Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki jest możliwy luz na przegubie wewnętrznym?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam, dzisiaj zaglądnąlem pod auto ponieważ szukam przyczyny stukania przy ruszaniu. jako że całe zawieszenie mam nowe zaledwie5 miesięcy i na dodatek w dwóch zakładach sprawdzali i stwierdzili że zawieszenie nie ma luzów tak samo jak poduszki sinika i skrzyni. I tak oglądając poruszałem przegubami wewnętrznymi i zauważyłem że mają one taki delikatny kuc wzdłużny (ciągnąc od skrzyni w stronę koła) oraz ma luz delikatny jak ruszam półośka góra dół. czy to coś normalnego . a może ten luz powoduje u mnie puknięcia przy ruszaniu i nierównościach.

tutaj na filmiku jest podobny luz z tego że u mnie jest jeszcze luz jak ruszam półośką od skrzyni w kierunku koła wzdłuż półośki

filmik ----> http://www.youtube.com/watch?v=Fw0uPfWlf3o

Opublikowano

Raczej nie tu szukaj problemu ze stukaniem przy ruszaniu. Po obejrzeniu filmów luzy są ok. Gdyby ich nie było przy skręcie kołami wszytko by się rozsypało. Luz wzdłużny na przegubie wewnętrznym jak byś go rozebrał może mieć nawet ok 2 cm (przy skręcie wszystko pracuje). Odnośnie luzu osiowego u mnie też taki jest i nic nie puka przy ruszaniu. Napisz jaki masz przebieg, może stukanie pochodzi ze sprzęgła, łożyska oporowego....

Opublikowano

215 tys. przebiegu jest u mnie. Stuki czuć gdzieś "w podłodze" w sensie że nie na kierownicy i nie na pedałach. Po prostu jakby uderzać lekko w podłogę. Stuki pojawiają się przy ruszaniu (puk puk) takie dwa puknięcia. przy dohamowywaniu jedno puknięcie. jak zwalniam i nagle dodam gazu zwłaszcza jak jest lekkie wzniesienie to też puknie. Puka też jak jadę rondem i z jego zjeżdżam to też puknie ( w momencie kiedy auto przechyla się z jednej strony na drugą) Ostatnio jak byłem na górskim terenie i jeździłem serpentynami też sobie popukiwało. A wczoraj jadąc szutrową (polną) drogą po dziurach takich łagodnych po kałużach też potrafiło kilka razy puknąć. Sam już nie wiem co to może być zwłaszcza że całe zawieszenie przednie mam nowe wszystkie drążki końcówki wahacze łączniki. W tym tygodniu sprawdzane przez dwóch mechaników i potwierdzają że są OK poduszki pod silnikiem i skrzynią też są OK.

Sądzisz że może pukać tak z okolic sprzęgła i docisku oraz łożyska

P.S.

filmiki nie przedstawiają moich przegubów ale chciałem pokazać w jakich płaszczyznach mam te luzy i mniej więcej w jakiej skali

Opublikowano

witam kolego,no i co ,znalazles przyczyne tego stukania?piszesz ze masz nowe zawieszenie ale jestem ciekawy jakiej firmy,czy po wymianie wachaczy bylo cicho czy od razu byly te stuki,pisze dlatego ze ja tez to przechodzilem i powodem był tzw. banan,przyjzyj mu sie dokladnie a konkretnie sworzniowi czy sworzniom,to ze zawiecha ma tylko 5 m-cy o niczym nie swiadczy lub swiadczy jakie dzisiaj mamy produkty-pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...