lmatys Opublikowano 1 Listopada 2006 Opublikowano 1 Listopada 2006 Witam. Otoz posiadam dwie opony zimowe Platin srednio zuzyte...chcialbym dokupic dwie identyczne, ale nowe. Pytanie brzmi, czy nic sie nie stanie jak na tyl dam uzywane, a na przod nowe ale ten sam model/firma? Slyszalem ze quattro jest wrazliwe na opony np roznych producentow, gdy stosuje sie rozne z przodu i tylu... Pozdrawiam.
Pikuś Opublikowano 1 Listopada 2006 Opublikowano 1 Listopada 2006 lmatys, moze na producentow az tak nie ale na rozmiary. Jesli nowa bedzie sie bardzo roznila obwodem od uzywanej, to ja osobiscie bym nie zaryzykowal. :razz:
lmatys Opublikowano 1 Listopada 2006 Autor Opublikowano 1 Listopada 2006 czyli najbezpieczniej kupic 4 sztuki nowe...i spac spokojnie...;-)
Pikuś Opublikowano 2 Listopada 2006 Opublikowano 2 Listopada 2006 lmatys, zalezy ile ta roznica by wynosila ale sadze, ze nie masz co oszczedzac.
Gość Murzyn Opublikowano 2 Listopada 2006 Opublikowano 2 Listopada 2006 dokladnie tak jak pisze pikus, w quatro roznica obwodu kola moze byc zabojcza dla torsena
edi_nt Opublikowano 14 Stycznia 2009 Opublikowano 14 Stycznia 2009 odswieże stary temat. czy ktoś się orientuje jaka różnica jest "zabójcza dla torsena" Jeśli Np opony mają na przodzie 7mm bieżnika a na tyle 8mm zakładając że wszystkie opony są jednej marki to już może się coś dziać złego?? Czy to raczej musi być róznica typu przód 225/55/16 a tył 215/55/16??
Gość Trzeniu Opublikowano 14 Stycznia 2009 Opublikowano 14 Stycznia 2009 różnica 1 mm nic złego nie zrobi ale różnica w wymiarach opony i owszem..
Dibo Opublikowano 14 Stycznia 2009 Opublikowano 14 Stycznia 2009 różnica 1 mm nic złego nie zrobi ale różnica w wymiarach opony i owszem.. Poza tym patrząc na to że moc jest przenoszona w proporcjach 60:40 no i że jest różne obciążenie osi przedniej i tylniej nawet jak kupisz nowe opony to po sezonie będziesz miał lekką różnicę w bieżniku między przodem a tyłem. Także trzeba pamiętać żeby rozmiar opon był ten sam.
Dev Opublikowano 15 Stycznia 2009 Opublikowano 15 Stycznia 2009 dokladnie tak jak pisze pikus, w quatro roznica obwodu kola moze byc zabojcza dla torsena jeżeli bedzie sie jezdzić bez poślizgu kół nie ma znaczenia obwód koła problem bedzie w momencie kiedy pośliznie sie któras oś i zadziała EDS wtedy faktycznie torsen dostanie po zębach
Dibo Opublikowano 15 Stycznia 2009 Opublikowano 15 Stycznia 2009 dokladnie tak jak pisze pikus, w quatro roznica obwodu kola moze byc zabojcza dla torsena jeżeli bedzie sie jezdzić bez poślizgu kół nie ma znaczenia obwód koła problem bedzie w momencie kiedy pośliznie sie któras oś i zadziała EDS wtedy faktycznie torsen dostanie po zębach Nie ma co ryzykować tymbardziej że cena opon nie będzie taka duża w porównaniu do ceny jaką możemy "dostać" za naprawę quattro.
bakunh Opublikowano 15 Stycznia 2009 Opublikowano 15 Stycznia 2009 Potwierdzam rozmiar musi być ten sam przód i tył jeżeli różnica zużycia to 2 mm nie powinno być wielkiego dramatu najważniejsze żeby były opony o tym samym rozmiarze ja mam u siebie 215/45r17 przód 7mm, tył 215/45r17 nowe
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się