Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Po wymianie przepływomierza


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Koledzy mam taki problem!!

Na Vagu miałem błędy dotyczące czyjnika temperatury powietrza dolotowego oraz przepływomierza.

Zakupiłem zamienniki po wymianie na Vagu pozostał dalej jeden bład - przepływomierza

Problem natomiast który powstał po wymiane części wyraża się w taki sposób, że po odpaleniu zimnego silnika silnik nie może złapać równej pracy po przegazowaniu wskazówka na moment zatrzymuje się w okolicy 900 i spada i faluje. (Po wymianie na stary przepływomierz objawy ustępują ale autko ma muła do 3500) Po upływie około 1 minuty wszystko wraca do normy autko pracuje równo i zbiera się od dołu wspaniale. Nie wiem co jest tego przyczyną. Proszę porady.

Na Vagu przed wymianą były takie błędy

Address 01

Controler 8D0 907 558 T

Component: 1,8L R4/5V MOTR HS D02

Coding: 04001

Shop#:WSC 00000

2 Faults Found:

17924 -Intake MAnifold Valve(N156): Open Circuit

P1516 -35-00 --

16496 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too Low

P0223-35-00 --

Readiness: N/A

Teraz został tylko ten pierwszy!!!

Opublikowano

W tych błędach nie ma żadnego dotyczącego przepływomierza powietrza.

17924 -Intake MAnifold Valve(N156)
to błąd zaworu sterującego zmienną geometrią kolektora dolotowego.
Opublikowano

Dziękuję za info!!!

A czy można trochę szczegółów bo jestem zielony (gdzie to znaleźć co to jest itp.) i widze że niepotrzebnie poszło kilkaset złotych w błoto na zakup przepływki

Opublikowano

http://passat-b5.ru/showthread.php?t=120069

w tym linku masz foto jak to wygląda i trochę opisu .

To jest w pasacie pokazane ale u Ciebie jest dokładnie tak samo .Ogólnie to jest zaworek podciśnieniowy (puszka plastikowa ) po przeciwnej

stronie kolektora dolotowego niż przepustnica. Ten zawór steruje klapkami w kolektorze dolotowym skracając obieg powietrza powyżej ok.2000obrotów . Wystarczy jak padła membrana w tym zaworze i klapki stoją w miejscu i jest muł. Tam przychodzi też wtyczka -warto sprawdzić czy ma dobry styk .

Tu zasada działania Variable intake manifold system

Opublikowano

ogromne dzięki za pomoc, lecę posprawdzać po wymianie napiszę o efektach.

No i wszystko się wyjaśniło!!!

Przez papudraków stałem się uboższy o kilkaset złotych. (Zakupiłem przepływomierz, czujnik G42 i wydałem kasę na pseudo diagnostów)

Poszedłem do garażu otworzyłem puszke no i widzę że dzwignia stoi w miejscu nie uchyla dolotu. Pomyślałem że przedmówca jednak się nie mylił zawór do wymiany:kwasny: ale myslę sobie podepnę VAGA no i co widzę do zaworu doszły sonda i czujnik G42 (od wymiany przejechałem ok 1500km) :whistling: Myślę kurcze ale mam pecha:cry: Odpiąłem wtyczke od czujnika i od zaworu( wychodzą z tej samej wiązki i są identyczne) NO i mnie naszło OLŚNIENIE :banan: może jakieś papudraki odwrotnie wpieli wiązki. Co mam do stracenia i tak znowu czujnik jest padnięty, podpiąlem wiązkę od G42 do zaworu i nie moge uwierzyć w to co widzę, cięgno otwiera dolot i zamyka w zależności od tego czy dodaje czy odejmuje gaz, druga wtyczka do czujnika temperatury powietrza dolotowego - skasowałem błedy, zrobiłem adaptacje przepustnicy i w trasę zrobiłem ok 70 km wróciłem autko od 1000 idzie jak rakieta (proszę się nie śmiać wiem ze ma 125koników, ale nie wiecie co było przed naprawa zaworu:wink: ) rewelacyjnie czuję je w prawej nodze - nareszcie mam nad nim kontrole nie muszę wciskać buta w deskę i po osiągnięciu 3000 obrotów musiałem odpuszczać gaz na pedale terez reaguje na każdy jego ruch - pedała :grin: Wrociłem podpina kompa i co???? No właśnie nic zero błędów. Stałem się szczęśliwym posiadaczem AUDI A4, które "odpukać" śmiga jak z fabryki. Tym oto sposobem za drobne mogę pozbyć się niepotrzebnie kupionych części - przepływki i czujnika G42. Dodam tylko, że autko przed naprawą tj. zmianą wiązek nie paliło a chlało paliwo, a w szczególności w mieście.

Jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc - szkoda tylko, że żółć trawiła mnie 7 mięsięcy tj od dnia nabycia autka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...