Skocz do zawartości
IGNOROWANY

3x i twardy pedał hamulca


rastaman

Rekomendowane odpowiedzi

A wiec tak na postoju lub podczas jazdy wciskam szybko pedal hamulca 3 razy i kiszka twardy prawie zero hamowania.

Przy zgaszonym silniku pedal twardy trzymam odpalam auto i pedal opada .Plynu nie ubywa.

Troszke tu poszukalem i wypowiedzi sa rozne vacu, lacznik, servo.

Moze ktos wie juz dokladniej bo widze ze to czesta usterka .

---------- Post dopisany at 15:11 ---------- Poprzedni post napisany at 00:37 ----------

Dzis zabralem sie za zaslepianie egr i zauwazylem ze ten krociec od vacu na przewod do serwa ma luzy i se lata tak na boki to normalne?

I w tym przewodzie do serva od vacu jest olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na szybko możesz ten łącznik z obu stron uszczelnic silikonem. Jak problem zniknie to za dwadzieścia pare złotych wymienisz łacznik i tyle. Jesli nie ustąpi to masz 2 możliwości Vacu pompa albo serwo. Samochód jeździ dobrze? Przyśpiesza ok? Turbo jest sterowane podciśnieniem. Jesli jest ok to można wstępnie założyc że podciśnienie jest prawidłowe i to jednak wina serwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem o jakim oleju mówisz. W tym przewodie co idzie od VACu do serwa masz olej? Jeśli tak to chyba jednak pompa się wysrała bo raczej tylko w tym miejscu mógł pujść olej do układu podciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi chodzi o ten krociec co wychodzi z wacu a nie lacznik w grodzi. To ten wlasnie krociec ma luzy i tak jak pisalem wczesniej auto smiga cacy tylko ostatnio czasem ma nalot taki ze jak zapalam auto a ono pstryk i zapala tak jakbym pedal gazu mial wcisniety i w sekundzie spada do normy .Zadko ale jednak czasem tak ma i to zimny czy cieply nie gra roli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, trochę chciałem odświeżyć temat,

Kupiłem samochód 7 lat temu, zawsze hamował dobrze chodziarz od czasu do czasu pojawiało się syczenie z pod pedału hamulca.

Nie wdając się w szczegóły byłem zmuszony do kupienia nowego serwa i pompy hamulcowej (oczywiście nowej, czyli używanej z Allegro)

Po wymianie same hamulce jeszcze do wczoraj były bardzo dobre pomijając fakt że syk z pod pedału hamulca wydobywał się jak ze starej ciężarówki, trochę to denerwujące zwłaszcza że w starej mniej syczało.

Natomiast wczoraj nagle serwo hamulca się odłączyło, pompa jak stanę na pedale to hamuje, ale bez wspomagania, nawet ABS się załącza.

Podjechałem do mechanika, stwierdził że albo padła pompa vacu albo gdzieś przewody się przetarły ale może pacjentem zająć się dopiero w poniedziałek.

Dlatego dziś postanowiłem sam podłubać, urwanego czy przetartego przewodu nie stwierdziłem chociaż zawsze mogę się mylić.

Zdjąłem przewód z pompy vacu żeby sprawdzić czy w ogóle jest to podciśnienie. Generalnie jest, lekko palec przyłapuje ale nie jest to jak rura od odkurzacza.

Czy ktoś ma doświadczenie i umie powiedzieć jak duże powinno być to podciśnienie i czy umie to opowiedzieć słowami. (Trochę jak ze ślepym o kolorach)

No i to nieznośne syczenie przy pedale, może to ma coś wspólnego? Jak ruszam tą gumową osłoną w kształcie harmonijki przy pedale to zmienia się modulacja tego syczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema. Zbytnio Ci nie pomogę, ale mam podobny problem. Tzn. u mnie wszystko pięknie chodzi do czasu wył samochodu 30sec i pedał twardy. Poza tym słychać syczenie z okolić serva. Gdzie może być nieszczelność? Macie jakiś pomysł aby to uszczelnić czy nowe servo trzeba kupywać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem walnięty zawór zwrotny, właśnie szukam oryginalnego, bo chłopaki założyli mi z renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie ten zawór można znaleźć? Jak znajdziesz to powiedz jaka cena.

Ogólnie mi mechanik powiedział że to servo(chociaż za długo na to nie popatrzył dlatego mam wątpliwości), jeżeli ten zawór jest gdzieś za to mógł się mylić i na to w sumie liczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, dziś jadę do mechanika, oczywiście powiem mu o zaworze ale tak swoja drogą, gdzie go znajdę pod maską.

Przekopałem całą ETKE wczoraj wieczorem i nic nie znalazłem.

Alhambra 1,9 TDI silnik AHU (90KM)

Pozdrawiam

---------- Post dopisany at 14:02 ---------- Poprzedni post napisany at 07:32 ----------

Ciekawe bo przed chwilą był post wyjaśniający ale znikł, cieszy mnie że udało się przeczytać bo były tam wartości tego podciśnienia.

Znalazłem taki schemat, czy to chodzi o ten zawór który jest opisany jako jedynka?

Schemat połączeń wężyków passat AJM 115 - elektroda.pl

Pozdrawiam

---------- Post dopisany 20-10-2013 at 12:35 ---------- Poprzedni post napisany 30-09-2013 at 14:02 ----------

Witam ponownie,

Zwalczyłem problem, tym razem jednak okazało się że to serwo, po prostu kupiłem na Allegro wadliwe. Teraz jest już wszystko OK, działa jak nowe. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak miałem od czasu do czasu twardy pedał i po 3 razie nie było hamulców okazało się , że jest luźny króciec wychodzący z pompy vacum. Bardzo małym młoteczkiem obstukałem miejsce wyjścia króćca tak jak się nituje. Potem obkleiłem i hamulce wróciły . Od miesiąca mam super hamowanie. Pozdrawiam.

Ołdi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...