sawanb03 Opublikowano 9 Maja 2012 Opublikowano 9 Maja 2012 Witam, zauważyłem wyciek oleju albo z przewodu turbiny(przynajmniej tak mi się wydaje, że to przewód turbo) - miejsce zaznaczone numerem 1 na rysunku pierwszym(znajduje się ono po prawej stronie silnika). Na pewno w tym grubym przewodzie gumowym znajduje się olej, bo sprawdziłem. Nie wiem czy powinien tam się znajdować? Po odkręceniu pokrywy plastikowej osłaniającej silnik zauważyłem też, że na dolocie do silnika(ten sam przewód) na łączeniu znajduje się także olej (rysunek 2 miejsce zaznaczone strzałką- to zdjęcie jest zapożyczone od kogoś więc nie widać tam oleju, ale u mnie jest w koło na łączeniu). Na pierwszym rysunku miejsce numer 7 (to jest jakiś zawór) - tam również znajduje się olej. Teraz nie jestem pewny czy to z kapało z przewodu IC, ale raczej nie, ponieważ po wyczyszczeniu tego zaworu dalej się poci. Co to jest za zawór? Pod tym zaworem znajduje się przewód w peszlu i jest on zachlapany olejem. Nie znam się na mechanice więc proszę o poradę co z tym fantem zrobić. Sprawdziłem poziom oleju i jest w porządku, ubyło na bagnecie z 2-3 mm, ale jest w normie. rysunek pierwszy i drugi kolejne foto Pozdrawiam
hidden22 Opublikowano 9 Maja 2012 Opublikowano 9 Maja 2012 Witam wyciek chyba mas z EGR standart w tych autach mialem to samo czyszczenie narazie pomoglo i wymiana oringu fuzo bylo na forum na ten temat najlepiej wszystko rozebrac i wyczyscic pozdrawiam
sawanb03 Opublikowano 9 Maja 2012 Autor Opublikowano 9 Maja 2012 Czy to jest groźne i czy mogę teraz z takim wyciekiem jeździć i się nie przejmować?
krystian821 Opublikowano 9 Maja 2012 Opublikowano 9 Maja 2012 Auto dobrze sie zbiera?masz wyciek z egr tak jak kolega wczesniej napisal standard w naszych autach,mozna wymienic albo wyczyscic,a na tym wezu zobacz czy nie masz gdzies malej dziurki bo to olej z dolotu ew na laczeniu lekko sie poci.nic groznego. ---------- Post dopisany at 21:07 ---------- Poprzedni post napisany at 21:03 ---------- W przewodach dolotowych zawsze znajduje sie troche oleju pochodzi on z odmy-odpowietrzenia silnika ktore idzie do weza przed turbina,ale nie powinno byc go jakos duzo sprawdz szczegolnie ten gruby waz bo troche duzo jest tam nakapane-moze byc jakas nieszczelnosc ---------- Post dopisany at 21:07 ---------- Poprzedni post napisany at 21:07 ---------- W przewodach dolotowych zawsze znajduje sie troche oleju pochodzi on z odmy-odpowietrzenia silnika ktore idzie do weza przed turbina,ale nie powinno byc go jakos duzo sprawdz szczegolnie ten gruby waz bo troche duzo jest tam nakapane-moze byc jakas nieszczelnosc
sawanb03 Opublikowano 9 Maja 2012 Autor Opublikowano 9 Maja 2012 Auto się zbiera bardzo dobrze, jak na mój gust. Wąż sprawdziłem i nie ma w nim żadnej dziurki. Codziennie sprawdzam czy coś z niego nie kapie i tylko trochę przykopcony jest. Wydaje mi się, że jeszcze może coś cieknąć z tego zaworu oznaczonego na fotce numerem 7. Co to jest? I ten wężyk w peszlu pod tym zaworem(oznaczonym numerem 7) też jest cały w oleju, od czego on prowadzi?
bobw Opublikowano 11 Maja 2012 Opublikowano 11 Maja 2012 Ten problem to chyba każdy ma w tych silnikach. Po pierwsze zobacz ile w tym grubym przewodzie jest oleju i sprawdź tam uszczelkę. Mi tez się pociło na tym łączeniu tych rur (no może troche mniej) ale po wymianie uszczelki jest spokój. Teraz zaś testuje Oil Catch Tank w wersji "uproszczonej" czyli wąż od odmy do zwykłej butelki i na razie po 300km widać minimalne ilości oleju w butelce ale i po rozłączeniu tych grubych przewodów tez było parę kropli oleju wiec nie tylko odma daje olej ale i turbina coś tam zawsze przepuści - zastanawiam na sensem kupna OCT. No może użytkownicy Oil Catch Tank niech się wypowiedzą czy po zastosowaniu tego separatora maja sucho wewnątrz tego połączenia i czy zauważyli jakie inne "+"? Oleju od wymiany do wymiany czyli na okolo 13tys km aby utrzymać sie w górnej części pola kropkowanego dolewam ze 0,6-0,7l - wydaje mi sie ze chyba w normie:)
sawanb03 Opublikowano 13 Maja 2012 Autor Opublikowano 13 Maja 2012 Nie wiem jak oszacować ilość oleju w tej rurze, ale jest po prostu tam wilgotno i jak wsadzisz tam palca to się ubrudzisz Nie wylewa się po odłączeniu tej rury jeżeli o to ci chodziło, ale wydaje mi się, że jest tego zbyt dużo. Może ten olej cofa się z zaworu EGR, jest taka możliwość? Ponowie pytanie: czy może mi ktoś powiedzieć, co to jest za zawór zaznaczony numerem 7. Wydaje mi się, że z niego też cieknie olej.
Biszczan Opublikowano 15 Maja 2012 Opublikowano 15 Maja 2012 Wydaje mi się, że to jednak cieknie z łączenia rur. Jak będę mieć dziś czas to sprawdzę co to jest bo miałem to zrobić jakiś czas temu i jak zwykle zapomniałem ---------- Post dopisany at 22:39 ---------- Poprzedni post napisany at 09:58 ---------- Według ETKI to "nasadka" nr części: 1J0 121 324- czyli taka gumowa zaślepka... http://forum.vw-passat.pl/archive/index.php/t-27716.html ---------- Post dopisany at 22:39 ---------- Poprzedni post napisany at 22:39 ---------- Według ETKI to "nasadka" nr części: 1J0 121 324- czyli taka gumowa zaślepka... http://forum.vw-passat.pl/archive/index.php/t-27716.html
bobw Opublikowano 17 Maja 2012 Opublikowano 17 Maja 2012 No wątpię by w dolocie było sucho i "paluch":) byłby czysty, bo olej będzie tam jak nie z odmy to i z turbiny która zawsze trochę puści oleju bo to wynika z jej sposobu smarowania. Kwestia tylko ile będzie tego oleju. Najlepiej rozepnij te złącze i zrób zdjęcie. Bo może sie okazać ze wszyscy mają takie ilości oleju na tym połączeniu:) A tak dla pewności wymień znajdująca się tam uszczelkę wg ETKI to 3C0145117F to chociaż przestanie kapać olej na silnik.
Hipo Opublikowano 18 Maja 2012 Opublikowano 18 Maja 2012 z odmy zawsze coś poleci, ale w granicach "rozsądku"
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się