sewcio1974 Opublikowano 18 Czerwca 2012 Opublikowano 18 Czerwca 2012 Witam wszystkich Nosze się z zamiarem wymiany wężyków podciśnienia w moim audi.Dziś zrobiłem krótkie oględziny samochodu i nasuneło mi się kilka wątpliwości.Po pierwsze od pompy vacum do rozdzielnika idzie u mnie b.cieńki plastikowy przewód który na końcach jest spięty z typowymi gumowymi,zbrojonymi które z jednej strony wchodzą do króćca vacum z drugiej do rozdzielnika.Z EGR idzie gruby gumowy wąż. Czy tak jest w każdym modelu audi czy to próby "ulepszeń" mechaników w burzliwej historii mojego samochodu.Pytam bo na rys. serwisowych nie widać aby węże podciśnienia miały jakieś dziwne "plastikowe przejściówki".Sprawa druga to sprawa kolanek przy zaworze N75.Zawory sterujące klapy gaszącej i EGR mają wpięte przewody bezpośrednio w króćce natomiast N75 przez gumowe kolanka.Czy są one konieczne czy lepiej przewody wpiąć bezpośrednio(zminimalizowanie ew. nieszczelnośći). I ostatni problem to grubość samych przewodów.Te orginalne audi mają śr.wew 4mm i cieńkie ścianki.Wg mnie wchodzą one troszke zbyt luźno szczególnie na króciec siłownika turbiny.Na próbe kupiłem typowe przewody podciśnienia o śr.3.2mm.Mają one grubszą ścianke i lepiej wchodzą na króćce(lepiej trzymają).Ponadto mają grubsze śnianki od tych oryginalnych.Robią na mnie wrażenie solidniejszych i ich śr.wew.(przelot) ma identyczną śr. jak króćce w osprzęcie który łączą.Na zawór EGR mam wąż 4mm i też siedzi konkretnie.Jeśli ktoś przerabiał temat wymiany proszę o komentarz. ---------- Post dopisany 18-06-2012 at 08:46 ---------- Poprzedni post napisany 15-06-2012 at 07:37 ---------- No i nikt nie przerabiał tematu? Echo:(
Biszczan Opublikowano 18 Czerwca 2012 Opublikowano 18 Czerwca 2012 Szukałeś na forum? Jest co najmniej kilka wątków o wymianie wężyków podciśnienia Co do pierwszego, oraz drugiego pytania to tak ma być. Wężyk idący od EGR do N18 jest grubszy, pozostałe mają mieć średnicę 3.2mm. Z jakiego schematu węży podciśnienia korzystasz?
Dranek Opublikowano 18 Czerwca 2012 Opublikowano 18 Czerwca 2012 Hej. Tu masz schemat układu podciśnienia: http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/all-b6-tdi-schemat-polaczen-wezy-podcisnienia-silnikow-avb-awx-avf-48348/ Zrób zdjęcie tego plastikowego przewodu co idzie od vacum i wrzuć na forum, jakoś nie kojarzę żebym taki miał, a przewody wymieniałem w sobotę. Co do samych węży podciśnienia to daj taką średnicę jaka była ori. Ja wymieniłem na silikonowe z tej aukcji: http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/all-b6-tdi-schemat-polaczen-wezy-podcisnienia-silnikow-avb-awx-avf-48348/. 4 sztuki 4mm wystarczą i 1metr 6mm do zaworu EGR.
sewcio1974 Opublikowano 18 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2012 Też mam takie wrażenie odnośnie grubości.Ja wszystkie węże mam śr.4mm a ten do EGR to wogóle jakiś "lewy"(gumowy,niezbrojony).W moim odczuciu te które mam nie są może luźne ale wchodzą praktycznie bez oporu na króćce a te 3.2 wymagają lekkiej "pracy" aby weszły.Z kolei kolega Dranek(post niżej) sugeruje że zmienił na 4mm.Poruszam problem ze wzgledu na problem z wysterowaniem turbiny.Czasami(zdarza się to sporadycznie) auto zbiera się troszke gorzej,mniej pali i słychać przydźwięk"szurania" tak jakby spaliny dawały po łopatkach turbiny w momencie gdy nie powinny.Wyczytałem że taka sytuacja może mieć miejsce gdy gruszka podciśnienia ma nawet małą nieszczelność.Turbine sprawdziłem przy wypruwaniu "kata".Nie ma luzów poprzecznych i podłużnych na wirnikach.Kierownice też raczej nie są zapieczone bo robie b.długie trasy i doładowanie chodzi.Nigdy nie złapałaem "loft out'a"(nie wiem czy dobrze pisze).Poprostu odnosze wrażenie że ciśnienie wysterowujące jest troszke małe.Czasami auto chodzi jak żyletka tzn. szybko się zbiera.
Dranek Opublikowano 18 Czerwca 2012 Opublikowano 18 Czerwca 2012 Nie pozostaję nic innego jak zrobić logi dynamiczne grupy 10 i 11 i wrzucić do działu z diagnostyką. Co do węża co idzie od EGR nie jest on "lewy" tylko po prostu nie ma zbrojenia. Ja wszystkie teraz wymieniłem na silikonowe bez oplotu ze względu na to, że łatwiej można wychwycić ewentualną nieszczelność.
Biszczan Opublikowano 18 Czerwca 2012 Opublikowano 18 Czerwca 2012 Mam nadzieję, że tym schematem rozwiałem Twoje wątpliwości : <br /><br /> <br /><br /> <br /><br /> <br /><br /> <br /><br /> <br /><br />
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się