cysiu100 Opublikowano 12 Czerwca 2012 Opublikowano 12 Czerwca 2012 Ostatnio obserwowałem działanie klimy w A4 B5 polift AFN w swoim aucie i bliźniaczym ojca. Problem u ojca był w zeszłym roku, piszczała klima w końcu wyszło, że to napinacz. Wymienili i cisza nabili klime i zaczely sie problemy. Wyszlo że wentyl nie ma 1 biegu. Wymieniliśmy opornicę i 1 bieg jest. Klima mrozila ale szału nie było. Cienka rurka na podszybiu HP była ciepła, za dyszą zimna, powrotna ciśnienie LP była temp otoczenia. W moim aucie jedna ciepła druga zimniuta i u mnie klima chodzila ok. W tym roku ojciec pojechał na serwis klimy, wymienili dysze i okazało się że gazu jest jakies 500 g, nieszczelności brak, więc chyba go poprzednio lekko oszukano i nabili mniej. Po nabiciu teraz takie moje obserwacje: U ojca jedna rurka HP gorąca aż parzy, za dysza zimno, powrotna zimna i pokryta wodą. Wentyl chodzi na 1 biegu, czasem tylko na chwile wskoczy na 2 bieg. Klima chodzi ladnie, jedynie pasek sie znów ślizga bo poprzednio go nie zmienili tylko napinacz. A w mojej A4 rurka HP ciepla ale nie parzy, powrotna zimna tez pokryta wodą, klima też mrozi. Tylko, że u mnie za to wentyl chwile po starcie na 1 biegu przechodzi na 2 bieg pomimo, że rurki nie parzą jak u ojca i przez dużą częśc czasu lata na 2 biegu, u ojca chodzi wtedy na 1 biegu. Myślałem, że im wyższa temp rurek to tam też większe ciśnienie i troche zgłupiałem. I teraz nie wiem czy ja mam ze swoim jechać na serwis i zmienić też dyszę (dławik) czy to u ojca nadal coś nie tak, że chłodnica dość gorąca, rurka HP też. Może ma być tylko ciepła ? Może ktoś napisać jak u niego zachowuje sie klima w temp. kolo 25 stopni na zewnątrz, jak chodzi wentyl i jakie są rurki na podszybiu?
ampera4 Opublikowano 12 Czerwca 2012 Opublikowano 12 Czerwca 2012 ojca pewnie nie oszukali u mnie jak zapchana byla dysza rozprezna gaz (prawie cale 700 G) ucieklo w jeden sezon !!! bo w nastepnym sezoni klima juz nie funkcjonowala a nieszczelnosci brak dokladnie nie wiem ile ucieklo ale klima w kazdym badz razie juz nie chlodzila wcale wiec dusze wymienilem nabilem na nowo 700g i jest lodowa jesli temperatura rurki wysokiego cisnienia jest zbyt duza to efektywnosc chlodzenia tez jest marna skraplacz ma za zadanie skroplic i schlodzic gaz sprezony przez sprezarke - im mniejsza temperatura skraplacza tym lepsza efektywnosc chlodzenia i mniejsza potrzeba na "obroty" wentylatora skraplacza ktory powinien utrzymywac wlasciwa temperature czynnika U mnie pomogla operacja czyszczenia skraplacza doslownie zajeba**** wszelkiego typu robactwem latajacym i poruszajacym sie po naszej planecie teraz wentylator chodzi czesciej na pierwszym biegu gdzie niegdys nawet nie przypuszczalem ze posiada 2 biegi bo caly czas wyl jak visco w jakims gotujacym sie 4 litrowym silniku parzaca rurka moze byc oznaka wlasnie zanieczyszczonego skraplacza u mnie przed czyszczeniem byla tez dosc goraca- sprobuj i daj znac czy cos sie zmieni ps. nie rozwal skraplacza badz delikatny
cysiu100 Opublikowano 13 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2012 Ok poczyszcze, zastanawia mnie jednak fakt, że u mnie skraplacz chłodnziejszy a wentylator lata na 2 biegu często, u ojca rurka i skraplacz gorące a wentylator tylko raz kiedy wchodzi na 2 bieg. Może coś z czujnikiem ciśnienia?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się