Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Bicie po prawej stronie, gdzie szukać?


Horas91

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

To już 2 temat dzisiaj, wzmacnia mi się aktywność wieczorami...

Problem jest następujący, odkąd kupiłem samochód mam gdzieś po prawej stronie bicie(dgra kierownica, trzęsą się osłony p. słoneczne)

zaczynające się od 130 i trwające gdzieś do 160 km/h przy większej prędkości może też jest ale już się skupiam na drodze.

Opony są dobrze wyważone(każdy zestaw miałem wyważany kilka razy, zamiana kól stronami i wciąż to samo)

Opony letnie 195/65

Opony zimowe 195/65

Opony letnie 225/45

Tarcze są proste(zresztą jeśli była by to tarcza to efekt nasilałby się przy hamowaniu)

Czy może ktoś z was miał podobny problem? Gdzie szukać przyczyny?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Geometria i zbieżność była ustawiana ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponuje podjechać na stacje diagnostyczną najpierw i sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Geometria i zbieżność była ustawiana ?

Nie nie ustawiałem...

[/color]

proponuje podjechać na stacje diagnostyczną najpierw i sprawdzić

Ale co sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zakładałeś koła na auto jak poprzednio były, czyli jak wczesniej miales 2 przednie L i P oraz tylne L i P to później powinno sie złożyć tak samo jesli opona nie jest kierunkowa :wink: czy poprostu założyłes jak szło ?:whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony są asymetryczne więc nie robi różnicy, zawsze z lepszym bieżnikiem idą na przód.

Tak jak pisałem problem nie występuje tylko na 1 zestawie opon.

Opony letnie(kupione z autem) 195/65 r15 130-160 bicie (zrobiłem 3000 jazdą ciągłą po autostradzie i padło łożysko)

Opony zimowe(kupione z autem) 195/65 r15 130-160 bicie

Opony letnie 225/45 r17 130-160 bicie <---Kupione jako nowe

Opony zimowe 195/65 r15 130-160 bicie <--- kupione jako nowe

Więc zarówno opony jak i felgi możemy wykluczyć. Spróbuje z ustawieniem zbieżności, ale wcześniej muszę wymienić sprężyny.

p.s Zawsze przed założeniem kół (zima/lato) są wyważone 6 zł na oponie d*py nie ma :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem kiedyś coś podobnego i dopiero jak wymieniłem tarcze i całe przednie zawieszenie + geometria to było wszystko pięknie :banan: tylko ile na to kasy poszło :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem kiedyś coś podobnego i dopiero jak wymieniłem tarcze i całe przednie zawieszenie + geometria to było wszystko pięknie :banan: tylko ile na to kasy poszło :facepalm:

Pocieszył... Jutro idzie jeszcze raz na trzepaczkę :) Później w górę i będę oglądał wahacze :) Może gdzieś się coś dawno temu rozszczelniło? :)

---------- Post dopisany at 22:15 ---------- Poprzedni post napisany at 22:15 ----------

ja miałem kiedyś coś podobnego i dopiero jak wymieniłem tarcze i całe przednie zawieszenie + geometria to było wszystko pięknie :banan: tylko ile na to kasy poszło :facepalm:

Pocieszył... Jutro idzie jeszcze raz na trzepaczkę :) Później w górę i będę oglądał wahacze :) Może gdzieś się coś dawno temu rozszczelniło? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z autem jak z żoną > KOCHAJ I CIERP :buhaha:

Jeśli mam wymienić całe zawieszenie, to już wole żeby mi trzepało tą kierownicą :)

---------- Post dopisany at 22:21 ---------- Poprzedni post napisany at 22:21 ----------

z autem jak z żoną > KOCHAJ I CIERP :buhaha:

Jeśli mam wymienić całe zawieszenie, to już wole żeby mi trzepało tą kierownicą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja to teraz mam taki problem apropo, że od 120km/h dokładnie zaczyna mi bić, nie ważne ile potem jade. jutro jade na wyważarke, jesli to nie pomoże to chyba pozostaje prostowanie felg :whistling: i co....znów ból i kasa w plecy :facepalm: ale coż... takie życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja to teraz mam taki problem apropo, że od 120km/h dokładnie zaczyna mi bić, nie ważne ile potem jade. jutro jade na wyważarke, jesli to nie pomoże to chyba pozostaje prostowanie felg :whistling: i co....znów ból i kasa w plecy :facepalm: ale coż... takie życie

Ty przynajmniej wiesz, że felgi :) A ja musze szukać :)

---------- Post dopisany at 22:29 ---------- Poprzedni post napisany at 22:29 ----------

ja to teraz mam taki problem apropo, że od 120km/h dokładnie zaczyna mi bić, nie ważne ile potem jade. jutro jade na wyważarke, jesli to nie pomoże to chyba pozostaje prostowanie felg :whistling: i co....znów ból i kasa w plecy :facepalm: ale coż... takie życie

Ty przynajmniej wiesz, że felgi :) A ja musze szukać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tyle dobrze :whistling: ostatnio jak mi z tyłu zaczęło buczeć to chciałem tylni most wymieniać a sie okazało że łożysko :facepalm::grin:,

nie ma co trzeba przetrzepać zawieche...i tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że tarcze hamulcowe są proste, to nie znaczy, że nie będą drgać. U siebie miałem taki case, że po zmianie na 17" miałem delikatne drgania całej budy od 80km/h w górę. Fele nowe, opony nowe, zawieszenie sztywne. Dopiero po wymianie kompletu tarcz i klocków (ale tak by-the-book z oczyszczeniem piasty włącznie) drgania zniknęły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drgania od tarcz występują tylko przy hamowaniu. Trzeba zobaczyć dokładnie czy "na pewno" fele proste, czy przypadkiem oponka - oponki nie mają wady ( rozwarstwienie na kordach ), oraz to co ja miałem - t.j. eks super intyligentny właściciel zakupił felgi uniwersalne t.j. takie z otworami na mimośrodzie, które po pewnym czasie w miejscu oczka do przykrencania zacierają się i śruba lub dwie dokładnie się nie przykręcą i bije wtedy na kole. Jeżeli geometria i zawias ok i amortyzatory ok. to nie ma siły - problemem są koła. To że kapeć świeży to nie zawsze jest wyrocznią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drgania od tarcz występują tylko przy hamowaniu. Trzeba zobaczyć dokładnie czy "na pewno" fele proste, czy przypadkiem oponka - oponki nie mają wady ( rozwarstwienie na kordach ), oraz to co ja miałem - t.j. eks super intyligentny właściciel zakupił felgi uniwersalne t.j. takie z otworami na mimośrodzie, które po pewnym czasie w miejscu oczka do przykrencania zacierają się i śruba lub dwie dokładnie się nie przykręcą i bije wtedy na kole. Jeżeli geometria i zawias ok i amortyzatory ok. to nie ma siły - problemem są koła. To że kapeć świeży to nie zawsze jest wyrocznią.

Drgania od tarcz występują przy normalnej jeździe ale tarcza musi być mega krzywa :)

W poniedziałek pojedzie do mechanika na sprawdzenie pół osi ;/

Felgi wykluczam gdyż wszystkie zestawy felg mam ori :)

Opony też nie, no chyba, że na 6 zestawach opon akurat prawa jest uszkodzona :(

Cały czas szukam przyczyny, po sprawdzeniu pół osi? < -- nie wiem czy dobrze mechanika zrozumiałem pojedzie na ustawienie zbieżności.

Pozdrawiam

---------- Post dopisany at 12:51 ---------- Poprzedni post napisany at 12:51 ----------

Drgania od tarcz występują tylko przy hamowaniu. Trzeba zobaczyć dokładnie czy "na pewno" fele proste, czy przypadkiem oponka - oponki nie mają wady ( rozwarstwienie na kordach ), oraz to co ja miałem - t.j. eks super intyligentny właściciel zakupił felgi uniwersalne t.j. takie z otworami na mimośrodzie, które po pewnym czasie w miejscu oczka do przykrencania zacierają się i śruba lub dwie dokładnie się nie przykręcą i bije wtedy na kole. Jeżeli geometria i zawias ok i amortyzatory ok. to nie ma siły - problemem są koła. To że kapeć świeży to nie zawsze jest wyrocznią.

Drgania od tarcz występują przy normalnej jeździe ale tarcza musi być mega krzywa :)

W poniedziałek pojedzie do mechanika na sprawdzenie pół osi ;/

Felgi wykluczam gdyż wszystkie zestawy felg mam ori :)

Opony też nie, no chyba, że na 6 zestawach opon akurat prawa jest uszkodzona :(

Cały czas szukam przyczyny, po sprawdzeniu pół osi? < -- nie wiem czy dobrze mechanika zrozumiałem pojedzie na ustawienie zbieżności.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drgania od tarcz przy normalnej jeździe? - znaczy naleśniki. Hm no nie spotkałem się z czymś takim, ale człowiek całe życie się uczy ;) Półoś - ale co - ciężarek wyważający straciłeś? Jeżeli krzywa znaczy gdzieś musiałeś przyp............. - nie sądzę, ale jak się okaże co to napisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbieżność zrobiona bije dalej...

Koła wyważone ponownie bije dalej...

Więc zostaje pół os?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...