Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Wymiana akumulatora.


sebul

Rekomendowane odpowiedzi

Bylem teraz i bylo 12,91 V i zmalalo powoli do 12,90

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jest tyle to akumulator w takim razie jest sprawny poniżej 12 chyba w ujemnych temperaturach jest do kosza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok zatrzymal sie na 12,69 i juz nie spada... zobacze jeszcze jutro, jak tak bedzie to montuje dziada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie jak juz nie spada to jest OK. Potestuj, czy nie będzie z nim juz żadnych fiksów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pier&&&&%%$ niemcy to maja zabezpieczenia aku.... ile sie nawkurzalem z ta glupia srubka :P

Właśnie wczoraj chciałem wykręcić akumulator żeby go "doprostować" ;) ale nie dałem radę z śrubą trzymającą (tą na dole akumulatora, słabo dostępną). Czy ktoś wie, jakiego sprzętu do niej użyć? Wygląda jak imbus, ale sprawdzałem swój komplet który rozmiary ma po kolei i jeden minimalnie nie wchodzi (za duży) a drugi - mniejszy - już lata luźno :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok zatrzymal sie na 12,69 i juz nie spada... zobacze jeszcze jutro, jak tak bedzie to montuje dziada.

Czym mierzysz napięcie na akumulatorze bo jak zwykłym miernikiem to zmierzone napięcie 12,6V mało ci powie. Akumulator powinno sie mierzyć pod obciążeniem specjalnym miernikiem, a jak takiego nie masz to warto zmierzyć napięcie w trakcie rozruchu na zimno. Jak spada poniżej 9V to akumulator w dieslu na szrot się nadaje. Oczywiście można go ładować ale efekt będzie krótkotrwały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pier&&&&%%$ niemcy to maja zabezpieczenia aku.... ile sie nawkurzalem z ta glupia srubka :P

Właśnie wczoraj chciałem wykręcić akumulator żeby go "doprostować" ;) ale nie dałem radę z śrubą trzymającą (tą na dole akumulatora, słabo dostępną). Czy ktoś wie, jakiego sprzętu do niej użyć? Wygląda jak imbus, ale sprawdzałem swój komplet który rozmiary ma po kolei i jeden minimalnie nie wchodzi (za duży) a drugi - mniejszy - już lata luźno :wallbash:

imbus 6'tka :) Najlepiej taki dlugi, bo tym krótkim nie wiele zdzialasz. Mi tata np przerobil zwyklego imbusa i mam teraz go dluzszego i z raczka na koncu.

Ok zatrzymal sie na 12,69 i juz nie spada... zobacze jeszcze jutro, jak tak bedzie to montuje dziada.

Czym mierzysz napięcie na akumulatorze bo jak zwykłym miernikiem to zmierzone napięcie 12,6V mało ci powie. Akumulator powinno sie mierzyć pod obciążeniem specjalnym miernikiem, a jak takiego nie masz to warto zmierzyć napięcie w trakcie rozruchu na zimno. Jak spada poniżej 9V to akumulator w dieslu na szrot się nadaje. Oczywiście można go ładować ale efekt będzie krótkotrwały.

zwyklym miernikiem, w weekend go wsadze do auta i zmierze jakie jest napiecie w czasie rozruchu, zawsze tez moge podjechac do gosci co sprzedaja akumulatory, oni maja sprzet i mi sprawdza wszystko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracuję przy aku, a więc:

-Korki wykręcić przy ładowaniu i obserwować czy się "gotuje" - 15 min gazowania, przerwa w ładowaniu 2godz, ładować do gazowania, odczekać 10-12godz i do samochodu.

:thumbdown: Zaraz po gazowaniu do fury i rozruch :wallbash:

- Poziom elektrolitu - mnie uczyli 8-10mm, najlepiej w nówce aku zobaczyć ile jest i tyle pilnować. Jest kilka opcji

1) Plastik nad płytami ma być lekko przykryty 2mm

2) Z boku aku jest linia poziomu min max tego się trzymać, teraz mam te linie na czarnym plastiku :disgust: i musze kombinować ile w srodku

:thumbdown: jak się naleje za wysoko (po korek) to elektrolit się przelewa przez odpowietrzenie to może wywołać zwarcia wewnętrzne w aku

:thumbdown: jak się płyty odsłonią i "zaczerpną powietrza" to akumulator raczej kaput

W trakcie ładowania z gazowaniem 14,5V

Po ładowaniu z gazowaniem wolno spada do 12,5-12,8V

Jak po gazowaniu spadnie do 12,0V to jest problem, aku na wykończeniu

Jak 11V - to trza kupić nowy

Jak 9,1 to pewny trup

Czas ładowania ładowarką 2,8A w pełni rozładowanego aku 80Ah to zaledwie 29godz :tongue4:

Jak jest aku naładowany to czas ulega skróceniu - myślę że do pojedynczych godzin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I d*pa,. wsadzilem dzis aku, w piwnicy jak go zmierzylem mial 12,5 V, wsadzam i pupa, rozrusznik nie kreci... czyzby cos przymarzlo ? Co moge jeszcze sprobowac ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...