Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Napęd quattro - czy można stosować nowe opony na przód ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Otoz posiadam dwie opony zimowe Platin srednio zuzyte...chcialbym dokupic dwie identyczne, ale nowe.

Pytanie brzmi, czy nic sie nie stanie jak na tyl dam uzywane, a na przod nowe ale ten sam model/firma?

Slyszalem ze quattro jest wrazliwe na opony np roznych producentow, gdy stosuje sie rozne z przodu i tylu...

Pozdrawiam.

Opublikowano

lmatys, moze na producentow az tak nie ale na rozmiary. Jesli nowa bedzie sie bardzo roznila obwodem od uzywanej, to ja osobiscie bym nie zaryzykowal. :razz:

Opublikowano

czyli najbezpieczniej kupic 4 sztuki nowe...i spac spokojnie...;-)

Opublikowano

lmatys, zalezy ile ta roznica by wynosila ale sadze, ze nie masz co oszczedzac.

Opublikowano

dokladnie tak jak pisze pikus, w quatro roznica obwodu kola moze byc zabojcza dla torsena

Opublikowano

odswieże stary temat. czy ktoś się orientuje jaka różnica jest "zabójcza dla torsena" Jeśli Np opony mają na przodzie 7mm bieżnika a na tyle 8mm zakładając że wszystkie opony są jednej marki to już może się coś dziać złego?? Czy to raczej musi być róznica typu przód 225/55/16 a tył 215/55/16??

Opublikowano

różnica 1 mm nic złego nie zrobi ale różnica w wymiarach opony i owszem..

Opublikowano

różnica 1 mm nic złego nie zrobi ale różnica w wymiarach opony i owszem..

Poza tym patrząc na to że moc jest przenoszona w proporcjach 60:40 no i że jest różne obciążenie osi przedniej i tylniej nawet jak kupisz nowe opony to po sezonie będziesz miał lekką różnicę w bieżniku między przodem a tyłem. Także trzeba pamiętać żeby rozmiar opon był ten sam.

Opublikowano

dokladnie tak jak pisze pikus, w quatro roznica obwodu kola moze byc zabojcza dla torsena

jeżeli bedzie sie jezdzić bez poślizgu kół nie ma znaczenia obwód koła

problem bedzie w momencie kiedy pośliznie sie któras oś i zadziała EDS

wtedy faktycznie torsen dostanie po zębach

Opublikowano

dokladnie tak jak pisze pikus, w quatro roznica obwodu kola moze byc zabojcza dla torsena

jeżeli bedzie sie jezdzić bez poślizgu kół nie ma znaczenia obwód koła

problem bedzie w momencie kiedy pośliznie sie któras oś i zadziała EDS

wtedy faktycznie torsen dostanie po zębach

Nie ma co ryzykować tymbardziej że cena opon nie będzie taka duża w porównaniu do ceny jaką możemy "dostać" za naprawę quattro.

Opublikowano

Potwierdzam :) rozmiar musi być ten sam przód i tył :) jeżeli różnica zużycia to 2 mm nie powinno być wielkiego dramatu :) najważniejsze żeby były opony o tym samym rozmiarze :) ja mam u siebie 215/45r17 przód 7mm, tył 215/45r17 nowe

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...