wilku213 Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 Witam. Chciałbym, żeby ktoś mi przytoczył zasadę działania Sprzęgła wiskotycznego w moim Audi. Audik z mojego profilu. Kiedy powinien się włączyć, kiedy wyłączyć? Itp. Na jakiej to zasadzie działa.
Labiel Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 Generalnie usłyszysz jak się włączy bo wentylator przy dodaniu gazu będzie buczał dość mocno. Działa to na zasadzie rozszerzania się metalu pod wpływem ciepła, czy jakoś tak. Jest zimno wentylator obraca się wolniej niż obroty silnika i można go zatrzymać - ręką nie radzę próbować. W momencie gdy silnik osiąga określoną temperaturę dwie części wiska stykają się i wentylator zaczyna obracać się z prędkością znacznie większą. Działa to na tej samej zasadzie co sprzęgło silnika z tym że tu nie ma linki.
wilku213 Opublikowano 3 Lutego 2012 Autor Opublikowano 3 Lutego 2012 Dzieki za informację.. Wiec teraz wiem, że problem jest. Otóż mi ten wentylator chodzi cały czas...Nawet rano jak na takim mrozie odpalam i jadę, też chodzi cały czas... Jakieś pomysły? Płyn niedawno wymieniony, stan jest.
colins Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 Bo wentylator chodzi cały czas. Tyle, że kręci się jakby siłą rozpędu i dopiero przy wysokiej temperaturze silnika napiernicza na pełnych obrotach. Zresztą przy prawidłowo działającym sprzęgle wiskotycznym można go zatrzymać - ja to robię palcem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się