bubbba Opublikowano 5 Maja 2012 Opublikowano 5 Maja 2012 Witam Miałem trochę rozjechaną synchronizację rozrządu. Mechanik któremu zleciłem synchronizację, zrobił to trochę inaczej niż opisywane jest na forum. Poluzował te trzy śruby na kole wałka rozrządu, ale zamiast przekręcić tę środkową śrubę od wałka rozrządu, to specjalnym kluczem delikatnie przekręcił te koło wałka na którym założony jest pasek rozrządu (czyli ruszył cały pasek z kołem). Czy taki sposób też jest prawidłowym sposobem synchronizacji ??? Fakt jest taki, że synchronizację ustawił na "0". Na moje pytanie czemu w ten sposób stwierdził, że jest to obojętne czy przekręcimy tę środkową śrubę w jedną stronę, czy całe koło w przeciwnym kierunku, efekt jest ten sam. Jak myślicie miał racje ?
konrad_A4 Opublikowano 5 Maja 2012 Opublikowano 5 Maja 2012 Osobiście wolałbym ruszyć wałem, ale to mechanikowi zaoferowały dodatkową trudność, a tak sprawę załatwił pewnie w 5 minut
bubbba Opublikowano 5 Maja 2012 Autor Opublikowano 5 Maja 2012 Osobiście wolałbym ruszyć wałem, ale to mechanikowi zaoferowały dodatkową trudność, a tak sprawę załatwił pewnie w 5 minut A czy sposób w który wykonał to mój mechanik jest także prawidłowy ?
SotoM Opublikowano 5 Maja 2012 Opublikowano 5 Maja 2012 oczywiscie ze jest prawidłowy. poniewaz nie ma mozliwosci aby klucz załozyc na koło pasowe wału korbowego i przestawiac cały rozrzad wzgledem osi wałka rozrzadu. szybciej i mniej czaso chlonne jest przestawienie wałka rozrzadu wzgledem osi całego rozrzadu. takze nie stresuj sie jest ok.
bubbba Opublikowano 5 Maja 2012 Autor Opublikowano 5 Maja 2012 oczywiscie ze jest prawidłowy. poniewaz nie ma mozliwosci aby klucz załozyc na koło pasowe wału korbowego i przestawiac cały rozrzad wzgledem osi wałka rozrzadu. szybciej i mniej czaso chlonne jest przestawienie wałka rozrzadu wzgledem osi całego rozrzadu. takze nie stresuj sie jest ok. Ale mi się wydaje, że właśnie mechanik przestawił cały rozrząd względem osi wałka rozrządu, bo kręcił kółkiem zębatym wałka rozrządu na którym jest pasek rozrządu a wałek nie był ruszany. Dlatego właśnie pytam czy taki sposób jest też prawidłowy ???
SotoM Opublikowano 5 Maja 2012 Opublikowano 5 Maja 2012 aha...to tak pan zrobił...tez moze byc...lubi sobie chłop utrudniac sprawe...ale to juz jego brocha... mógł tez to zrobic w taki sposób ze podnoszac jedna str.auta aby sie oderwało 1 koło , wrzócic najwyzszy bieg i krecic kołem jezdnym i na boiegu wał korbowy sie bedzie przekrecał... no jak napisałem wyzej chłopina sobie widocznie lubi utrudniac... nie ma czegos takiego czy zrobił to tak czy siak. wazne jest ustawione jak powinno byc. to co jest napisane na 4um jest to dokumentacja serwisowa czy porostu foto porada 4umowicza...??
bubbba Opublikowano 5 Maja 2012 Autor Opublikowano 5 Maja 2012 Moja obawa wynika z tego, czy przy takim sposobie nie nadwyrężył paska rozrządu ? Choć z drugiej strony przestawienie dla synchronizacji to są tylko milimetry.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się