Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] Szarpanie na jedynce


marek27

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam pewien problem który mnie trochę denerwuje. Mianowicie kiedy silnik jest zimny podczas jazdy na jedynce, na przykład w korku w przedziale 1100-1300 obrotów dzieje się coś dziwnego, tak jak bym zdjął gwałtownie nogę z gazu (małe szarpnięcie). Nie jest to regularne, autko ma przebieg 145 tysięcy. Kiedy się nagrzeje wszystko jest ok. Na Vag-u nie ma błędów. Czy mogą to być wtryski? Jak to sprawdzić na Vag-u? Dodam jeszcze, że od początku jak kupiłem auto (2 m-ce temu) na postoju raz na jakiś czas lekko zatelepie autem. Czytałem podobne wątki, ale nie dotyczyły one mojego silnika.

Za pomoc będę wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Szubek-line

mam to samo w 2.5 tdi czasami na postuju tak szarpnie jak stoję w korku i nie wiem co to jest walczę już z tym trochę a nie chce inwestowac w ciemno w dwumasa więc nie mam wyjścia i czekam jak objawy będą bardziej oczywiste u mnie dodatkowo po nagrzaniu silnika pojawiają sie delikatne drgania, które są przenoszone na fotel kierowcy i kierownicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

warto by zrobic logi dynamiczne pod katem cisnienia i masy powietrza. byc moze ktorys z czujnikow cisnienia lub masy powietrza jest niestabilny. :mysli:

jezeli puszczasz gaz z wiekszej predkosci obrotowej szarpniecie tez wystepuje? czy zawsze przy tej samej predkosci obrotowej?

czy silnik uruchamia sie bez problemow?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mam większe obroty i spuszcze gwałtownie gaz, to auto gwałtownie wychamowywuje, ale nie ma szarpnięcia.

Co do odpalania to jest coś dziwnego :mysli:, a mianowicie na zimnym pali od kopa, ale czasami jest tak jak by mu na chwilę brakowało paliwa. A znowu na ciepłym zawsze muszę kręcić dłużej rozrusznikiem. :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sie dolacze do tematu bo mam ten sam problem.

Rozmawialem juz z kolega marek27 bo mamy identyczne silniki, ten sam rocznik i seria tj B7 2.0TDI BLB i dokladnie ten sam problem.

Auto na zimnym silniku pali na strzal - super. Na cieplym musimy juz dluzej krecic. Gdy silnik sie nagrzeje to na postoju co pewien czas nim telepie. I jest jeszcze jedno - w moim jak i w przypadku marek27, bierze nam olej. Kolega dolal po 3 tys 1 litr a ja 0,7 litra. Troche duzo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale rozumiem ze wymieniacie go max co 15.000km.

zuzycie oleju to albo turbina, albo uszczelniacze prowadnic zaworow, ew wyheśtane cylindry i (pierscienie najmniej prawdopodobne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

J

ale rozumiem ze wymieniacie go max co 15.000km.

Jak go kupilem to mial na tym oleju dopiero 6.500km, teraz mam 10.000km i planowalem zmienic przy 25.000km...

Co do turbiny to nawet gdzies na forum bylo,ze siadaja przy ok 150 - 180tys km a ja mam 163.000...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jestes pewny przebiegu widocznego na zegarach? przeciez olej i rozrzad to pierwsze czynnosci po zakupie samochodu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj u mechanika z tymi przypadłościami (odpalanie na ciepłym) i powiedział mi że prawdopodobnie głowica :wallbash:. Mam obserwować płyn chłodniczy, czy nie ubywa. Podobno w tych silnikach to jest właśnie feler, ale tylko do roku 2004.

Musashi myślisz, że jest w tym coś prawdy?

Jadę jutro do niego na Vag-a, sprawdzi wtryski, zrobi logi itp... dam znać jak tam po wizycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpalanie na ciepłym) i powiedział mi że prawdopodobnie głowica :wallbash:. Mam obserwować płyn chłodniczy, czy nie ubywa. Podobno w tych silnikach to jest właśnie feler, ale tylko do roku 2004.

wystarczy zmierzyc kompresje,

jezeli beda niskie wartosci nalezy zrobic probe olejowa aby wykluczyc zuzycie ukladu tloki pierscienie cylindry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpalanie na ciepłym) i powiedział mi że prawdopodobnie głowica :wallbash:. Mam obserwować płyn chłodniczy, czy nie ubywa. Podobno w tych silnikach to jest właśnie feler, ale tylko do roku 2004.

wystarczy zmierzyc kompresje,

jezeli beda niskie wartosci nalezy zrobic probe olejowa aby wykluczyc zuzycie ukladu tloki pierscienie cylindry

proby olejowe? mozesz napisac cos wiecej? bo nie do konca sie orientuje w tym temacie.

dzisiaj otworzylem korek od oleju jak byl cieply silnik i olej mial dziwny, taki przepalony zapach. A moze jestem tylko przewrazliwiony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proby olejowe? mozesz napisac cos wiecej? bo nie do konca sie orientuje w tym temacie.

dzisiaj otworzylem korek od oleju jak byl cieply silnik i olej mial dziwny, taki przepalony zapach. A moze jestem tylko przewrazliwiony?

najpierw sprawdzasz cisnienie sprezania na rozgrzanym silniku. jezeli cisnienie odstaje od normy na ktoryms lub wszystkich cylindrach, wlewasz do komory spalania niewielka ilosc oleju, ktory powoduje uszczelnienie tloka. jezeli cisnienie wzrosnie - do wymiany tlok,pierscienie,cylindry. jezeli nie ulegnie zmianie winna jest uszczelka pod glowica lub zawory.

J

ale rozumiem ze wymieniacie go max co 15.000km.

Jak go kupilem to mial na tym oleju dopiero 6.500km, teraz mam 10.000km i planowalem zmienic przy 25.000km...

Co do turbiny to nawet gdzies na forum bylo,ze siadaja przy ok 150 - 180tys km a ja mam 163.000...

jeszcze raz powtarzam: olej wymienia sie max po 15.000km nawet jezeli mamy zalany olej typu long life.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi od początku czasami szarpie na 1ce, 3 razy zgłaszałem w ASO, nie stwierdzili szarpania, czasami jedynka z trudem wchodzi, muszę z 2 razy sprzęgło wcisnąć, też nie stwierdzili tego problemu. POZOSTAŁO SIĘ PRZYZWYCZAIĆ.

Co do oleju, do 50 tkm 1 litr na 5-6 tkm, teraz 98tkm 1 litr na 10tkm.

Pozdro

Bart

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto na zimnym silniku pali na strzal - super. Na cieplym musimy juz dluzej krecic. Gdy silnik sie nagrzeje to na postoju co pewien czas nim telepie.

U mnie to samo- tylko nie wiem jaki mam silnik tzn. BLB czy BRE - jak ktoś przy okazji mi podpowie jak to sprawdzić to będę wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ksiazce serwisowej masz naklejke z kodami wyposazenia i tam jest tez oznaczenie silnika... Pewnie masz BLB skoro takie rzeczy sie dzieja. Rozmawilem juz z 2 posiadaczami BLB i u obu to samo co u mnie :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ksiazce serwisowej masz naklejke z kodami wyposazenia i tam jest tez oznaczenie silnika... Pewnie masz BLB skoro takie rzeczy sie dzieja. Rozmawilem juz z 2 posiadaczami BLB i u obu to samo co u mnie :wallbash:

Mam naklejkę ale widzę tu tylko jakieś BNA :

tabliczkadw8.th.jpg

więc sam już nie wiem co to za silnik :mysli:

heh jednak okazuje sie ze mam 4 kuce mniej jak widzę - silnik BNA był pakowany do A4 w tym samym czasie co BLB pewnie dużo się nie różnią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...