Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Samoczynnie zwiększa obroty / przyśpiesza


Dom3l

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam problem z obrotami.

Mianowicie po uruchomieniu silnika i przejechaniu kawałka, auto zaczyna samo dodawać sobie gazu i oczywiście przyśpieszać, wygląda to tak jak bym sam naciskał i zdejmował nogę z gazu, cały czas z ta samą częstotliwością. Bez względu czy jest na luzie czy na biegu.

Gdzie szukać przyczyny?

ze 2 lata temu zmieniałem przepływomierz na ORI, z rok temu przepustnica była czyszczona.

Na vagu na pewno będą błędy ale jakie to napiszę za kilka godzin jak będę miał do niego dostęp. Interesuje mnie samo dodawanie gazu, przecież przepustnica jest na lince, która ruszamy pedałem gazu, skoro gazu nie dotykam a auto dodaje i odejmuje sobie obroty to jak się to dzieję?

Może ktoś przechodził już przez ten temat i podpowie?

Dziękuje za wszelką pomoc, Logi wrzucę niebawem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może czujnik temp. płynu chłodzącego się sypie? na próbę odłącz go i zobacz czy jest poprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, autko przeskanowane.

Dziś po odpaleniu od razu gasło, dopiero jak sie je troche na obrotach potrzymało to już trzymał obroty (tak jak by ssania brak).

Po kilku km drogi do domu znów zaczął sobie sam dodawać gazu.

Poniżej wykaz z Vaga.

Przyznam, że tyle naraz jeszcze nie bylo...

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Chassis Type: 8D - Audi A4 B5

Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35,45,55,56

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 8D0 907 557 S

Component: 1,8L R4/5V MOTR HS D03

Coding: 04001

Shop #: WSC 00000

4 Faults Found:

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-10 - - - Intermittent

17953 - Throttle Valve Controller: Malfunction

P1545 - 35-10 - - - Intermittent

17967 - Throttle Valve Control part (J338): Fault in basic settings

P1559 - 35-10 - - - Intermittent

01165 - Throttle Body Control Module (J338)

11-10 - Control Limit Not Reached - Intermittent

Readiness: N/A

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 614 111

Component: ABS 5.3 FRONT D11

Coding: 0273004132

Shop #: BB 24303

No fault code found.

Address 15 -------------------------------------------------------

Controller: 8A0 959 655 C

Component: Airbag V AUDI D00

Coding: 01022

Shop #: WSC 06325

No fault code found.

Address 17 -------------------------------------------------------

Controller: 8D0 919 034 B

Component: B5-KOMBIINSTRUMENT D10

Coding: 00142

Shop #: WSC 00025

No fault code found.

Address 25 -------------------------------------------------------

Controller: 4A0 953 234 F

Component: IMMO AUZ9Z0T7884633 D77

Coding: 00000

Shop #: WSC 00001

1 Fault Found:

01176 - Key

07-10 - Signal to Low - Intermittent

Address 35 -------------------------------------------------------

Controller: 8LO 862 257 E

Component: ZV-Pumpe

Coding: 00000

Shop #: WSC 65535

1 Fault Found:

01367 - Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak)

35-00 - -

End -------------------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyczyść przepustnicę,zrób nastawy przepustnicy(adaptację) powinno być dobrze co do obrotów jak nie przepustnica może być uszkodzona,resztę błędów skasuj jak nie powrócą to dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik polozenia przepustnicy do zmiany/sprawdzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto sprawdzić styki /kabelki na wtyczce przepustnicy . Co do czyszczenia to warto zajrzeć pod dekielek sterowania przepustnicy - może

tam coś się zacina mechanicznie albo potencjometr się zużył .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotreos ma racje czujnik polozenia przepustnicy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy sam czujnik można naprawić czy wiąże się to ze zmianą całej przepustnicy ?

Rozumiem, że czujnik ten jest gdzieś w środku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[h=2] P1545 17953[/h]

Sterowanie klapą przepustnicy, brak działania.

W przepustnicy niczego na nowy element nie wymienisz. Albo uda Ci się podratować przepustnicę w całości tak jak ona jest( czyszczenie,contaktspray,sprężone powietrze itp.) albo wymiana na inną ( nowa ori lub używka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...