Kristof24 Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Cześć/ Witam! Moja Audiczka A4 B6 1.9 TDI 131KM AWX cierpi na dolegliwość braku mocy. Problem tkwił w zaworze EGR (dokłądnie zerwana klapa zamykająca zawór - wyleciała jak go demontowałem) - co z tym zrobić? Wymienić zawór? i potem zaslepić? Jeśli wyjmę klape to co się stanie? Czy może tą klapę dospawać? Macie jakieś pomysły proszę o info...jakieś linki...jak zaślepić itp. Albo kupić używkę EGR i niezaslepiac? Pozdrawiam i dzieki z gory
piotrekf3ke Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Mówisz o klapie gaszącej czy o zaworku EGR?? Jeśli to o EGR chodzi zaślep go blaszką około 1mm. Zrób z niej podkładkę między kolektorem wylotowym a rurą łączącą zawór EGR. Taką samą możesz dać między dolotem a samym zaworkiem EGR i po kłopocie...
Kristof24 Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Tak miałem na myśli zawór EGR - przepustnice z klapą gaszącą dzieki wielkie za info... Ok wstawie blaszki i zobaczymy jaki będzie rezultat. Generalnie w ten sposób wyłączam EGR i cały z nim związany układ...tak?
olovski Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Opublikowano 7 Kwietnia 2012 HEH mister wstawisz blaszki zaslepisz EGR ale to nie ma za wiele wspolnego z zerwana przeslona w EGRze chyba ze piszesz o innej klapce????
piotrekf3ke Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Kolego tu masz link do forum ze zdjęciem zaworu - napisz dokładnie o co Ci chodzi?? http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1234835.html Bo jeśli chodzi o klapę gaszącą w dolocie która zamyka dopływ powietrza do silnika w czasie jego gaszenia to w zasadzie nic nie musisz robić. Możesz jeździć bez niej - jedyny objaw to delikatne drgania silnika podczas gaszenia.
Kristof24 Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Dzieki za link...mam tu na myśli klape gaszącą (klapa jest na ośce w EGRze...u mnie z tej oski się zerwała). Poprostu klape wyciągnąć?....a nie wstawiać jakiejś blachy między EGR, a rurą dolotu (EGR będzie otwarty cały czas?) Bo na pewno wstawie blaszke między EGR, a kolektorem wydechowym: http://allegro.pl/zestaw-zaslep-3-1-5-mm-egr-tdi-vw-audi-skoda-seat-i2248745032.html Pozdr.
piotrekf3ke Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Tą blaszką z linku allegro zaślepiasz zawór EGR - nie będzie puszczał spalin do dolotu - myślę, że to nie jest konieczne jeśli zawór pracuje prawidłowo. ( na pewno po zaślepieniu silnik będzie się wolniej nagrzewał ). Jeśli chodzi o klapę gaszącą to po prostu usuń elementy które ewentualnie mogą jeszcze odpaść i przypadkiem wpaść do dolotu i nic więcej nie rób. Objawem braku klapy jest delikatne telepanie silnika podczas gaszenia ( naprawdę niewielkie ) Poczytaj sobie co i jak: http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?123112-B6-AWX-Egr&highlight=egr+za%B6lepienie http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?76924-B5-AHU-Jak-za%B6lepic-EGR&highlight=egr+za%B6lepienie
daniels Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Opublikowano 8 Kwietnia 2012 u mnie producent nie przewidział zaworu EGR nie mam go
Kristof24 Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2012 OK, biore się za odłączenie EGR'a...wyrzuce rurkę między zaworem a wylotem, założe zaślepki i zaslepie przewody do EGR/a...dam znac jak poszło...
daniels Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Opublikowano 9 Kwietnia 2012 OK, biore się za odłączenie EGR'a...wyrzuce rurkę między zaworem a wylotem, założe zaślepki i zaslepie przewody do EGR/a...dam znac jak poszło...tak zrób to dziadostwo podobno w ujemnych temperaturach dogrzewa silnik czego ja nie zauważyłem,wywaliłem to całkiem teraz silnik oddycha czystym tlenem,zero zwężek na dolocie..
smolar22 Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Oki to czy wiecie czy taką klapę gasząca jak wyjmę to jak zrobić aby nie swiecił Check Engine ? Jak wiecie jest na wtyczce, u mnie 4 PINy. Bo wtedy i ja bym mógl to wywalic. Macie moze opis gdzies jak zrobić aby nie swiecił błąd ?
piotrekf3ke Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Klapy gaszącej jeśli jest sprawna nie ma sensu usuwać jeśli jeździsz seryjnym autem. Panowie nie kombinujcie za dużo, ona w niczym nie przeszkadza.
olovski Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Opublikowano 10 Kwietnia 2012 do klapy gaszacej nie ma zadnej kosci ani pinow jet tylko grucha z podcisnieniem ktora zamyka ja gdy gasisz silnik jedynie co to na EGRze jest grzymek do ktorego dochodzi drugi przewod podcisnienia ktory podnosi szpryce zeby spaliny ponownie poszly do cylindrow nie bardzo rozumiem dlaczego ma ci wywalic checka???
Kristof24 Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Hej. Dziś troche dłubałem przy moim AWX i zaślepiłem EGR'a, a więc: Zaślepka na EGR'ze - grubość 1,5mm: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c38bd145efea725c.html Zaślepka na kolektorze wylotowym - grubość 3mm: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4d21b60a8c3624c6.html Widok z dalsza: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c9355b11d7729b27.html Uszczelnienie dwóch zaworów (wcześniej usunąłem całe to plastikowe ramie sterujące pracą klapy): http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0279c6f1a2ae95df.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8b325a54458b004b.html Zaślepienie przewodów podciśnienia (nit i śruba o podobnej grubości plus zaciski): http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7e8d4e71f2675528.html Tak wygląda EGR po czyszczeniu i usunięciu klapy - świeże powietrze w komorze silnika: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bbca5205a27da304.html Chłopaki dajcie znać czy wszystko okey zrobiłem (całość uszczelniona silikonem max 350 stopni firmy K2). - może mam jeszcze coś zrobić, o czymś zapomniałem... Rurka łącząca EGR i wylot wymontowana of cors A jeśli mogłem komuś pomóc to się ciesze Jutro przegonie moją niunie... POZDRO I DZIEKI ZA POMOC
olovski Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Opublikowano 12 Kwietnia 2012 klape trzeba bylo zostawic http://postimage.org/image/1fugeagas/ http://postimage.org/image/1fuqbij9g/ reszta ok
Kristof24 Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Klapa to aż taki problem? U mnie wyleciała sama od siebie jak wymontowałem EGR - pusciły zgrzewy...
olovski Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Opublikowano 12 Kwietnia 2012 aha no chyba ze tak jej brak bedzie objawial sie rucaniem przy gaszeniu niom i kraza opinie o odbijaniu sie na dwumasie ale w twoim przypadku zrobione jak trzeba
Kristof24 Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2012 dzieki mam nadzieje ze dwumas wytrzyma...narazie cisza...nic sie z nim niedzieje...a przebieg 176 tys km...autentik normalnie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się