chaossss Opublikowano 2 Marca 2012 Opublikowano 2 Marca 2012 Witam Przeczytałem szereg tematów związanych z falowaniem obrotów (wolne obroty) na tym forum i wniosek był jeden - przepustnica lub silniczek krokowy do czyszczenia. Mam kabelek do diagnostyki viakena i po sczytaniu błędów ukazało się: 561 - Regulacja składu mieszanki, Kontrola dodawania mieszanki 670 - czujnik położenia nastawnika przepustnicy - G127, Czujnik pozycji przepustnicy - G127 16518 - Obwód czujnika o2 - nie wykryto aktywności (bank 1 czujnik 1) 16502 - Obwód temperatury chłodziwa silnika - wysokie wejście (niska temp.) Po czym udałem się do mechanika - zaznaczam, że nieznajomy. Gościu oznajmił że przepustnicy się nie czyści w tym modelu tylko wymienia na nową niestety. Koszt 900zł. I chciałbym zapytać szanowne grono czy fatygować się przy tych błędach i wyczyścić samemu przepustnicę? Czy to coś da? Dodam że autko ma przebieg na liczniku 180 tys. - nie wiem czy autentyczny. Z góry dziękuję za podpowiedzi
grzes1150 Opublikowano 2 Marca 2012 Opublikowano 2 Marca 2012 Sonda lambda przecież nie działa. Następnie zają bym się tym błędem: 16502 - Obwód temperatury chłodziwa silnika - wysokie wejście (niska temp.) - może być termostat uwalony ale nie jestem pewien. Co do przepustnicy to ją trzeba umyć, wyczyścić potencjometr, zrobić adaptację i może będzie jeszcze służyć.
chaossss Opublikowano 2 Marca 2012 Autor Opublikowano 2 Marca 2012 Po czym wnioskujesz że uwalona jest sonda lambda? Temperaturę silnik łapie super i trzyma tak jak trzeba - mimo to może być termostat walnięty? Pytam bo zaczynam zabawę z mechaniką Z góry dzięki
grzes1150 Opublikowano 2 Marca 2012 Opublikowano 2 Marca 2012 16518 - Obwód czujnika o2 - nie wykryto aktywności (bank 1 czujnik 1) - czyli sonda stoi w miejscu. podepnij auto pod vaga u kogoś kto potrafi coś vięcej niż tylko zaglądnąć czy są błędy to się dowiesz więcej. Zagadaj z chłopakami z klubu z Twojej okolicy to Ci pomogą.
grzes1150 Opublikowano 2 Marca 2012 Opublikowano 2 Marca 2012 Ahha... skasuj błędy i zobacz co powraca
chaossss Opublikowano 2 Marca 2012 Autor Opublikowano 2 Marca 2012 Mam jeszcze pytanko - ile jest sond w silniku 1.8 ADR 96r.? Ewentualnie jeżeli są dwie lub więcej to która sonda nie pracuje? I czy te błędy mogą być spowodowane instalacją gazową? Instalacja BRC.
spawacz1 Opublikowano 2 Marca 2012 Opublikowano 2 Marca 2012 sondę masz jedną obejrzyj od góry kolektor wylotowy jest tam wkręcona.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się