Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Korekcje pompek


ks

Rekomendowane odpowiedzi

Wyszły mi takie korekcje pompek: 0.60, 0.31, -0.62, -0.34, BIPy ok. 30

Coś to idealnie symetrycznie wyszło.

Czy takie korekcje mogą sugerować brak wałków równoważących? Czy może być tak, że silnik jest trochę niewyważony i sterownik próbuje to skorygować takimi korekcjami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba kolego przeceniasz mozliwosci ECU.

korekcje swiadcza o predkosci obrotowej pomiedzy poszczegolnymi polobrotami, wynikajacej z kondycji, cylinrow, tlokow, el. glowicy oraz wtryskow. praca ukladu wyrownowazajacego nie ma odniesienia do korekcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem, ECU mierzy czas trwania każdego półobrotu i koryguje dawki tak aby czasy dla każdego cylindra były takie same.

Ktoś kiedyś na forum pisał, że po korekcjach 1 i 4 cylindra można poznać padnięty dwumas. To mi właśnie nasunęło następującą myśl.

Co gdyby wał nie był dobrze wywważony czyli po którejś stronie masa byłaby większa, wtedy jeden cylinder napędza tą masę na co potrzebuje więcej paliwa, a drugi ją hamuje i potrzebuje mniej paliwa.

Może któryś z użytkowników którzy pozbyli się wałków sprawdził korekcje, to by pomogło obalić lub potwierdzić tezę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...