Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wtryski ze 180 2.5 tdi do abf 2.5 tdi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam wszystkich

mam problem z wtryskami w swoim abf 2.5 tdi :facepalm:

auto od pewnego czasu kopci na czarno i chciałem się was poradzić czy podejdą wtryski z silnika po lifcie . legitymuje się on mocą 180KM .

Następne pytanie : czy pompa wtryskowa to wyczyma , czy nie będe musiał przełożyc tej z modelu 180 KM .

i jeszcze jedno : ile może kosztowac regeneracja wtrysków i czy znacie dobrego pompiarza który mi pomoże z moim problemem .

pozdrawia i dzięki za odp

Opublikowano

takie podmiany wtrysków od ake robił kudłaty66 , napisz do niego bo ma chłopak temat ogarnięty :wink:

Opublikowano

hehe, dzięki Artur

wteyski od AKE są takie same z wyglądu co inne, waśne sa oznaczenia po nr bosch,.

AFB, prawdopodobnie ma niestety wtryskiwacze z cisnieniem otwarcia 221 Bar, AKN i AKE maja 231 barów, oczywiscie gdy to jest AKE pierwszej generacjii, rocznik 2001, wtryski róznia się równiez przepływem, kąt wtrysku paliwa jest taki sam,.

i dlatego w Twoim przypadku pompa może nie dać rady,.

jak masz te wtryski wyjete to podaj ich numery,

ja mam założone , komplet od świeżego AKE, wszystko smiga jak należy, auto po programie, nieznacznie na tych wtryskach sie wzmocniło z dołu, można by teraz na korekte jechac może cos więcej mocy by wyszło, ale mam inne wydatki,.

pozdro

---------- Post dopisany at 08:14 ---------- Poprzedni post napisany at 08:11 ----------

dodam że jak 2.5 tdi kopci, to cześciej jest wina, kąta wtrysku lub zużytej hydrauliki, lub słabej turbinki, niż wtrysków,.

trzeba logi zrobic,.

Opublikowano

mapy kata wtrysku AFB i AKE sa inne (wystarczy poszukac na sieci loga 004D do obu wersji by to zauwazyc....kat wtrysku nie jest uzalezniony od faktycznej dawki paliwa ale od zyczonej a poniewaz zyczona dawka w AKE jest wieksza niz w AFB wiec i mapki musza byc inne)... nie mam pojecia czy to ma znaczenie dla doboru wtrysku.. zauwazam jedynie ze kat wtryku AFB i AKE jest inny

Opublikowano

witam ponownie, jako że dostałem na PW zapytanie od Kaju 182, dopiszę coś wieęej na temat tych wtryskiwaczy.

za założyłem od AKE 180 PS 2001 rok, jako że padł mi wtrysk sterujący, długie i meczące były to poszukiwania czym sie róznia te wtryskiwacze,.

przez chwile miałem tez u siebie wtryskiwacz sterujący 059 130 202 E, teoretycznie był to od AKE, ale po nr bosch kończącym sie na 834 wyszło że to jest od AFB, z cisnieniem otwarcia 221 barów, silnik na nim utykał na wolnych, korekta na vagu ponad 3mg na suw,

wtryski od AFB maja też inne końcówki dsla, kat rozpylania paliwa a w tych wtryskach jest taki sam , różny jest tylko przepłw, ciekawostką jest to że AKN w automacie ma większe wtryski od manuala, w AKE nie ma to różnicy czy manual czy automat,.

dodatkowo, wszystkie silniki które mają wtrysk sterujący F końcówka wtrysku jest jeszcze większa,.

Byłem u wielu osób co naprawiają wtryski, nikt konkretnej informacjii nie udzielił czy można AKNem jeżdzić na wtryskach od AFB, ja sam twierdzę że skoro cisnienie otwarcia nizsze to wcześniej podleje paliwo, więc kąt wtysku musi byc inny tak jak wspomniał przemek,.

w druga stronś z jakiegoś powodu oznaczenia pomp vp 44 w AFB i AKN sa inne, jeżeli AKN ma mocniejszą, to zakładając do niego wtryski z wyższym ciśnieniem otwarcia możemy ją za bardzo forsować,.może też ona zbyt późno otwierać wtrysk paliwa, wię ciekawe jak to b będzie z kątem wtrysku,.

a z własnych doswiadczeń,w przypadku AKN i AKE skoro cisnienia otwarcia są takie same, to założenie wtyskiwaczy od AKE ma sie tak jak założenie do 1.9 90 ps, wtrysków od 110,.

---------- Post dopisany at 07:28 ---------- Poprzedni post napisany at 07:22 ----------

turbinka w AKN , AKE jest taka sama, program sie rózni i wtryski, teoretycznie pompa, A6 też mają duże intercoller wiec jest łatwiej, swoją drogą cekawe jak te AKE trzymaja moc, mało osób robi na tym program, bo przyrost za mały, cieżko jest 200PS wyciągnac,, a ze zdrowego aKNa a A6 z dużum coolerem spokojnie 190, się robi,.

u mnie w serii było 155, po programie 183, na nowych wtryskach i bez kata nie hamowałem

kolejna cikeawostka jest taka że były w niemczech A6, fabrycznie robione Przez MTM, 210 koni

Opublikowano

turba 150 vs 180 roznia sie

Turbo AFB,AKN: 059 145 702 D

Turbo AKE 059 145 701 S

Gdyby fabrycznie wychodzil jakis szmelcwagen 2.5 z moca 210PS to taka bylaby tez wpisana w papierach auta - jezeli w papierach jest moc seryjna to jest to czip zrobiony poprzez ASO "z zachowanie gwarancji" i nic wiecej (takie czipa mozna zamowic sobie np w seacie i chyba w skodzie - nie wiem jak matka VWija VW i audi)

Fajnie sie pochwalic milionem koni wiec jak auto jest w automacie (a wiekszosc 2,5 to takie skrzynie) i jest praktycznie niehamowalne/wynik "okolo"/ (na to jest nawet papier od mahy dotyczacy hamowania tiptronicow i multitronicow od szmelcwagena) to dla zwiekszenia atrakcyjnosci produktu lepiej zadeklarowac dwa miliardy koni bo konkurcenja oferuje/deklaruje tylko miliard

W 2.5 sa 2 problemy

1) czesc softu jest w pompie wtryskowej i tunerzy nie potrafia tego zmienic (nie da sie tego zrobic poprzez kabelek), wtryski tez maja okreslona wydajnosc

2) turbo jest przewidziane do okreslonej wydajnosci (zdolnosci utrzymywania cisnienia przy okreslonej konsumcji powietrza przez silnik)

Cziptuning bez zmian mechanicznych to tak jakby podlaczac zarowke 6V do instalacji 12V (bedzie swiecila lepiej... tylko jak dlugo?)

Krotko:

jezeli nie ma czesci mechanicznych "tuning edition" (otworzyc etke i latwo to sprawdzic) to jest to jak dla mnie zwykla sciema.

Pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano

Przemku, różnia się oznaczeniami tak,

Turbo AFB,AKN: 059 145 702 D

Turbo AKE 059 145 701 S

ale w zasadzie część zimna i tak to jest gt 17, wiec parametry są zbliżone lub, a nawet takie same ???

---------- Post dopisany at 08:20 ---------- Poprzedni post napisany at 08:17 ----------

odnosnie MTM, mówie że widziałem takie edycje, są tez inne marki i modele aut robione przez MTM,.

Ja wiem że w 2.5 moc to pojecie wzgledne, często gęsto szybko ulatuje w powietrze gdy cokolwiek traci na wydajności, np turbo, wałki, przepływka, itd, sprawne 2.5 v6, BEZCENNE, pozdr

Opublikowano
różnia się oznaczeniami tak,

Turbo AFB,AKN: 059 145 702 D

Turbo AKE 059 145 701 S

ale w zasadzie część zimna i tak to jest gt 17, wiec parametry są zbliżone lub, a nawet takie same ???

sa takie same albo nie sa takie same... a jak nie sa takie same to rozmawiamy czym sie roznia:)

Nie mialem w rece i nie mierzylem ale po forach pisza

na polskim

.: AUDI KLUB POLSKA :. • Zobacz wątek - [a6 BAU] TURBINA - dziwne odgłosy sapanie i chrząkanie

na niemieckim

Welcher Turbo passt auf AKE 180PS: Dieselschrauber Community

Formalnie sie roznia i tyle. Osobiscie od kilku lat uzywam afb 150 z czipowanego na tyle, ze cisnienie ladowania jest wyzsze niz w 180tce i jezdzi z tym tyle, ze nie ma co czarowac, ze ta turbina przy katowaniu pozyje tak samo dlugo jak T konstrukcyjnie przygotowana pod takie cisnienie

Generalnie T dobiera sie w nastepujacy sposob

1) obliczamy ile silnik przerabia powietrza w czasie (to zalezy od pojemnosci i cisnienia) Wzorek air flow rate=(L x RPM x VE x Pr) / 5660

2) szukamy (badz sprawdzamy czy to co mamy do tego sie nadaje) takiego turbo, ktorego mapa kompresora potwierdza mozliwosc utrzymania zadanego ladowania przy takim przerobie powietrza silnika

Compressor map - Wikipedia, the free encyclopedia

przykladowe mapki kompresorow masz np na Products | Turbochargers (wybierasz T, klikasz w "performace")

W praktyce czipowania punkt 1 i punkt 2 sie zlewa gdyz gdyby to zrobic "jak nalezy" to pole do podkrecania byloby male a, ze zwyczajnie przez 99% czasu auto przeciez nie jezdzi z wysokimi obotami przy pelnym bucie (czyli gdy przerob powitrza przez silnik jest najwiekszy i turbina by utrzymac przy tym zadanie cisnienie musi sie "napocic") wiec ryzyko, ze sie "wys...a" nie jest takie duze.

odnosnie MTM, mówie że widziałem takie edycje, są tez inne marki i modele aut robione przez MTM,.

o czym mowimy... o aucie przygotowanym przez firme tuningowa od strony mechanicznej czy mowimy o czipie zrobionym w ASO (z marza ASO) z zachowaniem gwarancji bez zmiany wartosci wpisanych w papierach rejestracyjnych auta? Jak to drugie to te 210PS z AKN mozna sobie miedzy bajki wsadzic

Pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano

Przemku, jak zawsze dzięki za tak wyczerpująca wypowiedź, jak widzisz wiele osób nie wie o tych różnicach, nawet na forum przewijał się ten temat wiele razy, wiele, osób z forum twierdziło że są takie same,.

aż sprawdzę jaką mam, mam tez druga zapasową, wiec sprawdzę

Opublikowano

Panowie coś trzeba robić jak chcę przejść na wtryski AKE z AKN ?

Opublikowano
W dniu 9.06.2012 o 17:30, kudalty66 napisał:

Przemku, jak zawsze dzięki za tak wyczerpująca wypowiedź, jak widzisz wiele osób nie wie o tych różnicach, nawet na forum przewijał się ten temat wiele razy, wiele, osób z forum twierdziło że są takie same,.

aż sprawdzę jaką mam, mam tez druga zapasową, wiec sprawdzę

 

W dniu 29.05.2012 o 08:14, kudalty66 napisał:

hehe, dzięki Artur

wteyski od AKE są takie same z wyglądu co inne, waśne sa oznaczenia po nr bosch,.

AFB, prawdopodobnie ma niestety wtryskiwacze z cisnieniem otwarcia 221 Bar, AKN i AKE maja 231 barów, oczywiscie gdy to jest AKE pierwszej generacjii, rocznik 2001, wtryski róznia się równiez przepływem, kąt wtrysku paliwa jest taki sam,.

i dlatego w Twoim przypadku pompa może nie dać rady,.

jak masz te wtryski wyjete to podaj ich numery,

ja mam założone , komplet od świeżego AKE, wszystko smiga jak należy, auto po programie, nieznacznie na tych wtryskach sie wzmocniło z dołu, można by teraz na korekte jechac może cos więcej mocy by wyszło, ale mam inne wydatki,.

pozdro

---------- Post dopisany at 08:14 ---------- Poprzedni post napisany at 08:11 ----------

dodam że jak 2.5 tdi kopci, to cześciej jest wina, kąta wtrysku lub zużytej hydrauliki, lub słabej turbinki, niż wtrysków,.

trzeba logi zrobic,.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...