Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Duży przeglad - co do wymiany ?


Irek41

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam zamiar zrobic duzy przeglad,mozna to tak powiedziec,co powinienem wymienic,chodzi mi o takie rzeczy jak uszczelniacze na zaworach szklanki itp,bierze mi troche oleju wiec pomyslalem ze moze juz czas na taka wymiane silnik ma okolo 172 tys,wiec chyba juz czas,co jeszcze sprawdzic i wymienic,no i jakiej firmy mozna zalozyc by miec spokoj dlugi czas.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz, że masz 172tyś i takie poważne wymiany ?. Ja ma taki sam silnik i 180tyś (wg mnie i wszelkich diagnostyków i sprawdzających jest to orgianlny przebieg). Olej zazwyczaj wymieniam co 10 tyś ostatnio przejechałem 13tyś i dopiero wymieniłwm (w trakcie tych 13tyś pod koniec dolałem raz 200ml przy 8tyś i 300ml przy 12tyś razem daje to 0.5 literka - nie niest to dużo 'rocznie robie ok 25tyś'). Silnik mam suchutki, jedyną wymianę która robiłem to wymiana uszczelki pod pokrywa zaworów bo troszkę się pocił.

Inne wymiany przez okres użytkowania 2,5 roku to zaworek N75, wszystkie napinacze, klocki tył i przód, pasek, rozrząd, filtry no i oczywiście wahacze. Także chyba masz torszkę przebieg oszukany.

Odnosnie towjego pytania uszczelka pod głowicą, pod pokrwą, zawory, rozrząd, napinacz klimy i paska wielkolinowego i pasek wieloklinmowy najlepiej od razu itd.

A tak poważnie to najlepiej niech ktoś podłączy kompa i sprawdzi maszynę - bo tak na forum to cięzko doradzać co do wymiany. I zaufany mechanik niech zerknie

:th:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 230 tyś i olej wymieniam co 10 kkm, rozrząd kompletny z pompą wody co 60 kkm lub co 3 lata, filtr powietrza i kabinowy co 10 kkm, filtr paliwa co 50 kkm, a poza tym co jakiś czas zaglądam to tu to tam, ogólnie większych problemów nie mam, a może ty masz nie 170 kkm tylko 270 kkm :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie,Panowie przebieg jest orginalny sprawdzony,a jesli chodzi o to co pytalem to bylo tylko pytanie,silnik jest napewno z 2001 roku wymieniany w ASO w niemczech ma na to papiery,problemow jako takich nie mam ale zapytac warto poniewaz nie mam pojecia co ile tys wymienia sie takie rzeczy,mysle ze juz turbo zbliza sie ku koncowi,ale pewnien tez nie jestem,sprawdze w piatek ,bo bede go przegladal tzn ,wymiana oleju i ogolnie wszystkie popierdulki,

Dzieki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rbs2360 96r 180tys ori pewnie masz auto od dziadka, ktory jezdzil nim w niedziele na dzialke po pomidory?

irek czemu uwazasz ze turbo zbliza sie ku koncowi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli przebieg jest oryginalny jak piszesz 170 tys to nic nie powinienes wymieniać tylko olej, filtry no i rozrząd. Silnik z takim przebiegiem powinien chodzic idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,jesli chodzi o turbo to mysle ze zbliza sie ku koncowi ze wzgledu na przebieg,olej w dolocie,po za tym nie mam pojeci ile turbo od 90 KM wytrzymuje,gdzies czytalem ze okolo 200 tys.wiec pewnie za jakis czas bede mial ten problem,jesli sie myle to moze mnie ktos oswieci?

Z gory dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbo to nie ma zmiennej geometrii zniesie duzo ,zalezy jak bylo traktowane... zrob logi wtedy bedziesz wiedzial wiecej czy sie konczy czy nie...to ze oliwa w dolocie turbo zawsze cos popusci,nie spotkalem sie zeby ktos nie mial... auto muli?czy po prostu szukasz sobie problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...