Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Jakie zawieszenie?


dodomaster2

Rekomendowane odpowiedzi

Audi A4 B5 ma aluminiowe wielowahaczowe zawieszenie. Możesz napisać czemu zrezygnujesz z tego powodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak założysz dobre wahacze to będziesz miał spokój na dłuższy czas, swoją drogą na nasze drogi to trochę za słaba ta zawiecha ale coś za coś, każdy model (marka) ma jakieś słabe punkty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem, że wymiana jest dosyć droga. A Polskie drogi każdy wie jakie są

zgoda drogi są jakie są ale w razie czego tzn wymiany zainwestować w lepsze kości zawieszenia i tak jak kolega pisał wyżej jest spokój na jakiś czas

ewentualnie regularna wymiana zużytych elementów i też nie jest tak tragicznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie,drogi jakie są każdy wie,zwłaszcza w Polsce.Jak zamierzasz kupić :audi: obejrzyj dokładnie zawieszenie-będziesz wiedział w jakim jest stanie i czy było już coś wymieniane.Osobiście wymieniłem u siebie dopiero 1 wachacz,gdzie koleżanka w swojej B5 z '96r robiła już komplet.Cenowo też tragedi nie ma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komplet wahaczy Lemforder: 1500zł

Komplet zamienników Mastersport: 650zł (niech ktoś to zweryfikuje, bo mam stare dane).

Wymiana ~400zł.

Ważne, żeby mieć dobre końcówki drążka.

Moim zdaniem porównując do Fiata to dużo :D

Tylko, że ja wolę CCCO :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana ~400zł.

U mnie w okolicy wymiana całego zawieszenia 200 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba tanio.

Mój mechanik jest dość drogi, ale zawsze zderzak jest dobrze założony, wszystkie śrubki są na miejscu, wahacze dokręcone w pozycji roboczej, geometria 3d. Wszystko na wydruku.

Wszystko zależy od tego czego oczekujesz i kto robi.

W ASO pewnie w 1000zł się nie zmieścisz za robotę, a czy będzie lepiej? Wątpię ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba tanio.

Mój mechanik jest dość drogi, ale zawsze zderzak jest dobrze założony, wszystkie śrubki są na miejscu, wahacze dokręcone w pozycji roboczej, geometria 3d. Wszystko na wydruku.

Wszystko zależy od tego czego oczekujesz i kto robi.

W ASO pewnie w 1000zł się nie zmieścisz za robotę, a czy będzie lepiej? Wątpię ;)

No tak masz trochę racji, chodziło mi o samą wymianę wahaczy, jeśli doliczyć do tego zbieżność po wymianie końcówek drążków to pewnie wyszłoby coś około 400 zł.

Zazdroszczę tak dobrego mechanika bo u mnie to porażka :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodomaster2 Ta opinia jest błędna co napisałeś. Powinno się mówić że zawieszenie jest słabsze w porównaniu z poprzednimi modelami Audi. W porównaniu z innymi autami jest mocne.

Ja mam A4 i A6, w A4 wymieniałem 2 lata temu komplet na Master Sporta (koszt 550zł) i narazie cisza (przejechany dystans ok 50 tys).

W A6 wymieniałem Rok temu dystans 30 tys i też cisza.

Pojedyńczy wahacz to koszt rzędy 100-200 zł. Jeżeli nie będziesz wymieniał odrazu kompletu to co roku będziesz robił po jednym góra 2 wahacze (lecz nie te same). Dodam jeszcze że oryginalne wahacze wytrzymują ok 200-300 tys. Ja u siebie zwalałem oryginały, to chyba dość dobry wynik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u siebie zrzucałem oryginalne wahacze i w A4 i w A6. A4 jak kupiłem miała coś ok 240 tys a a6 miała 260 tys. Passat ma 190 tys i jest ze mną już 3 lata i wahacze są jeszcze ori.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpie czy ori wytrzyma 200...

Wytrzyma na niemieckich drogach :good: na polskich 100-150 tys.km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wiecie, że wałkujemy temat, który był na forum chyba częściej niż jakikolwiek inny?

Na niemieckich to tak. Ale nawet 100kkm to i tak 4 lata względnego spokoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpie czy ori wytrzyma 200...

Wytrzyma na niemieckich drogach :good: na polskich 100-150 tys.km.

Fakt wszystkie moje autka były sprowadzane.[br]Dopisany: 23 Luty 2012, 13:55_________________________________________________

Ale wiecie, że wałkujemy temat, który był na forum chyba częściej niż jakikolwiek inny?

Na niemieckich to tak. Ale nawet 100kkm to i tak 4 lata względnego spokoju.

Poprostu chcemy wyprowadzić trochę kolegę z błędu. Naczytał się jakiś bzdur że "słabe zawieszenie co roku będzie trzeba robić a koszt to pewnie 3 tys zł" i to go odstraszyło od kupna autka (sam widziałem nie raz takie opinie, oczywiście od ludzi którzy nigdy nie mieli takiego autka). Próbujemy mu uświadomić że to nie jest powód do rezygnacji z autka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, pamiętam że też się naczytałem o zawieszeniu w aucie.

Ale ja muszę przyznać, że jest to najsłabszy punkt tego modelu i w moim przypadku najczęstszy powód wizyt w warsztacie.

(Za to wygodnie się jeździ na zawieszeniu wielowahaczowym).

Teraz założyłem cały ori zestaw wahaczy i mam nadzieję, że nie usłyszę o nich jeszcze długo.

Z drugiej strony jeżeli b5 jest w dobrym stanie to właściciel sam sobie wymyśla w co by tu włożyć trochę kasy, bo to nieswojo tak tylko tankować i jeździć. :)

Oprócz zawieszenia (które nie jest złe) nie znam jakichś większych wad tego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mastersport to koszt 550zl, zakładałem pół roku temu, z gwarancja na 80tys. km. lub 2 lata pod warunkiem ze zostanie założony taki komplet w serwisie. Nie mam zastrzezen jak narazie do tego zawieszenia. Załozyl mi znajomy mechanik za 100zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witajcie, ja rowniez zalozylem ostatnio komplecik master sport. zaplacilem 529zl + 250zl wymiana.. efekt?? 1500 km i jak dotad zero stukow sciagania na ktorakolwiek ze stron, zero zgrzytow itp :) kierowca zadowolony audik jeszcze bardziej :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. ja tez wymienilem ostatnio na master sporta w podobnej cenie jak kolega powyzej, poza tym mam jeszcze obnizone zawieszenie o 4cm (sprezynz czerwone H&R), przejechane jakies 8tysi i jest git malina. tak wiec nie ma co narzekac. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...