loose_wawa Opublikowano 1 Marca 2012 Opublikowano 1 Marca 2012 Witajcie, Pytanie czysto teoretyczne, już opowiadam w czym problem:). W 2-gim aucie w rodzinie uszkodził się silnik (diesel 2,7 xdi w Ssang Young Rexton) Postanowiliśmy wymienić całą jednostkę aby nie męczyć się z naprawą. Niestety spadliśmy z deszczu pod rynnę. Okazało się że pierwszy nowy silnik nie trzymał kompresji natomiast drugi który był po zalaniu benzyną również nie jest do końca sprawny. Sprzedawca (tego drugiego) powiedział że wystarczy przepłukać i bedzie ok, będzie działał. Silnik został przepłukany, zamontowaliśmy go w naszym Rextonie. Podłączyliśmy nasze zregenerowane wyczyszczone wtryskiwacze oraz listwę ze starej jednostki która wcześniej uległa uszkodzeniu (UWAGA! do uszkodzenia tego oryginalnego silnika doszło przez to, że jeden z wtryskiwaczy podawał zbyt dużo paliwa do tego stopnia, ze uszkodził się blok silnika oraz korbowd). Mimo szczerych chęci, silnik nie chciał odpalić. Myśleliśmy że immo albo jakiś bład komputera. Ostatecznie wyszło na to, że zregenerowane wtryskiwacze stoją!! Wszystkie 5. Mechanik znalazł jakieś mikro opiłki metalu. Diagnoza najprawdopodobniej uszkodzona/zatarta/przytarta pompa paliwa w silniku. Teraz pytanie czy można zamontować jakiś dodatkowy filtr pomiędzy tą pompą paliwa (tą w silniku) a wtryskiwaczami (listwą wtryskującą)? Mam sprawną pompę którą mogę wyciągnąć z mojego uszkodzonego silnika i przełożyć do nowego, jednak mimo wszystko dla pewności wolał bym się jeszcze w jakiś sposób zabezpieczyć aby ponownie nie doszło do uszkodzenia wtryskiwaczy. Powiem wam że wtryskiwacze za pierwszym razem w ogóle nie chciały zagadać, stały od razu. Nasz specjalista powiedział, że wymiana samej pompy może nie rozwiązać problemu a wspomniane opiłki mogą być w całym układzie paliwowym. Dlatego też pomyślalem o filtrze Macie jakieś propozycje, dotyczące rozwiązania mojego problemu? Pozdrawiam
Musashi Opublikowano 1 Marca 2012 Opublikowano 1 Marca 2012 1. ssang youg. 2. skoro wylecial blok i korbowod, tzn ze paliwo lecialo ciurkiem. 3. jest kompresja normie? 4. wtryski bylyu sprawdzane na stanowisku probierczym? 5. paliwo z pompy ma wlasciwe cisnienie? 6. zadnej pompy nie mozna dawac. tam jest wysokie cisnienie i ja rozerwie. domyslam sie ze to silnik CR. 7. uklad mozna przeplukac. sprawdzic zawartosc zbiornika, wymienic filtr paliwa.
ghost2255 Opublikowano 3 Marca 2012 Opublikowano 3 Marca 2012 Żaden dodatkowy filtr nie wyłapie tych opiłków. Temat znany głównie posiadaczom RENAULT 1.5 na osprzęcie DELPHI. Mechanik ma rację. Układ do czyszczenia, pompa i wtryski, przewody wys. ciśn. i rampa też może być do wymiany.
loose_wawa Opublikowano 3 Marca 2012 Autor Opublikowano 3 Marca 2012 Dzięki Panowie za pomoc. W takim wypadku biorę się za poszukiwania firmy która takową "płukankę" bez rozbierania silnika była by w stanie przeprowadzić. Po całej operacji zamontuję sprawną pompę w miejsce tej przytartej. Wtedy zobaczymy czy to pomoże. Pozdrawiam
ghost2255 Opublikowano 4 Marca 2012 Opublikowano 4 Marca 2012 Na pewno silnika nie trzeba wyciągać. Tylko elementy układu paliwowego i zbiornik paliwa.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się