Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przerywajacy silnik Pb+LPG


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie jestem szczęśliwym lub może nie posiadaczem A4 99 otóz od pewnego czasu z moja funia dzieją się dziwne rzeczy otóz silnik zachowuje się tak jak by miał problemy z zapłonem sprawa tyczy sie zarówno pracy na LPG jak i na PB instalacja BRC wtrysk sekwencyjny

Wymienione świecę, przewody, cewka z modułem zapłonowym, po wymianie problem na krotko zniknął ale szybko powrócił, problem występuje po rozgrzaniu, po wciśnięciu gazu silnik się dusi, nierowno wchodzi na obroty traci moc przy przyspieszaniu szarpie, jak próbujemy go wtedy odpalić sa wyraźne przerywa po 3 - 5 probie objawy znikaja i silnik pracuje idealnie

Nie chce go oddawać do mechanika bo wnioskuje ze zaczęło się wymienianie aż dojdzie do przyczyny,

Probowal podlaczyc sie z komputerem i mowi ze dziwna sytuacja bo jakby udalo mu sie polaczyc jednak nie moze zczytac błedów jak on to okreslił pusto

Proszę o jakąs pomoc bo będe msuiał oddac auto do aso a tam zaczna sie koszta, tym bardziej iż A4 jeździ moja żona z synem.

Zauważylem jeszcze ze w momencie przerywania obroty podskakują do jakichś 1300 po czym trudno uruchomic silnik

Opublikowano

Biegły w diagnostyce nie jestem, ale....

Na myśl przychodzi mi :

czujnik temp.

lambda

może gaz namieszał w korektach ( odpiąć klemy aku na jakiś czas )

ciśnienie paliwa

skoro kumpel się połączył może sprawdzi powyższe co do pierwszych 3 pkt.

pozdrawiam

Opublikowano

Problem jest w tym iż nie sprawdził bo mechanik nie daje rady podpiąc sie z diagnostyką, a ma wypasiony sprzęcik,

Co do ćisnienia raczej odpada problem wystepuje zarowno na LPg jak i na PB

Czujnik temp gdzie on się mieści?

Lambda czy może ona dawać takie objawy jak układ zapłonowy?

Wydaje mi się że problem jest uzależniony od temperatury bo chyba jak sie nie mylę nie wystąpił nigdy na zimnym silniku

Czy po wymianie cewki z modułem nie trzeba czegoś ustawić na nowo w silniku?

Problem jest na tyle poważny iż ciężko go namierzyć, jak zwykle podchodzę silnik pracuje równiutko bez problemowo.

Z wykształcenia jestem elektronikiem wiec częsc rzeczy jak łączówki, wtyczki juz sprawdziłem, poczyściłem za pomocą płynów

Może krokowieć bo kilka razy w korku zauważyłem że silnik dostawał wieksze obroty na postoju tak do 1200-1300 obroty delikatnie falowaly po czym pojawiało sie przerywanie

---------- Post dopisany 02-05-2012 at 21:20 ---------- Poprzedni post napisany 01-05-2012 at 15:49 ----------

jako ze zainteresowanie tematem jest male moge prosic o kilka odpowiedzi

gdzie jest umieszczony i jak sprawdzic czujnik halla polozenia walu

jak mozna sprawdzic czujnik temp pow i gdzie on jest

jezeli dobrze rozumuje w przypadku zafalszowania info o temp pow silnik moze podac wiecej paliwa co zaskutkuje podniesieniem obrotow

---------- Post dopisany at 21:20 ---------- Poprzedni post napisany at 21:20 ----------

jako ze zainteresowanie tematem jest male moge prosic o kilka odpowiedzi

gdzie jest umieszczony i jak sprawdzic czujnik halla polozenia walu

jak mozna sprawdzic czujnik temp pow i gdzie on jest

jezeli dobrze rozumuje w przypadku zafalszowania info o temp pow silnik moze podac wiecej paliwa co zaskutkuje podniesieniem obrotow

Opublikowano

czujnik hala masz w aparacie zapłonowym.Myślę że gaz fałszuje odczyty sond, miałem to u siebie po wymianie wtrysków gazu i wgraniu nowych map jest super

Opublikowano

czy usterka występowała stale czy pojawiala sie raz na jakis czas?

Dobra dzisiejszy dzień dużo pokazał i powiedział:

Otóż rano odpaliłem silnik normalnie wyjechał z garażu silnik popracował z 5 min podjechałem pod domek i po 30 min chce odjechać i d*pa silnik nie zapala nawet nie daje znaku życia zona do domu a ja zacząłem poprawiać wszystkie wtyczki samochod stal dluzsza chwile z otwarta maska i nagle magia zapalił jak by nigdy nic

Jadąc do rodziny po drodze zauważyłem bardzo dziwna sprawę z temperatura raz 90 stopni potem spadło do jakichś 65 silnik zaczyna przerywać, później wraca na 90 mniej przerywa ale jednak zawsze, podjechalm do szwagierki i jak zgasilem juz nie zapalił.

Z szwagrem zaczelismy sprawdzac wtyczki i okazuje sie ze silnik jest nagrzany jak cholera a wskazink na desce pokazuje ponizej 60 stopni, silnik martwy, zaczalm sprawdzać wtyczki od czujnika wyczyściłem dalej nic nagle temperatura wzrosła do 80 stopni silnik zapalił idealnie jednak jest to malo prawdopodobne by była to wina wtyczki, najlepsze jest to że obok wtyczki pod przepływomierzem z wiązki wychodzi wtyczka + jeden kabel który zakończony jest wsuwka i do niczego nie podłączony narazie go zmasaowałem po drodze bylo lepiej ale i tak po kilku km temperatura wskaznik znowu spadl ponizej 60 stopni i zaczelo sie przerywanie

wnioski:

przerywanie ma najprawdopodobniej coś wspólnego z temperatura lub jakimś czujnikiem?

jak ma sie to do odpalania?

jak ma sie to do pracy normalnej jakie zmiany może wprowadzać taki czujnik?

jezli podczas uruchamiania podawane jest zbyt duzo paliwa bo wg czujnika silnik jest zimny a on ma 90 stopni moze nie zapalić?

Byłem dzis u znajomego na diagnostyce z kompem i on tez nie mzoe połączyć sie z VAG mowi ze jakaś dziwna wersja, jak jeździłem do ASO problemów nie było z tym że oni nei chcą podawać kodów błędów, a mam juz dosyć mechaników którzy naprawiają samochód wymieniajac co się im wydaje

---------- Post dopisany at 20:42 ---------- Poprzedni post napisany at 19:45 ----------

Poczytałem forum i posprawdzałem kolejne graty otóż sprawdziłem temperaturę silnika wg klimatronika i w zasadzie wynosi 90 stopni Celsjusza gdy temperatura pokazywana na desce to ok 65 stopni (samochod stal jakies 45 min i jak go uruchomiłem miałem idealne 90 st. po 2-3 min pracy temperatura powoli spadła na 65), jednak po ponownym uruchomieniu silnika klima pokazuje 66 stopni i powoli rosnie do 90 zajmuje to jakies 2 min po czym stoi idealnie na 90 stopniach

Zauważyłem także, iż problemy z uruchomieniem występują w sytuacji gdy wskazówka od temperatury silnika jest na zupełnym min a silnik jest cipeły

---------- Post dopisany at 20:42 ---------- Poprzedni post napisany at 20:42 ----------

Poczytałem forum i posprawdzałem kolejne graty otóż sprawdziłem temperaturę silnika wg klimatronika i w zasadzie wynosi 90 stopni Celsjusza gdy temperatura pokazywana na desce to ok 65 stopni (samochod stal jakies 45 min i jak go uruchomiłem miałem idealne 90 st. po 2-3 min pracy temperatura powoli spadła na 65), jednak po ponownym uruchomieniu silnika klima pokazuje 66 stopni i powoli rosnie do 90 zajmuje to jakies 2 min po czym stoi idealnie na 90 stopniach

Zauważyłem także, iż problemy z uruchomieniem występują w sytuacji gdy wskazówka od temperatury silnika jest na zupełnym min a silnik jest cipeły

---------- Post dopisany 06-05-2012 at 11:56 ---------- Poprzedni post napisany 03-05-2012 at 20:42 ----------

Nikt nie ma żadnej rady?

Możecie chociaz wskazać miejsca montażu czujników temperatury?

---------- Post dopisany at 11:56 ---------- Poprzedni post napisany at 11:56 ----------

Nikt nie ma żadnej rady?

Możecie chociaz wskazać miejsca montażu czujników temperatury?

Opublikowano

czujnik temp w AHL znajduje sie z tyłu pokrywy zaworów przy rancie podszybia, sam go wymieniałem bez problemu na parkingu. Trzeba zdjąć wtyczkę, zawleczkę i wyciągnąć go , nie trzeba spuszczac płynu.

Opublikowano

tylko zrob to raczej na zimnym silniku bo moze ci troche buchnac plynem jak wyciagniesz czujnik

Opublikowano

tylko zrob to w miare szybko bo troszke ci wyplynie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...