tony84 Opublikowano 8 Maja 2008 Opublikowano 8 Maja 2008 witam. właśnie wymieniłem kółka. miałem ori 15' a teraz zarzuciłem ori 17'. problem pojawił się po wymianie otóż autem ciąga na boki. na prostej drodze nie ma tragedii ale ciągnie na lewo. za to na koleinach choćby najmniejszych niunia jedzie jak chce. koła są proste, wywarzone ani felgi ani opony nie mają bicia.na poprzednich kółkach było wszystko ok. autko jechało jak po torach. co może być przyczyną?? po zmianie kół na większe trzeba zrobić regulację zbierznośći, czy problemu należy szukać gdzie indziej??
AndyN Opublikowano 8 Maja 2008 Opublikowano 8 Maja 2008 Po wymianie z 16'' 215/55/16 na 17'' 225/45/17 też zaczęło mnie ściągać, dla odmiany na prawo Ciągle muszę kontrować. Nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na razie co jest przyczyną. W sobotę jestem umówiony na wizytę w warsztacie, mają sprawdzić zawieszenie, jego geometrię. Mam nadzieję, że wtedy poznać lekarstwo na mój problem. Gdy już coś będę wiedział, napiszę
grabalaba Opublikowano 8 Maja 2008 Opublikowano 8 Maja 2008 Zmiana kółek na większe i szersze niesie za sobą uczucie mniejszej kontroli nad pojazdem. Dokładne oględziny felg i opon, sprawdzenie ciśnienia w oponach oraz profilaktycznie sprawdzenie geometrii nie zaszkodzą.
lukaszek13ns Opublikowano 9 Maja 2008 Opublikowano 9 Maja 2008 Zmiana kółek na większe i szersze niesie za sobą uczucie mniejszej kontroli nad pojazdem. Dokładne oględziny felg i opon, sprawdzenie ciśnienia w oponach oraz profilaktycznie sprawdzenie geometrii nie zaszkodzą. dokladnie tak jak pisze kolega zaczol bym od sprawdzenia geometri puzniej felg i opon no i zawieszenia
Oskaro Opublikowano 9 Maja 2008 Opublikowano 9 Maja 2008 Z tego co ja wiem to przy zmianie felg na większe o 2 cale wypadałoby zrobić zbieżność. Na 90 % powinno pomóc. O tak prozaicznym pomyśle jak sprawdzenie ciśnienia to nawet nie wspominam Jazda z ciągłą kontrą skutkuje tym że niszczą się opony !!! Zla zbieżność może załatwić komplet opon w szybkim tempie. Polecam szybką lokalizację
tony84 Opublikowano 10 Maja 2008 Autor Opublikowano 10 Maja 2008 sprawdzenie opon, felg i ciśnienia w oponach to podstawa przy zmianie kół nawet jak nie ma później żadnych problemów. akurat to sprawdzam dośc często. kółka w całości są ok. zostaje sprawdzic zbierznośc i zawieche. w przyszłym tygodniu jade do jakiegoś dobrego warsztatu.
AndyN Opublikowano 16 Maja 2008 Opublikowano 16 Maja 2008 Byłem na sprawdzeniu geometrii auta. Regulacja pomogła, na równej nawierzchni jedzie jak po stole. Ale koleiny nie są przystosowane do takiego rozmiaru opon, auto lekko pływa Geometria przed regulacją była zwichrowana na różne sposoby, teraz jest OK. Tylko majster narzekał na rozmiar felgi i sugerował powrót do 16'' A ja jakieś 2 tygodnie temu właśnie wywaliłem kasę na felgi 17'' i oponki 225/45/17
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się