Skocz do zawartości
IGNOROWANY

bardzo słabe ogrzewanie


norman25

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam audi 4 b5 u mnie brak ogrzewania samochod osiaga tep.90 stopni a ogrzewania brak.weze wchodzace do nagrzewnicy sa gorace jeden i drugi,wczesnie dostal mi sie olej do ukladu chlodzacego i zaczol sie problem wyczyscilem caly uklad ale jakies pozostalosci oleju napewno pozostaly,czy jest to wina zarypanej nagrzewnicy czy cos innego jak ja wyczyscic i czym pomozcie pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz klimę? Jak tak to sprawdź czy silniczek z klapy ciepło-zimno działa. Podepnij Vaga, zobacz czy nie ma jakiś błędów. Możesz też sprawdzić na samym klimatroniku. Listę kodów błędów poszukaj sobie w necie. U nas na forum chyba też jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem po wymianie pompy wody termostatu czujnika temperatury i nagrzewnicy co nic nie dało

W tej chwili mam wszystko rozmontowane i nagrzewnica mimo że jest gorąca z nawiewu nie wieje wcale za cieplo mało tego zauważyłem że przewody od klimy ( metalowe na podszybiu ) są aż oszronione jak by ciągle chłodziło coś w układzie . czy czasem przy ogrzewaniu wnętrza nie powinna wyłączyć sie sprężarka ?

Dajcie jakieś rady bo zima za pasem a ja nie mam jak niemowlaka wozić bo zimno w aucie :(

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to miałem taki problem ze z tyłu w bloku silnika był zapchany przewód i kanały w bloku , musiałem drutem przepchac i pomogło

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam



Również miałem problem z ogrzewaniem na wolnych obrotach A4 b6 2002r benzyna 1,8t 150km


Problem pojawił się po wymianie rozrządu pompy i płynu


Auto poprostu nie grzało na wolnych obrotach. Temperature 90c łapie normalnie. termostat wyglądał na ok.


Dodając lekko gazu odrazu leciało ciepło z nadmuchu a na czerwonym świetne zimno jak z klimy.


Myślałem że to pompa nie wyrabia na niskich obr. bo mechanik mówił że ten model na duży obieg i chłodzenie turbiny itp. kupił pompę wody taką za 130 zł magnetic czy jakoś tak.


Wróciłem do mechanika nast. dnia i kazałem wymienic na taką samą skf jak była wczesniej. Niestety nie pomogło. To samo.


Poczytałem i stwierdziłem ze wymiana termostatu tez nie pomoże i miałem racje.


Kupiłem preparat do czyszczenia i odkamieniania układu chłodzenia przypuszczając że nagrzewnica jakimś cudem zapchała się nagle po wymianie płynu.


Preparat K2 RADIATOR FLUSH Płyn do płukania chłodnic 400ml nie jestem miłośnikiem firmy K2 ale postanowiłem spróbować.


Odpaliłem auto i wlałem cały preparat do pojemnika z płynem chłodzącym. Zakręcamy i lecimy w trase bo żyłowanie na parkingu poprostu był nie zniósł


Mam automata więc biegi na manual i kręcimy nawet do 5 tyś. obr. zatrzymałem się na parkingu i zostawiłem auto zapalone przez 15 min.



Przejechałem 25 km i już był efekt, auto zaczeło grzać na postoju. Czy to preparat czy zapowietrzona chłodnica i po pogonieniu auta nagle się odpowietrzyła nie wiem do dziś ale pomogło.


Oczywiście zlewamy płyn zmieszany z preparatem z układu i zalewamy nowym czystym.



Myślę że jak ktoś ma podobny problem jak ja to spróbować czyścić nagrzewnice preparatem nie octem!!! bo wymiana nagrzewnicy to kupa roboty.



pozdr


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , mnie też spotkała przyjemność słabego grzania, mianowicie jadąc na ferie w góry działało wszystko ok, audiczka a4b6 tdi, postała parę dni a ostatnio było trochę mrożno , i czas wyjazdu a ty klops zamarzła, po ciężkich męczarniach grzaniu suszarką , udało się odpalić, ale właśnie stał się problem z grzaniem , i wracaliśmy w zimnym aucie , myślałem może że przez to męczenie z zapaleniem , coś sie pochrzaniło, zimno żeby wyjść i grzebać, podjechać do mechera by trzeba , tu następny problem jak niektórzy piszą znależć uczciwego mechanika. jak dojdę co się stało to napisze , pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

Również miałem problem z ogrzewaniem na wolnych obrotach A4 b6 2002r benzyna 1,8t 150km

Problem pojawił się po wymianie rozrządu pompy i płynu

Auto poprostu nie grzało na wolnych obrotach. Temperature 90c łapie normalnie. termostat wyglądał na ok.

Dodając lekko gazu odrazu leciało ciepło z nadmuchu a na czerwonym świetne zimno jak z klimy.

Myślałem że to pompa nie wyrabia na niskich obr. bo mechanik mówił że ten model na duży obieg i chłodzenie turbiny itp. kupił pompę wody taką za 130 zł magnetic czy jakoś tak.

Wróciłem do mechanika nast. dnia i kazałem wymienic na taką samą skf jak była wczesniej. Niestety nie pomogło. To samo.

Poczytałem i stwierdziłem ze wymiana termostatu tez nie pomoże i miałem racje.

Kupiłem preparat do czyszczenia i odkamieniania układu chłodzenia przypuszczając że nagrzewnica jakimś cudem zapchała się nagle po wymianie płynu.

Preparat K2 RADIATOR FLUSH Płyn do płukania chłodnic 400ml nie jestem miłośnikiem firmy K2 ale postanowiłem spróbować.

Odpaliłem auto i wlałem cały preparat do pojemnika z płynem chłodzącym. Zakręcamy i lecimy w trase bo żyłowanie na parkingu poprostu był nie zniósł

Mam automata więc biegi na manual i kręcimy nawet do 5 tyś. obr. zatrzymałem się na parkingu i zostawiłem auto zapalone przez 15 min.

Przejechałem 25 km i już był efekt, auto zaczeło grzać na postoju. Czy to preparat czy zapowietrzona chłodnica i po pogonieniu auta nagle się odpowietrzyła nie wiem do dziś ale pomogło.

Oczywiście zlewamy płyn zmieszany z preparatem z układu i zalewamy nowym czystym.

Myślę że jak ktoś ma podobny problem jak ja to spróbować czyścić nagrzewnice preparatem nie octem!!! bo wymiana nagrzewnicy to kupa roboty.

pozdr

U mnie problem podobny. Też nie grzeje na wolnych obrotach. Myślałem, że może nagrzewnica zapchana lub zapowietrzona. Dolny wąż który wchodzi do ścianki grodziowej jest gorący, ale ten górny jest zimy (ten co pełni również funkcje odpowietrzania).

Spróbowałem odpowietrzyć układ. Ściągnąłem opaskę z tego węża, ściągnąłem wąż na tyle żeby płyn wylatywał przez tą dziurkę i nic. Dopiero jak dam gazu na 2 tys. obrotów coś tam leci. Ta sama sytuacja jest jak odkręcę śrubkę odpowietrzającą w tej rurce na bloku silnika. Wydaje mi się że na wolnych obrotach, powinien z tych miejsc wylatywać płyn, nie tylko po dodaniu gazu.

hjs6ob35.png loroob33.png

Edytowane przez cysiek18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nareszcie usunołem ten problem z niegrzaniem na wolnych obrotach. Mechanik u którego robiłem rozrząd nie umie odpowietrzać układu. (ostatni raz tam byłem) 

Byłem u kolegi mechanika maniaka samochodowego i tylko wyciągnoł rurkę u góry wychodzącą z podszybia i mówi patrz tu płyn wogóle nie dochodzi.

Wziął kompresor przepchał płyn wkładając koncówke pistoletu do węża. kazał przygazować i płyn zaraz zaczoł płynąć. Aha na wężu na górnej części jest dziurka do odpowietrzania. wyciągasz trochę węża tak aby z dziurki sykało powietrze. jak dojdzie płyn zakładasz.

przegoniłem go troche na wyższych obrotach i git narazie.

A mysli już były ku termostat, uszczelka pod głowicą. a tu tylko to.

myśle że komuś pomogłem

pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi znowu na odwrót: grzeje na postoju na wolnych mocno a podczas jazdy słabnie to ogrzewanie ktoś jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...