Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1.6] kilka problemów z silnikiem


chesterooo

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich.niepokoi mnie taki problem..odpalam swoją niunie whychodze z samochodu bujam nia na boki po czym zapala mi sie kontrolka silnika pare razy zapiszczy po czym gaśnie to samo dzieje sie na wybojach..co to moze być?? :oops:

drugi problem dotyczy temperatury silnika.byłem na komputerze i wykazał usterkę czujnika..kosztowało mnie to 100 a temperatura jak była na 60 tak i zostało :oops: czy winien jest termostat??

z góry dzięki :cool:

witaj masz rowniez inny problem bo pomyliles dzialy i ominales NEWBIE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no juz chyba wiem co jest z ta kontrolką troche mi głupio ze nie wiem takiej rzeczy ale to chyba bedzie kontrolka od układu hamulcowego bo doszedłem do tego ze przy nagłym hamowaniu tez sie zapala

jest to taki czerwony symbol na srodkowej konsoli ( :!: )

prosze o radę

jedna juz dostales rade w 1 poscie ale widze ze olewasz wszystkich i nie chcesz zebysmy cie wszyscy lepiej poznali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zapika kilka razy a dokładnie trzeba liczyć bo będzie to 3x to awaria układu hamulcowego takie rzeczy trzeba wiedzieć! Teraz czy zapala się kontrolka od samodiagnostyki czy jeszcze dodatkowo od ABS i jak jest tego różnica. Co byś się kiedyś nie przejechał (dokładnie wyhamował).

Drugie problem - jak gościu podpiął pod kompa to wiedział co jest grane ... mogło być głupie zwarcie do masy czyli uszkodzony przewód koszt 0,5zł cyna 0,5zł termokurczka a ty wydałeś 100zł od ręki, a wiesz za ile można ten czujnik kupić (nie będę cię wkurzał). Jeśli uszkodzony czujnik (podejrzenie takie bo źle temp. wskazuje - tzn. różne na klimatroniku i na zegarach) to sprawdza się go omomierzem pamiętając że w jednym czujniku masz dwa czujniki (czujnik 4 pinowy).

na spr. termostatu też są sposoby.

Rozsądnie jest nieco poznać auto chyba że stać cię na mechaników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adadur opisz pomiar tego czujnika jak i co i gdzie on jest i jak sprawdzić termostat bo mam problem poczytaj http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=48797&sid=3f3717f2b6d6feb70cc06af714fd4948#48797

wskazania klimatronika róznia sie od wskazań zegaru jak jest u was :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzenie:

piny rozłożone masz tak:

beztytuuzy8.jpg

Podpinasz omomierz do pinów 1 i 3 (czujnik temp. - do komputera) a następnie do 2 i 4

(czujnik wskaźnika - przy zegarach)

Zmierzoną zezystancję odczytujesz wg poniższego wykresu gdzie zakres A jest do 50st.C a zakres B od 50 do 100 st.C

Odczytujesz z wykresu:

beztytuu2zu2.jpg

Jeżeli zakresy oporności dla danej temp. się nie zgadza to czujnik zwalony.

Aby kupić czujnik to w zasadzie wystarczy znać kolor gniazda plastiku (ewentualnie numer części Audi :mrgreen: ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm no to pozostało mi go namierzyć, gdzie go szukać w silniku obok czego on jest ?

a i przy porównaniu brać wskazania temp. z zegarów i climatronica tzn jesli mierzę piny czujnika od komputera to porównuje rezystancję z wskazaniami klimatronika a jesli piny do zegarów to odczyt z wskażnika analogowego no ale jeśli będzie walnięty wskaźnik na zegarach to też będę miał złe wyniki i wymienię czujnik niepotrzebnie popraw mnie jeśli źle rozumóję :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej go wymontować i sprawdzić.

Jednak praktyczniej jest porównywać z oboma odczytami temp. ale i oporności na obu parach pinów (powina być taka sama)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silniku 1.6 jest wetknięty w króciec wodny wychodzący z tyłu głowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazłem :mrgreen: ma niebieski kolor i dostęp do niego nie jest za dobry muszę pomierzyć :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazłem :mrgreen: ma niebieski kolor i dostęp do niego nie jest za dobry muszę pomierzyć :wink:

Daj znać co ci wyszło po pomiarach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj znać co ci wyszło po pomiarach.

spoko, pogadamy jak to zrobię :wink:

[ Dodano: 23-11-2006, 10:13 ]

no i po robocie

temp około 90°C na klimatroniku styk 1-3 (komputer) wynik 365 kΩ temp około 69°C na wskaźniku wynik 426kΩ czyli według wykresu OK

temp na wskaźniku 75°C styk 2-4 (analog) wynik 167Ω :shock: temp. 69°C wynik 194Ω a na klimatronicu trzyma sobie 90°C (po wypięciu i wypięciu wtyczki czujnika rośnie sobie do tej temp)

"temp około 69°C na wskaźniku wynik 426kΩ " tylko to mnie trochu zastanawia bo wskazania na wskaźniku złe pomiar na stykach do kompa a wynik na wykresie dobry hmm

ponowne podpięcie pod komputer i ponowny błąd sygnału czujnika temperatury po skasowaniu go wcześniej,więc to napewno walnięty czujnik, teraz pany jak go wymienić, czy trzeba płyn spuszczać i ile kosztuje taki czujnik :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...