć tą kontrolkę??

Miał ktoś taki problem?? Nie ma żadnego odzewu.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...