tzc Opublikowano 21 Marca 2012 Opublikowano 21 Marca 2012 Witam ! Jestem posiadacze A4 B5 1.8T AEB przebieg 260tys jeżdżę na oleju VALVOLINE 10w60 od około 3lat z dniem jak go kupiłem było wszystko ok od około roku może więcej zauważyłem, że coś zaczyna delikatnie brać olej ale z tego co się orientuje to większość 1.8T coś tam zawsze sobie oleju weźmie. W ostatnim sezonie letnim po przejechaniu około 100km i zatrzymaniu się na światłach i ruszeniu zauważyłem za mną chmurkę oczywiście o zapachu oleju dalsza jazda do kolejnego momentu zatrzymania bez znaków dymnych i dzieje się tak jak zauważyłem jak jest gorąco na dworze (choć nie koniecznie) po chwilowym postoju chmurka i w trakcie jazdy i dalej nic aż do ponownego ruszania. Akurat za tydzień zabieram się za regenerację głowicy komplet, nowy łańcuszek+napinacz, oczywiście oleje itp Głowicę chcę ściągnąć bo wydobywa się z niej hmm dziwny dzwięk jakby mlaskanie jak jest rozgrzany nie jest to napinacz ani łańcuszek i też nie są to popychacze wydaje mi się, że mogą być to prowadnice mają luz a przy okazji gumki i resztę a łańcuszek przy okazji ogólnie cisza silniczek ok tak profilaktycznie chcę go przygotować bo chcę trochę podnieść moc po zamontowaniu niezbędnych do tego gratów. Moje pytanie jest takie co sądzicie którędy leje się ten olej ? Pytam bo szczerze mówiąc nie chciałbym remontować dołu wiadomo pierścionki wymienić to żadem problem ale szlif itd to już trochę zabawy i kosztów się z tym wiąże wiem dopiero dowiem się po zdjęciu głowicy ale to za kilka dni. Aha jakoś pół roku temu na zimnym silniku sprawdzałem ciśnienie w cylindrach wyszło : 1-13,5 2-13 3-13,6 4-13,8
Rafas Opublikowano 21 Marca 2012 Opublikowano 21 Marca 2012 Witam jak cisnienie na garach ok to stawiałbym na turbinę.
tzc Opublikowano 22 Marca 2012 Autor Opublikowano 22 Marca 2012 jakby to było turbo to nawet dobrze bo wymiana się szykuje i tak na coś większego ale turbo przy ruszaniu by tylko puściło dymek jak na moje to jak wali to cały czas jak co to mnie poprawcie
motor144 Opublikowano 22 Marca 2012 Opublikowano 22 Marca 2012 To mlaskanie to może to co tu opisane http://www.schleeter.com/oil-sludge.htm
Maxcudo Opublikowano 25 Marca 2012 Opublikowano 25 Marca 2012 Jak turbo rzuca już olejem, to np. cały układ dolotowy się nim obklei i potem na wolnych zbiera i wyrzuca, ale wtedy też przy ok. 5+ tys RPM też byłaby widoczna chmura z tyłu. Najlepiej to sprawdzić jak jest ciemno, niech ktoś za Tobą jedzie, to w światłach będzie widział czy dymi czy nie. Miałem podobny problem, ze podczas jazdy nie kopcił, na wolnych po chwili przy ruszaniu chmurka z tyłu, ale nawet po wymianie turbo nic się nie zmieniło i niestety głowica do regeneracji poszła. Swoją drogą mam silnik AEB w idealnym stanie, po za wałem korbowym, ale cała reszta typu blok, tłoki, głowica kompletna itp jest bdb, za małe pieniądze. Silnik chodził bez problemu i olej nie znikał. Jak coś, to PW
tzc Opublikowano 25 Marca 2012 Autor Opublikowano 25 Marca 2012 regeneracja głowica dała oczekiwany efekt nie kopcenia ?
tzc Opublikowano 25 Marca 2012 Autor Opublikowano 25 Marca 2012 aha jest szansa heh zobaczę jak ściągnę głowice jak wyglądają cylindry wolałbym żeby to była głowica no ale to się okaże
sylwiasty Opublikowano 25 Marca 2012 Opublikowano 25 Marca 2012 Witam! Objaw puszczania bąka "olejowego" przy ruszaniu to zazwyczaj powód zużytych uszczelniaczy zaworowych. Jak planujesz zrobić głowicę to po tym zabiegu powinno ustąpić.
Rafas Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Jeżeli się mylę to poprawcie ale wydaje mi sie że sprężanie podane przez autora wątku nie wskazuje na uszkodzenie głowicy u siebie w aeb mam około 12.5 na każdym garku a niekopci. Natomiast dymiło przed regeneracja turbo...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się