kubuswujo Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Wgrywanie Polskiego Menu/ Spolszczenia do Audi A4 B8, A5, A6 C6, A8, Q7 z systemem MMI HIGH 2G (5170) Na początku należy sprawdzić jaką mamy wersję MMI 2G czy 3G i czy potrzebna będzie aktualizacja, aby to zrobić wchodzimy w Menu CAR, a nastepnie wybrać Settings i dalej Version, i odczytać to co pisze w linijce SW. Dla MMI 2G jest to wartość w formacie: XX-XX XX.X.X XXXX Dla MMi 3G jest to wartość w formacie: XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Jeśli masz MMI 3G to ten poradnik nie jest dla Ciebie. Gdy już wiesz, że jest to MMI 2G nalezy sprawdzić aktualną wersję oprogramowania. Robimy to odczytując 5, 6, 7 i 8 znak z linijki SW NP: SW: XX-XX 51.5.0 XXXX – wersja 5150 I teraz do przeprowadzenia spolszczenia potrzebna jest MINIUM wersja 5150 (A6), Dla Audi A5/A4 B8 pierwsze wgrywane oprogramowanie to 5170. Sprawdzamy jeszcze czy mamy uruchomioną funkcję Zielonego Menu przytrzymując CAR i SETUP kilka sekund, jesli nic nie wyskakuje należy uruchomić tą funkcje korzystając z VCDS lub VAG-COM. Ok, wiemy już że mamy MMI HIGH 2G, mamy uruchomione Zielone Menu i wersja oprogramowania w aucie to min 5150/5170.Potrzebne nam będzie:Prostownik - nie konieczny, ale lepiej dmuchać na zimne:]Czysta płytka CD - dobrej firmy ja użyłem HP, polecam także Verbatim TDK,PhilipsOdrobina czasu - jesli będziesz miał wszystko przygotowane spokojnie zmieścisz się w 20 min, sama aktualizacja PL Menu to ok 4-6 min!!!Ruszamy z Tym Koksem !!!!:1. Wszystko jest więc na początku wypalamy na czystej, nowej, nieporysowanej, płytce to co znajduje się w folderze: "MMI A4 B8, A5, A6 C6, A8, Q7 POLSKA CZCIONKA" Czyli folder "MMI HI" i plik "Metainfo2". Wypalamy to OD RAZU NA PŁYTCE - NIE W JAKIMŚ FOLDERZE !!!!, przy wypalaniu ustawimy najmniejszą prędkość 16x i dajmy sprawdzenie danych po nagraniu (dla pewności, że wszystko się dobrze nagrało).2. Płytke mamy wkładamy do pudełka i idziemy do samochodu.Podłączamy prostownik albo z przodu pod maską przy oknie mamy PLUS i łapiemy masę gdzieś na nadwoziu- śrubka, coś metalowego. Lub pod bagażnikiem znajduje się akumulator i prosto pod niego się podłanczamy. Wszystko to jest po to by nie było nagłych spadków napięcia podczas wgrywania SPOLSZCZENIA, mało prawdopodobne ale lepiej sie zabezpieczyć niż płakać.3. Usuwamy z zmieniarki CD wszystkie płyty jakie mamy, można przytrzymać przycisk wyjęcia płyt to wyjdą wszystkie po kolei. Wkładamy TYLKO płytkę ze spolszczeniem na 1 miejsce.4. Kluczyk dajmy na zapłon ale nie odpalamy i wyłączamy wszystkie podświetlenia i klimatyzacje (przycisk Off). Dajemy na Media i powinno nie wyświetlić nam żadnej płytki.5. Wchodzimy w Zielone Menu przytrzymując CAR i SETUP kilka sekund. Klikamy pierwszy katalog MMI.6. Klikamy znów w pierwszy podpunkt jaki wyskoczy.7. Zaznaczamy SWDL manuell, SWDL ignore Region/VMC, Disable Eeprom Update. Tak jak na zdjęciach. Dla A6 bedą to:"SWupdate manuell" , "Region code ignorieren", "Disable eeprom update"8. Wychodzimy z Zielonego Menu przyciskiem Return, (przyciskamy chyba 3 razy). ale nie więcej niż trzeba, !!!NIE RESTARTUJEMY MMI!!!9. Wchodzimy w Czerwone Menu Serwisowe przyciskając i trzymając w takiej kolejności:SETUP + RETURN + CAR powinno wyglądać tak:jeśli wyskoczy coś takiego: Próbujemy jeszcze raz pamiętając o kolejności wciskania przycisków.10. W Czerwonym Menu klikamy SWUpdate- lewy dolny róg. powinniśmy mieć coś takiego:11. Klikamy na CD-ROM. Wyskakuje coś w stylu: "Reading meta info" ok 3-5 s. Po odczytaniu CD mamy takie coś:12. Wchodzimy w "User-defined", w przypadku A6 będzie to "SWupadte manuell" Nasze menu wygląda mniej więcej tak:13. Wchodzimy w MMI HI, może też pisać zamiast tego "MAIN UNIT". Mamy coś takiego:14.Wchodzimy w "MMI (H43)". Mamy:15. Zaznaczamy TYLKO "Application (5170>5150)" , "Bootloader" zostawiamy pusty. Dajemy dwa razy Return i zjeżdzamy na dół. (jak damy return na pierwszej od góry linice "N", powinno zamienić się na "S".) Ukazuje nam się:16.Naciskamy długo wyczekiwane "Start download". i siedzimy spokojnie w Aucie czekając aż proces się skończy:] ok 4-6 min. Nie otwierając drzwi, nie włączając żadnych urządzeń itp.17. Podczas Aktualizacji do PL Softu Mamy mniej więcej taki widok: po ok. 4 min cieszymy się takim widokiem:]: <lol> <radocha> <lol> 18. Nic nie dotykamy będą teraz uruchamiały się poszczególne "moduły". trwa to ok 2-3 min i wygląda tak:19. Jak wszystko pójdzie ok wyskoczy Menu na dole którego będzie napis:"Restart MMI" , wciskamy go czekamy chwilę aż MMI się znów uruchomi iii.... <figielek> <figielek> ... już myślimy że się udało ale mamy dalej angielskie menu ;/.20. Wchodzimy w menu CAR dalej w SETTINGS i LANGUAGE wybieramy : "POLSKI" z samego doła i cieszymy się OJCZYSTYM JĘZYKIEM:]21. Pozostało tylko sprawdzić czy chodzą wszystkie funkcje typu multifunkcyjna kierowica itp. jeśli nie to trzeba wpisać wcześniej spisane wartości W VCDS w module 07 Control Head do:07 Coding10 Adaptacja sprawdzić, że wszystko gra:]22. Z <lol> uśmiechem <lol> wyjść z Auta i zaaplikować sobie w nagrodę PIWKO ;] <hura> <brawo> <okok> <brawo> <hura> Szczególne podziękowania dla forumowiczów:wrclaguna , fabiano82, Przemcio, H4mm3R, Nyna, jedrekx, Piki, byciu. 4
H4mm3R Opublikowano 15 Lipca 2012 Opublikowano 15 Lipca 2012 Tak dla ciekawości, różnice między systemem 2G i 3GI Am Audi | The Standard for Audi | Articles I Models I Video I Pictures – Audi 2G MMI VS: Audi 3G MMI
Rekomendowane odpowiedzi