ranyjulek Opublikowano 5 Marca 2012 Opublikowano 5 Marca 2012 Witam. Od dłuższego czasu mam problem z odpowietrzeniem układu chłodzenia. Problem po raz pierwszy pojawił się, kiedy wymieniałem cienki wężyk od układy chłodzenia paliwa. Po wymianie wyraźnie słychać było odgłos przelewania "wody" w nagrzewnicy. Starałem się odpowietrzyć układ według instrukcji na forum, łącznie z uruchomieniem z poziomu VAGa dodatkowej pompki elektrycznej, odpowiedzialnej za obieg chłodzenia paliwa. Niestety bezskutecznie. Po krótkim czasie zlokalizowałem drobny wyciek płynu w dolnym wężu od chłodnicy. Zamówiłem nowy w serwisie (350 PLN :/ ), mając nadzieję, że po wymianie układ się odpowietrzy i będzie wszystko tak jak Pan Bóg przykazał. Niestety nie... Układ trzyma ciśnienie, nawet jak z rana odkręcam korek, słychać syknięcie. Ogrzewanie działa bez żadnych przerw. Przelewanie słychać po przegazowaniu auta do około 2000 obr. Pompa wody wydaje się być OK (tym bardziej, że jest to oryginał, zmieniony podczas wymiany rozrządu jakieś 60-70tys. km temu), a kiedy silnik się nagrzeje węże robią się twardsze, choć nie na tyle, żeby świadczyło to o przepalonej uszczelce pod głowicą (w płynie nie ma oleju, w oleju nie ma płynu, nie kopci na biało ani nie wyrzuca cieczy ze zbiorniczka). Zaobserwowałem też, i tu chyba jest najważniejszy element mojego elaboratu, że przy temperaturze silnika 90-95 st. dolny wąż od chłodnicy jest zimny, albo najwyżej ledwo letni. Czyżby półroczny, oryginalny termostat się nie otwierał? I najważniejsze pytanie: Czy termostat, który nie ma pełnego otwarcia, może powodować problemy z odpowietrzeniem układu? Pozdrawiam
ranyjulek Opublikowano 9 Marca 2012 Autor Opublikowano 9 Marca 2012 Sprawdziłem termostat. Otwiera się... Czy da się jakoś sprawdzić obieg wytwarzany przez pompę wody, aby ocenić jej stan bez wyciągania?
MrTea Opublikowano 9 Marca 2012 Opublikowano 9 Marca 2012 mam u siebie dokładnie ten sam problem i nie mogę się go pozbyć, jakbyś rozwiązał go to podziel się z nami w jaki sposób to uczyniłeś.
ranyjulek Opublikowano 9 Marca 2012 Autor Opublikowano 9 Marca 2012 mam u siebie dokładnie ten sam problem i nie mogę się go pozbyć, jakbyś rozwiązał go to podziel się z nami w jaki sposób to uczyniłeś. Jak go rozwiążę, to napiszę o tym z ogromną przyjemnością na razie typuję pompę wody. Jak nie ma możliwości jej sprawdzenia to Audi dostanie nowy rozrząd 15tys. km wcześniej. MrTea, jakie do tej pory podejmowałeś czynności, żeby usunąć problem?
Magicbattle Opublikowano 9 Marca 2012 Opublikowano 9 Marca 2012 hmm ciekawe tez czasem slysze przelewanie wody w ngrzewnicy ale zadnego problemu z grzaniem ani ze spalaniem nie mam nie dymi mam gaz jeszcze ladniutko pali temperatura caly czas w granicach 87 stopni pompa wymieniona 8 tysi temu z calym rozrzadem. mam maly wyciek jesli to tak mozna nazwac bo jest lekko obcieczony zbiorniczek wyrownawczy pekniecie jakies przy kroccu powrotu ale jak mam pol centymetra od minimum to juz nie ubywa wcale i tak jezdze i jest dobrze
MrTea Opublikowano 9 Marca 2012 Opublikowano 9 Marca 2012 Póki co tylko mechanik mi sprawdzał cały układ, czy jest szczelny i czy trzyma cisnienie, ja probowałem odpowietrzyc tak jak gdzies na forum przeczytalem - tj przodem auta podjechalem na mała górke i trzymałem go na obrotach po rozgrzaniu się.. Rozrzad z pompa był robiony 10tys km temu i w lato nie mialem problemow z tym bulgotaniem i przelewaniem sie plynu.
Magicbattle Opublikowano 9 Marca 2012 Opublikowano 9 Marca 2012 a na jakiej zasadzie ma sie odpowietrzyc gdy podjedziesz pod gorke?
ranyjulek Opublikowano 9 Marca 2012 Autor Opublikowano 9 Marca 2012 a na jakiej zasadzie ma sie odpowietrzyc gdy podjedziesz pod gorke? Węże od nagrzewnicy są wyżej niż zbiorniczek wyrówawczy. Jak auto stoi na stromym wzniesieniu to zbiorniczek jest wyżej. Ja odpowietrzałem ściągając węża powrotnego z nagrzewnicy (nie do końca, tylko na tyle, żeby otwór odpowietrzający był poza króćcem), potem procedura odpowietrzania pompki elektrycznej od ukł. chłodzenia paliwa (VAGiem). Latem też nie miałem tego problemu.
michal_g84 Opublikowano 12 Marca 2012 Opublikowano 12 Marca 2012 ja odpowietrzałem w następujący sposób, korek odkręcony, ogrzewanie na full, czekasz aż silnik się całkowicie zagrzeje, zakręcasz korek i można jeździć
gooryl Opublikowano 14 Marca 2012 Opublikowano 14 Marca 2012 ja odpowietrzałem w następujący sposób, korek odkręcony, ogrzewanie na full, czekasz aż silnik się całkowicie zagrzeje, zakręcasz korek i można jeździć ja w swoim AJM robiłem dokładnie tak samo.. jeśli układ sprawny wszystko sie zrobi samo
ranyjulek Opublikowano 14 Marca 2012 Autor Opublikowano 14 Marca 2012 ja odpowietrzałem w następujący sposób, korek odkręcony, ogrzewanie na full, czekasz aż silnik się całkowicie zagrzeje, zakręcasz korek i można jeździć ja w swoim AJM robiłem dokładnie tak samo.. jeśli układ sprawny wszystko sie zrobi samo Spróbuję jeszcze tak zrobić. A odpowietrzałeś wcześniej vagiem układ chłodzenia paliwa?
Magicbattle Opublikowano 14 Marca 2012 Opublikowano 14 Marca 2012 a wogole jak wlaczyc w vagu taka opcje odpowietrzania pompka elektryczna?
ranyjulek Opublikowano 15 Marca 2012 Autor Opublikowano 15 Marca 2012 Wchodząc w testy wyjść w silniku. Ale w B5 tę pompkę ma tylko AJM. ---------- Post added at 19:12 ---------- Previous post was at 17:53 ---------- ja odpowietrzałem w następujący sposób, korek odkręcony, ogrzewanie na full, czekasz aż silnik się całkowicie zagrzeje, zakręcasz korek i można jeździć Zrobiłem w ten sposób. Po około trzech godzinach odpaliłem auto i wygląda na to, że pomogło michal_g84, zdaje się, że rozwiązałeś mój problem:drinks:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się