Skocz do zawartości
IGNOROWANY

MMI 2G HIGH Wgrywanie Spolszczenia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wgrywanie Polskiego Menu/ Spolszczenia
do
Audi A4 B8, A5, A6 C6, A8, Q7
z systemem MMI HIGH 2G (5170)




Na początku należy sprawdzić jaką mamy wersję MMI 2G czy 3G i czy potrzebna będzie aktualizacja,
aby to zrobić wchodzimy w Menu CAR, a nastepnie wybrać Settings i dalej Version, i odczytać to co pisze w linijce SW.

Dla MMI 2G jest to wartość w formacie: XX-XX XX.X.X XXXX

Dla MMi 3G jest to wartość w formacie: XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Jeśli masz MMI 3G to ten poradnik nie jest dla Ciebie.
Gdy już wiesz, że jest to MMI 2G nalezy sprawdzić aktualną wersję oprogramowania.
Robimy to odczytując 5, 6, 7 i 8 znak z linijki SW NP:

SW: XX-XX 51.5.0 XXXX – wersja 5150

I teraz do przeprowadzenia spolszczenia potrzebna jest MINIUM wersja 5150 (A6),
Dla Audi A5/A4 B8 pierwsze wgrywane oprogramowanie to 5170.


Sprawdzamy jeszcze czy mamy uruchomioną funkcję Zielonego Menu przytrzymując CAR i SETUP kilka sekund, jesli nic nie wyskakuje należy uruchomić tą funkcje korzystając z VCDS lub VAG-COM.

Ok, wiemy już że mamy MMI HIGH 2G, mamy uruchomione Zielone Menu i wersja oprogramowania w aucie to min 5150/5170.



Potrzebne nam będzie:
Prostownik - nie konieczny, ale lepiej dmuchać na zimne:]
Czysta płytka CD - dobrej firmy ja użyłem HP, polecam także Verbatim TDK,Philips
Odrobina czasu - jesli będziesz miał wszystko przygotowane spokojnie zmieścisz się w 20 min,
sama aktualizacja PL Menu to ok 4-6 min!!!



Ruszamy z Tym Koksem !!!!:

1. Wszystko jest więc na początku wypalamy na czystej, nowej, nieporysowanej, płytce to co znajduje się w folderze: "MMI A4 B8, A5, A6 C6, A8, Q7 POLSKA CZCIONKA"
Czyli folder "MMI HI" i plik "Metainfo2".
Wypalamy to OD RAZU NA PŁYTCE - NIE W JAKIMŚ FOLDERZE !!!!,
przy wypalaniu ustawimy najmniejszą prędkość 16x i dajmy sprawdzenie danych po nagraniu (dla pewności, że wszystko się dobrze nagrało).


2. Płytke mamy wkładamy do pudełka i idziemy do samochodu.
Podłączamy prostownik albo z przodu pod maską przy oknie mamy PLUS i łapiemy masę gdzieś na nadwoziu- śrubka, coś metalowego.
Lub pod bagażnikiem znajduje się akumulator i prosto pod niego się podłanczamy.
Wszystko to jest po to by nie było nagłych spadków napięcia podczas wgrywania SPOLSZCZENIA, mało prawdopodobne ale lepiej sie zabezpieczyć niż płakać.

3. Usuwamy z zmieniarki CD wszystkie płyty jakie mamy, można przytrzymać przycisk wyjęcia płyt to wyjdą wszystkie po kolei.
Wkładamy TYLKO płytkę ze spolszczeniem na 1 miejsce.

4. Kluczyk dajmy na zapłon ale nie odpalamy i wyłączamy wszystkie podświetlenia i klimatyzacje (przycisk Off).
Dajemy na Media i powinno nie wyświetlić nam żadnej płytki.

5. Wchodzimy w Zielone Menu przytrzymując CAR i SETUP kilka sekund.
Klikamy pierwszy katalog MMI.

6. Klikamy znów w pierwszy podpunkt jaki wyskoczy.

7. Zaznaczamy SWDL manuell, SWDL ignore Region/VMC, Disable Eeprom Update.
Tak jak na zdjęciach.
Dla A6 bedą to:"SWupdate manuell" , "Region code ignorieren", "Disable eeprom update"
zdjcie0169u.jpg

zdjcie0170k.jpg

8. Wychodzimy z Zielonego Menu przyciskiem Return, (przyciskamy chyba 3 razy).
ale nie więcej niż trzeba, !!!NIE RESTARTUJEMY MMI!!!

9. Wchodzimy w Czerwone Menu Serwisowe przyciskając i trzymając w takiej kolejności:
SETUP + RETURN + CAR
powinno wyglądać tak:
zdjcie0172y.jpg
jeśli wyskoczy coś takiego:
zdjcie0171n.jpg
Próbujemy jeszcze raz pamiętając o kolejności wciskania przycisków.

10. W Czerwonym Menu klikamy SWUpdate- lewy dolny róg.
powinniśmy mieć coś takiego:
zdjcie0173y.jpg

11. Klikamy na CD-ROM.
Wyskakuje coś w stylu: "Reading meta info" ok 3-5 s.
Po odczytaniu CD mamy takie coś:
zdjcie0174m.jpg

12. Wchodzimy w "User-defined", w przypadku A6 będzie to "SWupadte manuell"
Nasze menu wygląda mniej więcej tak:
zdjcie0176n.jpg

13. Wchodzimy w MMI HI, może też pisać zamiast tego "MAIN UNIT".
Mamy coś takiego:
zdjcie0178d.jpg

14.Wchodzimy w "MMI (H43)".
Mamy:
zdjcie0179w.jpg

15. Zaznaczamy TYLKO "Application (5170>5150)" , "Bootloader" zostawiamy pusty.
Dajemy dwa razy Return i zjeżdzamy na dół.
(jak damy return na pierwszej od góry linice "N", powinno zamienić się na "S".)
Ukazuje nam się:
zdjcie0177zm.jpg

16.Naciskamy długo wyczekiwane "Start download".
i siedzimy spokojnie w Aucie czekając aż proces się skończy:] ok 4-6 min.
Nie otwierając drzwi, nie włączając żadnych urządzeń itp.

17. Podczas Aktualizacji do PL Softu Mamy mniej więcej taki widok:
zdjcie0181e.jpg
po ok. 4 min cieszymy się takim widokiem:]:
zdjcie0183q.jpg
:) <lol> <radocha> <lol> :)

18. Nic nie dotykamy będą teraz uruchamiały się poszczególne "moduły".
trwa to ok 2-3 min i wygląda tak:
zdjcie0184g.jpg

19. Jak wszystko pójdzie ok wyskoczy Menu na dole którego będzie napis:
"Restart MMI" , wciskamy go czekamy chwilę aż MMI się znów uruchomi
iii.... <figielek> <figielek> ... już myślimy że się udało ale mamy dalej angielskie menu ;/.

20. Wchodzimy w menu CAR dalej w SETTINGS i LANGUAGE wybieramy :
"POLSKI" z samego doła i cieszymy się OJCZYSTYM JĘZYKIEM:]

21. Pozostało tylko sprawdzić czy chodzą wszystkie funkcje typu multifunkcyjna kierowica itp.
jeśli nie to trzeba wpisać wcześniej spisane wartości W VCDS w module 07 Control Head do:
07 Coding
10 Adaptacja
sprawdzić, że wszystko gra:]

22. Z <lol> uśmiechem <lol> wyjść z Auta i zaaplikować sobie w nagrodę PIWKO ;]
<hura> <brawo> <okok> <brawo> <hura>


Szczególne podziękowania dla forumowiczów:
wrclaguna , fabiano82, Przemcio, H4mm3R, Nyna, jedrekx, Piki, byciu.


 

  • Pomoc techniczna 4
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...