4red Opublikowano 9 Marca 2012 Opublikowano 9 Marca 2012 Panowie może akurat któryś z was mi będzie w stanie pomóc. Już od jakiegoś czasu błąkam się z problemem. Samochód przy wchodzeniu na wysokie obroty (powyżej 3000) zaczyna świszczeć/piszczeć. Wraz ze wzrostem obrotów dźwięk jest coraz głośniejszy. Dodam że lepiej go słychać na zewnątrz. Dzisiaj odkryłem że dzieje się tak tylko w momencie gdy samochód przyspiesza (ma wrzucony bieg). Pomóżcie proszę bo w Audi mi powiedzieli że nie mają pojęcia co to może być. Jedyne co zrobili to wymienili mi turbo na gwarancji ale to nic nie dało. Nie uśmiecha mi się iść do kolejnego serwisu i oddać auto na kolejnych kilka tygodni. BTW. Czy to jest norma że musiałem dolać litr oleju do samochodu z przebiegiem 20 000km?
wrclaguna Opublikowano 9 Marca 2012 Opublikowano 9 Marca 2012 W ASO nie stwierdzili w którym miejscu dochodzi ten świst ? bo tak ciezko bedzie ci pomóc 1L oleju dolewałeś w 2.0 TDI z przebiegiem 20 tys. km .
4red Opublikowano 10 Marca 2012 Autor Opublikowano 10 Marca 2012 Czyli że nie jest rzeczą normalną dolewanie oleju przy tym przebiegu?:/ No to lipton. Możliwe jest że samochód od nowości miał troszke mniej oleju? Aha... do watku dodam jeszcze że jak go zapalę rano i jest zimny silnik to dziwnie chodzi... Dosyc glosno... przynajmniej tak mi sie wydaje...
Musashi Opublikowano 10 Marca 2012 Opublikowano 10 Marca 2012 A ile przejechales do momentu dolewki? Swist byc moze jest spowodowany peknieciel ktoregos z elementow dolotu. byly robione logi dynamiczne?
4red Opublikowano 13 Marca 2012 Autor Opublikowano 13 Marca 2012 w prosty sposobb mozna sprawdzic ten dolot? ja kupilem samochod jak mial 8000
zaradny Opublikowano 13 Marca 2012 Opublikowano 13 Marca 2012 kolego sprawdź czy nie cieknie ci olej z okolic silnika. a to świstanie wiesz skąd dochodzi? poproś kogoś żeby przygazował i przysłuchaj się
Musashi Opublikowano 13 Marca 2012 Opublikowano 13 Marca 2012 Trzeba podpiąć VAG. Włączyć BS011, podnieść auto do góry i słuchać...
4red Opublikowano 13 Marca 2012 Autor Opublikowano 13 Marca 2012 Teraz słuchajcie i przyznajcie mi racje bądź się z mną nie zgódźcie i napiszcie co w mojej teorii jest nie tak:) chodzi o nieścisłości... Dzisiaj zauważyłem że jak mocno dodam gazu na luzie gdy samochód się jeszcze toczy (po to ma się toczyć żebym mógł przegazować go na ponad 2500 obr.) to nie słychać gwizdania... Gdy dodam gaz agresywnie na luzie (agresywnie= tak że prawie go przeciągam na obrotach) można usłyszeć delikatne gwizdnięcie... Gdy samochód jest na biegu i przyspieszam z gazem do deski świszczy od 3000obr... Gdy przyspieszam powoli mogę go podciągnąć do 4500 bez dźwięku... Moim zdaniem jedyna jednostka która pracuje w wyzej wymienionych warunkach to turbosprezarka... jako ze byla ostatnio wymieniana to musi byc problem z ktoryms z przewodów wychodzących od niej... Kolejna teoria jest taka: Czynnik aktywujący turbosprężarke to spaliny... Gdyby wziąć pod uwagę fakt że wymieniałem wydech na 3.0 tdi i był on spawany ponieważ sprzedawca aby wysłać go do mnie musiał uprzednio go pociać to możliwe jest że został on ch****o pospawany i tworzy się przez spaliny świst... To również pasowałoby do okoliczności piszczenia które wymieniłem wyżej... Samochód gdy ma bieg i mocno przyspiesza to wzrasta spalanie, gdy wzrasta spalanie to wzrasta emisja spalin... wieksze ciśnienie w wydechu przez co powietrze zaczyna świstać... Nie wiem czy napisałem to wystarczająco zrozumiale ale jeśli ktoś z was cokolwiek zrozumiał to wyraźcie swoją opinię proszę... Dodam że jestem umówiony w ASO na jutro i przedstawiłem im okoliczności tak jak wam tutaj (na żywo było mi łatwiej komuś wytłumaczyć niż pisząc) Jeśli chodzi o olej to szczerze mówiąc nie mam pojęcia czym to może być spowodowane:O Silnik się nigdzie nie poci... przynajmniej tak mi powiedzieli w ASO...
Musashi Opublikowano 14 Marca 2012 Opublikowano 14 Marca 2012 jezeli w miejscu spawania wydechu jest jakis prog, moze byc zrodlem roznych dzwiekow.
bejbus1 Opublikowano 15 Marca 2012 Opublikowano 15 Marca 2012 Też mi świstało pod maską , winny był pęknięty do intercoolera. Przy gazowaniu na luzie nic nie było słychać.
Malinek110 Opublikowano 21 Marca 2012 Opublikowano 21 Marca 2012 Weź sprawdz cały dolot kazdą opaskę czy jest dobrze dokręcone ja wymieniali Ci turbo w ASO mogli przeoczyc coś.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się