Jump to content
IGNORED

[B5 APU] Problem po wymianie kół - ściąga w lewo


tony84
 Share

Recommended Posts

witam. właśnie wymieniłem kółka. miałem ori 15' a teraz zarzuciłem ori 17'. problem pojawił się po wymianie otóż autem ciąga na boki. na prostej drodze nie ma tragedii ale ciągnie na lewo. za to na koleinach choćby najmniejszych niunia jedzie jak chce. koła są proste, wywarzone ani felgi ani opony nie mają bicia.na poprzednich kółkach było wszystko ok. autko jechało jak po torach. co może być przyczyną?? po zmianie kół na większe trzeba zrobić regulację zbierznośći, czy problemu należy szukać gdzie indziej??

Link to comment
Share on other sites

Po wymianie z 16'' 215/55/16 na 17'' 225/45/17 też zaczęło mnie ściągać, dla odmiany na prawo :) Ciągle muszę kontrować. Nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na razie co jest przyczyną. W sobotę jestem umówiony na wizytę w warsztacie, mają sprawdzić zawieszenie, jego geometrię. Mam nadzieję, że wtedy poznać lekarstwo na mój problem.

Gdy już coś będę wiedział, napiszę ;)

Link to comment
Share on other sites

Zmiana kółek na większe i szersze niesie za sobą uczucie mniejszej kontroli nad pojazdem. Dokładne oględziny felg i opon, sprawdzenie ciśnienia w oponach oraz profilaktycznie sprawdzenie geometrii nie zaszkodzą. :wink4:

Link to comment
Share on other sites

Zmiana kółek na większe i szersze niesie za sobą uczucie mniejszej kontroli nad pojazdem. Dokładne oględziny felg i opon, sprawdzenie ciśnienia w oponach oraz profilaktycznie sprawdzenie geometrii nie zaszkodzą. :wink4:

dokladnie tak jak pisze kolega zaczol bym od sprawdzenia geometri puzniej felg i opon no i zawieszenia

Link to comment
Share on other sites

Z tego co ja wiem to przy zmianie felg na większe o 2 cale wypadałoby zrobić zbieżność. Na 90 % powinno pomóc. O tak prozaicznym pomyśle jak sprawdzenie ciśnienia to nawet nie wspominam :przebiegly:

Jazda z ciągłą kontrą skutkuje tym że niszczą się opony !!! Zla zbieżność może załatwić komplet opon w szybkim tempie. Polecam szybką lokalizację :wink4:

Link to comment
Share on other sites

sprawdzenie opon, felg i ciśnienia w oponach to podstawa przy zmianie kół nawet jak nie ma później żadnych problemów. akurat to sprawdzam dośc często. kółka w całości są ok. zostaje sprawdzic zbierznośc i zawieche. w przyszłym tygodniu jade do jakiegoś dobrego warsztatu.

Link to comment
Share on other sites

Byłem na sprawdzeniu geometrii auta. Regulacja pomogła, na równej nawierzchni jedzie jak po stole. Ale koleiny nie są przystosowane do takiego rozmiaru opon, auto lekko pływa :)

Geometria przed regulacją była zwichrowana na różne sposoby, teraz jest OK.

Tylko majster narzekał na rozmiar felgi i sugerował powrót do 16'' :shocked:

A ja jakieś 2 tygodnie temu właśnie wywaliłem kasę na felgi 17'' i oponki 225/45/17 :polew:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...