Skocz do zawartości
IGNOROWANY

3.0 TDI ogólne opinie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie ,od dwóch lat byłem szczęśliwym posiadaczem a4 b6 2.5 TDI(AKE) ,po tym okresie użytkowania ,dodam ,że bezawaryjnego użytkowania auto to sprzedałem no i oczywiście przyszedł czas na poszukiwania następcy.Wybór padł również na a4 model b7 i tutaj kieruje do was prośbę użytkowników którzy mieli ,mają takie auta z takimi jednostkami ,mianowicie chodzi o silnik 3.0TDI quattro z tiptronikiem ,co go boli na co sprawdzac uwagę przy zakupie ,mam już nawet taką na oku własnie z takimi parametrami z 2005 roku 160 tyś.przebiegu ,autkiem się przejechałem i wydaje się wszystko OK.

Sam tylko nie wiem czy to jest silnik o mocy 204 koni czy też ten mocniejszy..jak to wygląda w tych latach produkcji?(2005)

Kolejna sprawa rozrządu ,silnik ten jest napędzany paskiem czy łancuszkiem i jaki jest ewentualny koszt jego wymiany.

Dziękuje i z niecierpliwością oczekuję na jakieś odpowiedzi.Pozdrawiam ;)

Opublikowano

Wskocz na forum A6 - tam te silniki są mocniej omówione z racji częstego występowania. W A4 ten motor to jednak rzadkość.

Sam przeglądam bo pomału chciałbym się przesiąść do A6 z takim motorem.

Piszą, że w silnikach do 2006 roku były i są problemy z napinaczami rozrządu i to nawet przy małych przebiegach - a koszty wymiany lecą w grube tysiące :D

W kolejnych latach ponoć się poprawiło - ale dotyczy to A6.

Jak się zalogujesz to masz tam temat rzeka dotyczący tego problemu - nie wiem czy nie dłuższy od naszego pompowo/wałkowego z 2.0 TDI

Wysyłane z mojego Transformer TF101G za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Dokładnie . Kolega ma rację . Miałem taką A4 3.0 TDI z 2005r. i miałem problem z napinaczem paska rozrządu ... ;/ i dokładnie koszt leci w tysiące złotych z robocizną ;/

Opublikowano

Pierwsze egzemplarze- problemy z napinaczami rozrządu (rozrząd na 4 łańcuchach).

Koszty w granicach 5k PLN w górę. Po wymianie powinny starczyć na około 200k-250k (czyli mniej więcej 3 wymiany rozrządu w 1,9 TDI). Słaby dostęp bo rozrząd przy grodzi.

Lejące wtryski (i wypalające denka tłoków).

Wadliwe kolektory dolotowe (najmniej kłopotliwe- chłopaki z AZ Serwisu mają temat opanowany).

Z większych f*ck-upów to tyle.

Ja niby swojego kupiłem z pełną historią serwisową a świeży napinacz i tak strzelił i mi się zawór z tłokiem spotkał (chyba pierwszy przypadek na forum).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...