fulisko Opublikowano 16 Marca 2012 Opublikowano 16 Marca 2012 Witam. Mam pytanko . Po ostatnich mrozach -30 w moim samochodze (Audi A4 B6 1.9 TDI AWX) zaczęło przybywać oleju. Po odwiedzeniu wujka Google, doszedłem do wniosku ze padły uszczelniacze na pompowtryskach. Po rozebraniu okazało sie. Przy odkreceniu blokad(klocki trzymające pompki) pompowtryski ruszyały sie na boki prostopadle i niechcialy wyjść, po użyciu pullerka cieżko wyszły. Uszczelniacze faktycznie wyrobione(powycierane). W gniazdach ukazały sie ranty (jadąc palcem bardzo ostre). Na pompkach widać slady zużycia (przebarwienia od tarcia).Z tego co wiem to głowica do wymiany lub regeneracji. Założyłem nowe uszczelniacze i jak narazie jest ok+czyszczenie wtryskiwaczy. Jednak obawiam się że po jakims małym przebiegu problem może wrocić. I własnie moje pytanie jest odnosnie pompowtryskiwaczy. Chce kupic używana głowice bądz slupek silnika z dobrymi gniazdami i założyć stare pompowtryskiwacze, tylko własnie nie wiem czy te przebrawienia(wytarcia) na miejscach gdzie przylegaja do głowicy, mogą swiadczyć że ich srednica w tych miejscach tez sie znacznie zmiejszyła i może uszkodzić nowa(sprawna) głowice. Z tego co wiem to głowica jest aluminiowa, a pompki mietalowe. Czy pompowtryskiwacze mogły sie zużyć czy tylko głowica?? Dodam korkety dawek z VAG są bardzo dobrze (korekta bliska 0). Dzieki za każda rade bądz sugestie. Pozdrawiam
lukaszlsw Opublikowano 16 Marca 2012 Opublikowano 16 Marca 2012 jak nie będzie przybywało oleju to na razie jeździj , większość głowic na allegro jak nie wszystkie posiadają progi, przed montażem mogłeś delikatnie przelecieć je papierem żeby uszczelniacze się nie uszkodziły. Jeśli problem wróci to szukaj takiej głowicy która będzie miała te progi najmniejsze, znam jedną firme w PL która naprawia gniazda przy obróbce głowicy. Nowa w ASO kiedyś kosztowała ok 10tys zł można też wsadzić zamiennik z allegro ok 2tys. Pompki raczej nie uszkodzą nowej, ale pamiętaj że po zabiegu demontażu pompek trzeba nowe uszczelniacze i śruby. Tak z ciekawości zapytam przy odpalaniu śmierdziało nieprzepaloną ropą czy tylko był problem z tym olejem?
fulisko Opublikowano 16 Marca 2012 Autor Opublikowano 16 Marca 2012 Przy mrozach tak, długo było czuc źle spalany olej napędowy. Jednak u mojego brata co ma też PD tak samo było czuc. Gdy samochód nabrał temperatury to było ok. Duże mrozy załatiwaja wszystko i chyba wtedy najlepiej nie jeździc samochodem Ps. Co do tych rantów na gniazdach to oczywiście ze lizłem papierem 800 bo były jak brzytwa te ranty. Mówisz ze na allegro nie kupie głowicy albo całego słupka w stanie idealnym?? Zawsze te ranty będą??Dużo ludzi się ogłasza ze maja silniki z przebiegiem 80-160 kkm. Przy tym przebiegu może byc duże zużycie gniazd?
Musashi Opublikowano 16 Marca 2012 Opublikowano 16 Marca 2012 śruby mocujące PD wymieniłeś? korekcje nie świadczą o stanie pompowtryskiwaczy, tylko o równomierności pracy silnika na biegu jałowym. Czyli jeżeli wszystkie pompki lub cylindry będą równo zużyte korekcje będą bardzo niskie niskie. Jeśeli elementy wewnętrzne pompowtryskiwacza nie będą zatarte BIPy będą również w normie. I pomimo prawidłowych odczytów pompowtryskiwacze mogą dawać złe rozpylenie dawek. Odczyty pomogą natomiast w ocenie, gdy uszkodzeniu ulega jedna z dwóch porównywanych pompek.
wojtekce Opublikowano 16 Marca 2012 Opublikowano 16 Marca 2012 regeneracja głowicy z uszkodzonymi gniazdami pompek to koszt 1300zł
marda16 Opublikowano 16 Marca 2012 Opublikowano 16 Marca 2012 regeneracja głowicy z uszkodzonymi gniazdami pompek to koszt 1300zł czy myślisz że to najrozsądniejsze wyjście ta regeneracja i czy wiesz gdzie to zrobią dobrze bo w przyszłości też mnie to czeka + wym.wałka?
wojtekce Opublikowano 16 Marca 2012 Opublikowano 16 Marca 2012 przynajmniej masz pewność że będzie oki zadzwoń do pobliskiego zakładu zajmującego się regeneracją głowic goście przedstawią ci całą sprawę
Musashi Opublikowano 16 Marca 2012 Opublikowano 16 Marca 2012 regeneracja głowicy z uszkodzonymi gniazdami pompek to koszt 1300zł czy myślisz że to najrozsądniejsze wyjście ta regeneracja i czy wiesz gdzie to zrobią dobrze bo w przyszłości też mnie to czeka + wym.wałka? nie lepiej dolozyc troche i miec praktycznie nowy silnik? tymbardziej, jezeli okazaloby sie ze walek bedzie do wymiany wyjdzie na to samo.
wojtekce Opublikowano 16 Marca 2012 Opublikowano 16 Marca 2012 nawet nie mam pojęcia ile by trzeba było zapłacić za nowy silnik
Musashi Opublikowano 16 Marca 2012 Opublikowano 16 Marca 2012 przecież pisałem - 2000, właśnie o używanym. BKE czy BRB były w B7 do 2008 roku. słupek w dobrym stanie mozna kupic za ta kwote.
lukaszlsw Opublikowano 16 Marca 2012 Opublikowano 16 Marca 2012 skoro piszesz że po wymianie orignów jest ok to na razie olej sprawę, jak zacznie się problem znowu to wtedy bym się martwił.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się