Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Pare pytan po zdemontowaniu turbiny!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zły AFR od padniętej przepływki. Wszystko jasne.

Opublikowano

Pierwsze pytanie : Czy mozna odpalic silnik z wykrecona turbina? Na jalowym na chwilke ( nie mam zamiaru tak jezdzic ). Jezeli nie to czy mozna w jakis sposob turbine zatrzymac podczas pracy?

Drugie, mi powiedzieli w ASO Wrc ze do mojego samochodu nie da sie przeplywki regenerowac a nowa kosztuje 1100 PLN ( teraz jezdze na jakims szrocie za 400 PLN ) Prawde mowia czy mnie w konia robia bo maja lenia?

Trzecie pytanie ( wiem ze lece OT ale wybaczcie ) : Moja ori przeplywka chyba jest sprawna.... ma tylko na tej membramce takie dziwne malenkie otworki ( moge wrzucic zdjecie ) - rozlozone nieregularnie.... tak ma byc czy musi byc ta membramka cala?

Opublikowano

Pierwsze pytanie : Czy mozna odpalic silnik z wykrecona turbina? Na jalowym na chwilke ( nie mam zamiaru tak jezdzic ). Jezeli nie to czy mozna w jakis sposob turbine zatrzymac podczas pracy?

Drugie, mi powiedzieli w ASO Wrc ze do mojego samochodu nie da sie przeplywki regenerowac a nowa kosztuje 1100 PLN ( teraz jezdze na jakims szrocie za 400 PLN ) Prawde mowia czy mnie w konia robia bo maja lenia?

Trzecie pytanie ( wiem ze lece OT ale wybaczcie ) : Moja ori przeplywka chyba jest sprawna.... ma tylko na tej membramce takie dziwne malenkie otworki ( moge wrzucic zdjecie ) - rozlozone nieregularnie.... tak ma byc czy musi byc ta membramka cala?

dlaczego chcesz odpalac auto bez turbiny???na te pytanie niech wypowie sie ktos kto ma pojecie o tym(ja nawet nie smialem odpalac auta bez turbiny)chodz na moj rozum pewnie da sie ale czy moze to namieszac i w jakim stopniu to wole nie ryzykowac i jezeli ktos madrzejszy nie wypowie sie to radzilbym nie odpalac bez turba:wink4:

nie ma to jak saloniarze-koszt przeplywki to maks 760zeta-dostajesz ori przeplywke z tym ze duzo taniej.w ogole dziwi mnie to bo slyszalem ze pare osob oddalo swoja przeplywke i nie bylo problemow a o jakim nr katalogowym masz przeplywke???

ja tez jestem wpieniony ze odrazu nie zakupilem ori przeplywki ale podzwonie po salonach i mam nadzieje ze znajde gdzies normalnych ludzi....

co do tego czy masz sprawna przeplywke to mi wywalilo blad na Vag-u i wszystko bylo wiadomo.w ogole to jak dowiedziales sie o tym ze masz przeplywke do wymiany???ja mialem wylamane druty wiec na 100 do wymiany :kwasny:

dziekuje kolegom za podpowiedzi WESZ PZDR

Opublikowano

Sorki za male ot ale moze komus sie przydam kiedys

wesz - zapodaj numer tej przeplywki bo byc moze uda mi sie zalatwic ori w dobrej cenie.

Opublikowano

wiec misior oto wszystko co spisalem z przeplywki

>PBT<

PP T20K FE 81106

0280217112

058133471A

35/95 3A

ja moglem dostac ori za 750 wiec jakby bylo taniej to byloby super-dziekowka

Opublikowano

wątek przeniesiony do właściwego działu :th:

Opublikowano

058133471A

ja moglem dostac ori za 750

Numer przepływki ok! Taką potrzebujesz.

Ja dostałem za 470zł po oddaniu mojej starej.

Opublikowano

Hmmm dlaczego zmienilem przeplywke... Bo mi falowaly obroty ;) Wiec zakupilem na allegro ale problem nie ustal..... wyczyscilem przepustnice + adaptacja VAGiem i jest ok. Mialem stara zalozyc ale tak wyszlo ze czasu nie bylo.... a teraz ja dokladnie ogladalem i te dziurki wypatrzylem. Nie wiem o co chodzi - zakladac czy nowa ori szukac?

Chce zatrzymacturbo zeby posluchac jakie dziwieki wydaje silnik bez turbiny. Od dlugiego czasu slysze metaliczne odglosy i mechanik sugerowal turbine.... ale 1,5k wydac na darmo to troszke bez sensu a ten zabieg spowoduje ze bede mial 100% pewnosci. Bo jak to nie turbo to moze byc scos z klawiatura a tego wcale bym nie chcial! Warto zaznaczyc ze zrobilem tak okolo 20k.... jezeli pada turbina to chyba najwyzsza pora zeby sie wysypala calkowicie?

Pozdrowienia!

Opublikowano

wiec mozliwe ze twoja stara przeplywka jest sprawna-rzuc foty zeby bylo wiadomo o jakie dziurki caman!to nie czujesz turbo doladowania?napewno jak i ty i ja nie mozemy smigac na zamienniku bo lipa bedzie pozniej!rozumiem ze tych metalicznych odglosow nie mozna tak latwo zlokalizowac?a jak jest z olejem-musisz dolewac???

Opublikowano

Fotki wrzuce wieczorem.

Doladowanie jest bo czuc ze sie samochod lepiej zbiera kiedy zalacza sie turbina. Czesto jak jade gdzies przy zabudowaniach to otwieram szybe i sobie gazem sprawdzam jak chodzi turbinka. ( Dziwiek sie odbija od siany i swietnie go slychac w srodku ). Mam 2,8k na obrotomierzu i jak przycisne to tylko szum. Jak mam okolo 2k to po przycisnieciu slychac krotki swist a potem tylko szum. Czyli wyglada ze kreci sie ok. Tak to w samochodzie prawie jej nie slychac.

Z tym metalicznym odglosem to jest wielka lipa :( Myslalem ze to turbo i pomyslalem - dojezdze i zmienie. Ale dojezdzic nie moge i sie przestraszylem ze moze to jednak co innego wydaje ten odglos. Jest bardzo ciezko go zlokalizowac bo rozchodzi sie po calym silniku.... praktycznie gdzie nie przylozysz ucho to sie wydaje ze to wlasnie z tego elementu. To moja ostatnia bolaczka i bede w koncu happy :( Jak przywiozlem autko z niemiec to nie slyszalem czy jest wlaczone czy wylaczone... :( Chce zeby znowu tak bylo!!

Bardzo dziekuje za pomoc i zainteresowanie! :)

#edit

Aha i jeszcze olej.... po wymianie mialem maks i zrobilem 7k km - dolalem 400g i znowu jest maks - chyba w normie?

Opublikowano

Niestety ten koles ma tanio przepływki ale tylko do dieslów.

Opublikowano

Chce zatrzymacturbo zeby posluchac jakie dziwieki wydaje silnik bez turbiny.

To nie jest zbyt dobry pomysł. Jak wymontujesz turbine to nie będziesz już nic słyszał jak huk cylindrów.

Od dlugiego czasu slysze metaliczne odglosy i mechanik sugerowal turbine.... jak to nie turbo to moze byc scos z klawiatura a tego wcale bym nie chcial!

Pozdrowienia!

To co w twoim silniku może stukać to nie zawory, bo zawory rzadko stukają przy tym silniku ale "szklanki"- popychacze zaworowe. Nie trudno odróżnić ten dzwięk od dzwięku jaki mogłaby wydawać turbina. Popychacze mogą z kilku powodów stukać. Mogą być jużdo wymiany, albo masz problem z cisnieniem oleju- nie masz smarowania jakie powinno być i sobie stukają. Na jakim oleju jeździsz, jakie robisz trasy -to Ważne. Najlepiej sprawdzić ciśnienie oleju aby ten motyw wykluczyć.

Opublikowano

Wlasnie tak sie zastanawialem ze huk silnika moze mi zagluszyc wszystkie inne dzwieki.... sam nie wiem ;/

Mowisz ze latwo odroznic, to w jaki sposob? Ten dzwiek wydaje sie ze powstaje na skutek obrotu czegos... a szklanki ruszaja sie gora dol? Jest jakikolwiek sposob czy mam robic turbine i najwyzej poplyne troszke siana? Jezeli chodzi o cisnienie oleju to jest ok bi mi sprawdzali w warsztacie. A klawiaturke widzialem na wlasne oczy i wygladala dobrze.... nawet mechanik powiedzial ze jest w swietnym stanie i nie widac zadnych sladow zuzycia....

Olej :

Byl Castrol 10w40

Jest Mobil 1 S 10x40

Trasy rozne, od takich 50km, do krotkich tras po miescie a raz lub dwa razy w miesiacu trasa 500-1200km. Miesiecznie wychodzi 3k-5k ) Olej zmieniam zawsze w terminie i poziomu pilnuje jak oka w glowie ( Kiedys mialem wyciek i sprawdzalem olej przed kazdym odpaleniem bo zaden mechanik nie potrafil go zlokalizowac - nawyk zostal :) )

Pozdrawiam

Opublikowano

Mi sie wydaje ze zacznij od zmiany mechanika. Jesli on niema stetoskopu i nie potrafi rozroznic stuku hydrauliki od turbiny to ciezka sprawa (jesli to jest klawiatura). Ale tak czy inaczej doswiadczony mechens niema takich problemów.

Opublikowano

Wydaje mi sie ze nie przeczytales ze zrozumieniem mojego posta ;) Bylem u wielu mechanikow, w renomowanych warsztatach i w aso wroclaw. Kazdy ma inna diagnoze... jakby wziac to wszystko pod uwage to moge zaczac wymieniac wszystko po kolei i liczyc na to ze w koncu trafie. A chyba nie o to chodzi. Szczerze watpie zeby to byl stuk hydrauliki.. jak juz mowilem to jest dzwiek zblizony do tarcia obrotowego.... probowalem go nagrac ale podczas odtwarzania wogole on nie brzmi tak jak naprawde.

Ehh pozostaje wymiana na chybil-trafil :(

Opublikowano

misior dzieki za dobre checi :notworthy:

ajax tak jak radza ci koledzy albo zmien mechanika albo moze dojsc do takiej akcji ze wymienisz pol silnika i nie trafisz na przyczyne!a co bedzie jak wydasz okolo 2tys i dalej to zostanie???u mnie mechanior podejrzewa ze do wymiany mam lancuszek rozrzadu bo strasznie szumi ale jutro jade odebrac autko wiec pogadam na spokojnie!pzdr

Opublikowano

Ehh ale ja juz mowilem ze zasiegalem jezyka u wielu mechanikow ;/ A samochod oddaje do serwisu albo sam robie.... tyle ze tym razem moga byc niepotrzebne koszty a tego chce uniknac.

Nowy pomysl :D za dwa dni wymieniam katalizator na rurke - moze wyjme turbawke i poskladam samochod tylko z obudowa zeby nic sie tam w srodku nie krecilo? Ktos probowal takich kombinacji ?

Pozdrawiam ;)

Opublikowano

kolega to ma pomysly :wink4:

daj znac jak jest z rurka bo ja mam sama flansze i chce zobaczyc co i jak z rurka-prosze o jedna chodz fotke oki :cool:

nie znasz kogos kto udostepnilby ci turbawke na podmianke???

Opublikowano

Fotke masz jak w banku ;) Rura Supersprint ze sklepmoto.pl - wolalem kupic niz szukac kogos kto mi wyspawa. Przymierzalem do katalizatora i wszystko jest na swoim miejscu ;)

A z ta podmiana to swietny pomysl ;D Ze tez sam na to nie wpadlem o.O Jutro poszukam kogos kto mi pozyczy turbawke :) Kuzynka ma passata 1.8T AEB ... ciekawe czy sie zgodzi :mysli:

Opublikowano

wiesz jak to dziewczyny :decayed:dobra czekokladka i przejdzie.powodzenia i daj znac czy wygrales :wink4:a ile dales za rurke?masz moze link do tej strony???zaraz nas pogonia za zasmiecanie :decayed:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...