Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Swap z 2,5v6 TDI na 1.9TDI AVF/AVB


mlody1921

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie forumowiczów pisze z okolic Sandomierza

potrzebuje pomocy waszej w sprawie swapa z 2,5v6 TDI na 1,9TDI , wiem że każdy powie że to sie nie opłąca że lepiej sprzedać kupić inny ale już pisze na czym polega rzecz, audi to S-line w bardzo ładnym stanie, bez rys po pociągach z skrzynią 6-biegową i skończyła sie pompa, czego chce zrobić swapa bo sprzedaje cześći do Passat/Audi i mam kpl. silnik AVB (101) i mam pare pytań

Pytania:

- czy skrzynia od 2,5v6 TDI bez problemu zapnie sie z silnikiem AVB/AVF

- czy jest duża różnica między AVB/AVF? (pytam bo mam oba tylko AVF bez pompek)

- jak duży będzie problem z elektroniką ? bo jak ze swapem sobie poradze to z elektroniki jestem noga

- jak sprawa z abs/immo/?

- czy musze przekładać pas przód? czy moge samą chłodnice ?

- czy spasuje silnik BTB 150konny z Sharana który jest poprzecznie ale bloki mają mocowania poprzek/wzdłuż

Co będzie potrzebne:?

- silnik z kpl. osprzętem

- skrzynia i sprzęgło zostanie 6 jak bedzie pasować

- instalacja silnika 1,9 jest

- komputer z silnika AVB/AVF mam

-

Prosze o pomoc i życze wesołych świąt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje troche czytałem ale niema tam napisanych moich wątpliwości czy:

- trzeba wymienić tylko wiązke od silnika z kompem, i ja mam wiązke i kompa ale od passata 2002rok. avb ale co wtedy z immo ?

wiem że skrzynia spasuje 6 biegów leczy czy sprzegło może zostać od 2,5 czy od 1,9 trzeba założyć ?

moje audi jest z 98roku a wiazka z kompem od passata 02, czy tu nie będzie jakiś kolizji na linii komp immo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to niezła rzeźba będzie;) jakos pewnie idzie obejśc immo (najlepiej chyba wyłąćzyć). Druga sprawa to,że nowe ECU (te od paska) chodzi już na szynie CAN a w 98 roku tego jeszcze nie było więc mogą być problemy z komunikacją miedzy sterownikami i urządzeniami auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 2.5v6tdi 'nawet starym' ecu komunikuje sie ze sterownikiem pompy wtryskowej po canie, podobnie ze sterownikiem np tiptronic

obstawiam ze jezeli auto jezdzi i troche kuleje sensownej sprzedac jak stoi, dolozyc 10kola i kupic wysniony, niekombinowany, mlodszy kilka lat aczkolwiek pewnie 5b 1.9tdi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie jeździ tylko złomowanie wejdzie w gre z tym trupem <zły>

Co sie dzieje przekręcam stacyjke nie palą sie świece żarowe i jak inne kontrolki pogasną a kontrola trakcji sie świeci, jakis mechanik powiedział że brak zasilania na ECU, ale wsiadłem przekrecilem kluczyk pyk świece żarowe są kontrola trakcji zgasła i auto od szczała zapaliło po godzinie znów amba :/ pomóżcie żeby choć paliło jeździł by go sprzedać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...