Peres Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Brat ma Golfa III 1.9 TD odkąd kiedy go kupił czyli 3 lata temu wymieniał 4 razy olej na taki jaki był zalewany przez poprzedniego właściciela czyli mineralny Mobil, zmienił jedynie markę na Castrol lecz po 2 przez niego wymianie po dłuższej trasie >30 km przy określonych obrotach 2200 obr/min zaczyna piszczeć kontrolka od olej po dodaniu gazu milknie i dalej jest ok. Silnik jest w dość dobrej kondycji przez okres między wymianami czyli 10 000 km ubywa około 150 ml. Lepiej wymienić czujnik wysokiego ciśnienia oleju czy szukać przyczyny gdzieś indziej pompa olejowa ? Może czeka nas remont silnika? 2 pytanie czy możemy zmienić olej na 10W-40 Castrola?
danu44 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Brat ma Golfa III 1.9 TD odkąd kiedy go kupił czyli 3 lata temu wymieniał 4 razy olej na taki jaki był zalewany przez poprzedniego właściciela czyli mineralny Mobil, zmienił jedynie markę na Castrol lecz po 2 przez niego wymianie po dłuższej trasie >30 km przy określonych obrotach 2200 obr/min zaczyna piszczeć kontrolka od olej po dodaniu gazu milknie i dalej jest ok. Silnik jest w dość dobrej kondycji przez okres między wymianami czyli 10 000 km ubywa około 150 ml. Lepiej wymienić czujnik wysokiego ciśnienia oleju czy szukać przyczyny gdzieś indziej pompa olejowa ? Może czeka nas remont silnika? 2 pytanie czy możemy zmienić olej na 10W-40 Castrola? Domyslam sie ze Twoj brat nie jest na zadnym forum, i moze nie miec pojecia o olejach. Ale Ty jestes juz tu dosc dlugo, wiec jak mogles bratu nie doradzic jakiegos dobrego oleju wedlug norm itd. Auto jezdzilo 3 lata, a moze i dluzej na oleju mineralnym... no niezle A teraz jeszcze chcesz zmienic na Castrol, no nie bardzo to widze. Ale poczekaj moze ktos bedzie innego zdania niz ja. Pozdrawiam ps. A jakie Ty masz autko, bo nic nie ma w opisie
Peres Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Ja nie jestem na bieżąco w sprawach jego auta, ostatnio dowiedziałem się jak się sprawa ma i dlatego chcemy coś zaradzić. Co do ciśnienia oleju jutro będziemy je mierzyć. Zdejmiemy miskę olejową i obadamy co i jak. A sam nadal się zastanawiam nad zmianą oleju u niego na półsyntetyk, jego auto zrobiło na mineralnym około 60tys. km. PS Ja miałem A4 B6 AWX i golfa 3 GT TDI, A4 po dobrych pieniądzach sprzedałem i został mi golf i służbowe i20
Marko42 Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Opublikowano 30 Kwietnia 2012 jeżeli chcesz zmienić na półsyntetyk to spoko nie powinno się nic stać pod warunkiem że motorek w dobrej kondycji tylko DAJ SOBIE SPOKÓJ Z TYM CASTROLEM !!! ot takie moje zdanie - jest wiele innych poczciwych olejów godnych uwagi
danielom Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Auto jezdzilo 3 lata, a moze i dluzej na oleju mineralnym... no niezle Rozwiń nieco te stwierdzenie proszę.
kubson Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Jak widać nawet na 15w40 jeżdzą diesle z turbo i sie nic nie dzieje a niektórzy myślą ze sie wszystko sypnie po kilku dniach :grin: Zmieńcie na Castrola 10w40 dobry olej na takie zmiany zużycie oleju powinno sie nieco zwiększyć bo wiadomo rzadszy olej, ale powinno sie obyć bez dolewek pomiędzy wymianami, wiesz coś o jakims wycieku czy to już turbo puszcza ?
Malinek110 Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Tak jak piszesz sprawdzcie ciśnienie oleju jak i sam czujnik i jego wtyczke i okablowanie moze gdzies mase robić
danu44 Opublikowano 1 Maja 2012 Opublikowano 1 Maja 2012 Auto jezdzilo 3 lata, a moze i dluzej na oleju mineralnym... no niezle Rozwiń nieco te stwierdzenie proszę. http://a4-klub.pl/showthread.php?t=9726&page=203 Cyt... Do wszystkich pozostałych silników diesla opartych o system zasilania pompa rozdzielaczową VP, wyposażonych w turbosprężarkę, właśnie ze względu na nią wymagany jest olej syntetyczny - A nie polsyntetyczny czy mineralny... Po co zmieniać, ten Shell 15w40 to bardzo dobry olej. Testy wykazały że ma zbawienne działanie dla turbiny, panewek i całej reszty podzespołów silnika. Nie zmieniaj na 10w40 bo Ci się silnik rozszczelni i połamią się pierścienie tłokowe. Słyszałem nawet o przypadku że jak ktoś przeszedł z 15w40 na 10w40 to mu panewka pękła i wyskoczyła z silnika przez otwór wlewu oleju. ... Ten temat zaczyna przypominać "kącik Wesołego Downa" Kolego 10W-40 nadaje sie do smarownia zawiasów w domu albo w piwnicy masz ponad 200 stron o tym co do czego sie leje , na samej górze każdej strony masz info a Ty wyskakujesz tutaj jak Filip z konopii Nie no brawo panowie, silnik AFN i oliwa 15W40, bez komentarza... qurwa co za barany Kolego wlewasz 5W-40 i to wszystko w temacie To tylko male przyklady tego, co dzieje sie na forum A4... Na forum mozna znalezc setki (100) postow na temat czy lepiej jezdzic na syntetyku czy na polsyntetyku czy tez na oleju mineralnym. Co do tego ostatniego (mineralny) z tego, co zdazylam poczytac na forum przez ostatnie 4 lata... hmm raczej jest malo jego zwolenikow. Choc sa i tacy. Co dzial i co forumowicz to inne zdanie na temat olejow. Sa koledzy, ktorzy jezdza na oleju mineralnym i sobie chwalą. Natomiast np. 200 stron dzialu o olejach do TDI, mowi o tym, ze jest tylko jeden prawidlowy olej dla diesla z turbina, to pelny syntetyk. Sa rowniez watki, gdzie jest napisane jak mozna przechodzic z gorszego oleju (mineralny) na lepszy czyli semi albo full syntetyk. Plukanie silnika przed wymiana, wczesniejsza wymiana, wieksze zuzycie oleju, mozliwosc wyciekow, itd. Oleje mineralne slyna z tego, ze sa geste i zatykaja lub uszczelnija silnik... itd Olej Castrol generalnie ma zla opinie, i to nie jest moje zdanie, bo nigdy na takim nie jezdzilam, ale setek innych uzytkownikow. Trzeba tylko poczytac forum nasze, Passata lub na google. Nie ma co polemizowac, jaki olej ma byc i jest dobry. Albo ktos poslucha tego, co doradzaja koledzy z doswiadczeniem i znajacy sie na tym, albo kazdy musi podjac decyzje samodzielnie. Pozdrawiam Dana
SotoM Opublikowano 1 Maja 2012 Opublikowano 1 Maja 2012 jak juz go brajdak muli na 15tce to niech zostanie na 15tce...jesli auta nie uzywa do wyscigów od swiateł do świateł ... wleje zadzszy, hydraulika sie wypluka- bedzie prawdo podobnie klepał... z olejami jest rożnie niektóre maja w sobie zwiazki uszczelniajace itd...co wpływa aby silnik ciszej pracował... ale to juz inny temat katechezy... sprawdź na poczatek cisnienie oleju a pózniej ewentualnie wymien czujnik chyba ze odrazu to zrobisz... wykrec go oczysc dokładnie i odczytaj jakie ma cisnienie - bo czyjników do silnika VW jest od....
Peres Opublikowano 1 Maja 2012 Autor Opublikowano 1 Maja 2012 Problem ciśnienia oleju został rozwiązany, smok został wyczyszczony czujnik ciśnienia oleju został wymieniony na nowy. Teraz zaczyna się kłótnia, czym zalać silnik ? Silnik suchy bez wycieków.
Peres Opublikowano 2 Maja 2012 Autor Opublikowano 2 Maja 2012 czyli lejemy olej tak jak napisał Grzesiek. O skutkach zmiany oleju napisze za kilka miesięcy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się