Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Opiłki aluminum w oleju - pomocy


pawkog

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dzis podczas wymiany oleju w passacie B5 1,8T (zalany był 0w40 i na taki zostal dalej wlany) zobaczylem opiłki aluminum :shocked: nie stal bo nie przyciaga magnes co moze byc przyczyna tego opiłki bardzo małe okolo 0,5mm srednica. Dodam ze cos rzęzi (czasmi słychac czasmi nie), chrobocze na wolnych obrotach po dodaniu gazu ucicha prosze o pomoc bo jak dla mnie tragedia to co dzis zobaczyłem :( ;( sinik 187 tysi ma... prosze o pomoc !! :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyczyna moze byc napinacz lancucha napedzajacego walek od walka, czasami potrafi sie dosyc ostro zjechac.

silnik pracuje lekko dieslowato,i slychac metalowe rzerzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Części kupowałem w ASO, a napinacz wymieniał mi mechanik. Koszt robocizny zależy od warsztatu. W moim rejonie koszty robocizny nie są wysokie i za wymiane płaciłem chyba 70 zł. Po wymianie okazało się że wymiana napinacza nie była konieczna. Pozostał mi używany napinacz który jest jeszcze w dobrym stanie i mógłbym go sprzedać. Jak coś to pisz na priw-a.

Podczas wymiany zrobiłem kilka fotek.

Oto foto relacja z wymiany napinacza.

5ask8.jpg

Zdejmujemy pokrywę zaworów.

1akb4.jpg

Oznaczamy korektorem łańcuch zgodnie ze strzałkami na pokrywach łożysk obu wałków. (Pokrywa prawego wałka jest już odkręcona)

2aog2.jpg

Zamontowany napinacz ściskamy przyrządem zdjętym z nowego napinacza, którym jest on ściśnięty. Odkręcamy czujnik Halla oraz wszystkie pokrywy łożysk wału dolotowego. Wyjmujemy wał rozrządu zaworów dolotowych jednocześnie zdejmując go z łańcucha. Wyjmujemy napinacz łańcucha. Zakładamy nową uszczelkę pod napinacz łańcucha rozrządu (cena 23 zł.).

3atx2.jpg

Montujemy ściśnięty nowy napinacz, wkładamy wałek rozrządu stosując się do wcześniejszych oznaczeń. Odległość między obiema strzałkami na pokrywach łożysk musi wynosić 16 rolek łańcucha łącznie z rolkami oznaczonymi. Przykręcamy pokrywy łożysk wału rozrządu w te same miejsca z których zostały odkręcone.

4ava2.jpg

Odkręcamy przyrząd ściskający napinacz, zakładamy nową uszczelkę pod pokrywę zaworów (cena 75 zł.) i gotowe.

Żeby wymienić łańcuch rozrządu trzeba wyjmować drugi wałek, co wiąże sie z wysunięciem przodu i ściągnięciem paska rozrządu, a to już będzie zdecydowanie bardziej czasochłonne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj byłem w sklepie z częściami i podobno do mojego ARG 1.8 125 KM podobno jest ten za 1500 zł :wallbash:

Gość dzwonił przymnie do ASO i tak mu powiedzieli po podaniu nr VIN . Normalnie się załamałem ;(

Chciałem wymienić rozrząd tu nawet pytałem http://www.a4-klub.pl/smf/silniki_benzynowe/dziwne_metaliczne_stuki_po_odpaleniu_silnika_wycena_wyniany_rozrzadu-t50622.0.html;new#new

o to ale w miedzy czasie stwierdziłem że zaczyna chodzić czasami jak TDI i zacząłem szukać na forum . Znalazłem temat o napinaczu i łańcuszku i pomyślałem że warto wymienić to ustrojstwo razem z rozrządem ale teraz to normalnie ręce opadają :embarrassed: Tyle kasy za napinacz :shocked: I nie ma zamienników :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sa zamienniki trzeba szukac :szukaj: :szukaj: :naughty: :naughty:

Szukam szukam i nic :no: nie mogę znaleźć na temat elektronicznego zamiennika napinacza łańcuszka rozrządu.

A trochę mi się spieszy bo we wtorek jestem omówiony na ten rozrząd :kwasny:

Jeśli ktoś coś wie na temat takiego zamiennika bardzo proszę o pomoc . Dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...