Duro Opublikowano 7 Maja 2008 Opublikowano 7 Maja 2008 Witam! Ostatnio z dnia na dzień klima przestała mi chłodzić. Więc pojechałem sprawdzili mi szczelność i nabili chłodziwo i było dobrze. Ale po kilku dniach włączam klime i okazuje się że dość słabo chłodzi. Ta rurka jedna pod maską jest lodowata a w środku samochodu nie ma takiego zimna, wcześniej to jak nastawiłem niższą temp. w samochodzie to potrafiłem zmarznąć a teraz ledwo czuje chłodniejsze powietrze. Co może być przyczyną? Proszę o pomoc. Z góry wielkie dzięki za wszystkie info.
jocker01 Opublikowano 7 Maja 2008 Opublikowano 7 Maja 2008 czesc, skoro rurka jest zimna to powinno dzialac, sprawdzales bledy? klimatronik powinien cos powiedziec. Pozdrawiam Jocker01
Duro Opublikowano 7 Maja 2008 Autor Opublikowano 7 Maja 2008 a na jakim kanale sprawdzic błędy?? A może to być wina filtra kabiny??
jocker01 Opublikowano 7 Maja 2008 Opublikowano 7 Maja 2008 czesc, kanal pierwszy. A kiedy wymieniales filtr? Pozdrawiam Jocker01
Duro Opublikowano 7 Maja 2008 Autor Opublikowano 7 Maja 2008 Mam samochód rok czasu i filtra jeszcze nie wymieniałem.[br]Dopisany: 07 Maj 2008, 19:41 _________________________________________________na kanale pierwszym nie ma błędów:)
jocker01 Opublikowano 7 Maja 2008 Opublikowano 7 Maja 2008 generalnie to podczas serwisu klimy jezeli sie nie wie kiedy byl wymieniony filtr kabinowy powinno sie to zrobic w tym samym momencie. Zrob to. Jak masz vaga to podlacz, moze tam cos sie pokaze. Pozdrawiam Jocker01
Duro Opublikowano 10 Maja 2008 Autor Opublikowano 10 Maja 2008 Ale możliwe żeby tu przyczyną był filtr kabiny??[br]Dopisany: 08 Maj 2008, 11:05 _________________________________________________...a więc, wymieniłem filtr kabinowy, nadmuch jest lepszy, jak włącze klime to leci chłodniejsze powietrze ale to jest jeszcze nie to co powinno być i co było Co mogę jeszcze zrobić?? Pomocy
tomaszu Opublikowano 11 Maja 2008 Opublikowano 11 Maja 2008 Duro, przyjedz na najbliższego spota w Radomiu (info w SPOTACH RADOMSKICH). Postaramy się coś ustalić i naprawić. Na odległość trudno powiedzieć co to może być.
Duro Opublikowano 12 Maja 2008 Autor Opublikowano 12 Maja 2008 ...jednak pojawił mi się błąd 22.1 i nie mam pojęcia co on znaczy? Proszę o pomoc!
Luqas26 Opublikowano 12 Maja 2008 Opublikowano 12 Maja 2008 Proponuje podjechac jeszcze raz na ten warsztat w ktorym ci nabili czynnik i sprawdzic czy przypadkiem go nie ubylo, a na poczatek sprawdz czy dziala ci wentylator chlodnicy ten elektryczny. pozdroawiam.
areckid Opublikowano 12 Maja 2008 Opublikowano 12 Maja 2008 http://www.a4-klub.pl/smf/kody_klimatronika-t70.0.html;msg342952#new cytat: 22.1 (F118) Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, ciągła przerwa, *22.1 (zobacz poniżej)
Luqas26 Opublikowano 12 Maja 2008 Opublikowano 12 Maja 2008 Stawiam na wentylator, pewnie siadl, u siebie naprawialem w zeszlym roku szczotki sie skonczyly, lub skraplacz jest konkretnie zawalony syfem. sprawdz te dwie rzeczy.
Luqas26 Opublikowano 12 Maja 2008 Opublikowano 12 Maja 2008 Otworz maske i popatrz czy sie wlacza ten wentylator, bo masz dwa. Jeden jest na wiscu a drugi elektryczny-sprawdz czy sie zalacza po wlaczeniu klimy. Powienien startowac od razu. Moja furka jest z 2000r i bynajmniej mam takie rozwiazanie nie wiem jak jest w 1997
Duro Opublikowano 13 Maja 2008 Autor Opublikowano 13 Maja 2008 Okazało się że mam chłodnice klimatyzacji nieszczelną i nie wiem co teraz robić... czy kupować nową czy spawać, ale chyba jeszcze sprawdze u kogoś innego czy na bank mam nieszczelna tylko jak to sprawdzić? Bo facet jaki mi sprawdzal to jeździl taki urzadzenie kolo chlodnicy i mu pikalo i powiedzial ze jest nieszczlna tylko nie wiem czy mu wierzyc...
ShAMAN_666 Opublikowano 14 Maja 2008 Opublikowano 14 Maja 2008 witam. mam podobny problem jak kolega który założył temat. Generalnie przy włączonym nadmuchu i przełączeniu w pewnym momencie na klimatyzację słychać że coś tam się w kokpicie przestawia dochodzi trochę inny dźwięk i może z dużym naciskiem na może jest lekko inna siła nadmuchu, ale temperatura tego powietrza praktycznie się nie zmienia. mam tą Audiczkę od końca października zeszłego roku i dopiero teraz zacząłem się zastanawiać nad działaniem klimy a konkretnie nad tym czy działa poprawnie. Kolega tu napisał że zdarzało mu się zmarznąć - więc moja na pewno nie działa tak jak powinna. Z tego co tu wyczytałem, to tak: - rurki wchodzące z komory silnika gdzieś do środka są powiedzmy hhhm "chłodne" - wentylator (ten elektryczny) nie załącza się gdy włączam klimatyzację - to że śmierdzi trochę dziwnie, to wiadomo Mam pytanie gdzie jest ten skraplacz i czy jesteście pewni że w moim roczniku ten wentylator powinien automatycznie startować? Chłodnica od strony tego innego wentylatora jest chłodna. I jeszcze małe dodatkowe pytanko. Czy po włączeniu klimy szyby domykają wam się automatycznie?? pozdrawiam
jocker01 Opublikowano 15 Maja 2008 Opublikowano 15 Maja 2008 czesc, wentylator sie zalacza automatycznie jak wlacza sie klima, tak musi byc. Jezeli nie dziala to nalezy sprawdzic dlaczego, czy dochodzi do niego prad, podlaczyc na krotko i spradzic czy sie obraca. U mnie te "rurki" sa jedna ciepla a druga lodowata, tak tez powinno byc. smierdzi troche dziwnie? co to znaczy, u mnie jest charakterystyczny zapach klimy jak sie ja wlacza,ale nie nazwalbym tego smierdzeniem, czyzby odgrzybianie bylo potrzebne? Przez to ze nie dziala wentylator dlatego moze nie domagac sprezarka i dla tego rurki sa chlodne a nie lodowate tak jak u mnie. Zajmij sie tym, szkoda aby klima na lato Ci nie dzialala. Pozdrawiam Jocker01
ShAMAN_666 Opublikowano 19 Maja 2008 Opublikowano 19 Maja 2008 już wiem. otóż Wentylator się nie załączał, bo po prostu nie był podłączony. Osły w warsztacie pominęli jeden przewód. Już podłączyłem i chodzi. Teraz rodzi się pytanie, czy jeśli tepmeratura zewnętrzna jest okołoo 15 stopni, a klimatronica ustawisz na LO, to będzie dawał z siebie wszystko, czy chodził "na pół gwizdka", bo już nie wiem czy jechać i dobijać czynnik chłodzący, czy nie. W tej chcili po włączeniu kllimy jedna robi się chłodna, druga ciepła, ale lodowata to ona nie jest i nie wiem czy wynika to ze zmniejszonej potrzeby obiżenia temperatury, czy braku czynnika. Dodam, że po wciśnięciu zaworu ucieka z rurki gaz pod ciśnieniem, więc coś tam musi być w tym układzie. Jeśli dobijać, to jesteście w stanie powiedzieć jaki jest koszt takiej opercaji?
jocker01 Opublikowano 19 Maja 2008 Opublikowano 19 Maja 2008 czesc, genralnie to paradoksalnie ustawienie na low nie daje najmocniejszego ochlodzienia powietrza, poniewaz na low powietrze ma najkrotszy czas kontaktu z chlodziwem, najlepszy efekt jest przy 18-19 ( jest to opinia specjalisty z warsztau z lodzi). Pozdrawiam Jocker01
Duro Opublikowano 21 Października 2008 Autor Opublikowano 21 Października 2008 ...już wiadomo, przyczyną była walnieta rurka pod samochodem którą uciekało chłodziwo, dzieki za wszystkie informacje. Można zamknąć
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się