Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Co może być przyczyną "jajowatych kół" ?


Bartek85

Rekomendowane odpowiedzi

mam taki problem! po założeniu 17" i opon 225/45 a z tyłu 235/45 wystąpił u mnie efekt "jajowatych kół"! na 16" nie odczuwałem tego! dzisiaj zdjąłem felgi i założyłem stalówki najpierw 2 na przód potem 2 na tył i nadal to odczuwam! co w zawieszeniu może powodować taki efekt? mam wrażenie że to tył mi bije :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Równie dobrze może być źle przezimowana opona (złe przechowywanie), ewentualnie starość i coś w środku mogło puścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opony w trakcie przechowywania trzeba przekręcać co mniej więcej 2 tygodnie tak około 45 stopni. (jak stoją pionowo oczywiście) inaczej mogą się odkształcić

jak leżą i zajmują kupę miejsca to ich nie ruszam i są ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego najlepiej robic tak jak napisal Doman

polozyc na boku i nie ruszac

w przechowalniach sa specjalne rampy, gdzie wlozona opona styka sie ze stelazem tylko w 2, gora 3 miejscach minimalna powierzchnia bieznika, a i tak trzeba je co jakis czas przekrecac

to tylko guma nachlapana na metalowa siatke niestety...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... Z tego co wiem to efekt zniekształcenia opony powstaje w przypadku, gdy mamy zużyte amortyzatory.

Jezdzilem w zime na oponach ROF, dwie tylne opony sie znieksztalcily po miesiacu jazdy (jakies 3000-4000km). Po tym jak zaczalem odczuwac bicie - zaczalem szukac przyczyny, zrobilem m.in. sciezke diagnostyczna, przednie amorki byly w o wiele lepszym stanie niz tylnie - czy to moglo wykonczyc te opony? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak przechowuje sie opony z felami to napompowane na lezaco jedna na drugiej a jezeli same opony pozostaje juz tylko odwracac :/ albo tez na lezaco ale wtedy nie jedna na drugiej bo na tej na dole jest wywierany za duzy nacisk i sie deformuje :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... Z tego co wiem to efekt zniekształcenia opony powstaje w przypadku, gdy mamy zużyte amortyzatory.

Jezdzilem w zime na oponach ROF, dwie tylne opony sie znieksztalcily po miesiacu jazdy (jakies 3000-4000km). Po tym jak zaczalem odczuwac bicie - zaczalem szukac przyczyny, zrobilem m.in. sciezke diagnostyczna, przednie amorki byly w o wiele lepszym stanie niz tylnie - czy to moglo wykonczyc te opony? :mysli:

To zależy w jakim stopniu amorki były zużyte. Jeżeli bardzo- to całkiem możliwe. Ja też u siebie mam zniekształcone oponki, chciałem je z tyłu na przód przerzucić ale strasznie hałasują (efekt bicia) :confused4: Szkoda ich bo bieżnika więcej jak pół na nich jeszcze zostało. Na razie jeżdżą na tyle bo ich tak nie słychać. Winą zniekształcenia- zużyte amorki, u mnie do tego darło je troszkę na krawędzi od środka. Szkoda że poprzedni właściciel tyle zwlekał z wymianą amorków bo zmarnował dobre opony :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...