Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Jak sprawdzić sondę lambda ?


dejwit

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :hi:

Mam bardzo pilną potrzebę sprawdzenia czy moja sonda lambda jest sprawna czy nie. Czy jest możliwość sprawdzenia tego VAGiem, podobno w każdym motorze robi się to w inny sposób. Byłbym szczerze zobowiązany, bo szukałem na forum ale informacje są tak niespójne, że w rezultacie już nie wiem co i jak:(.

P.S. Koniecznie zależy mi aby sprawdzić to VAGiem bo niestety żadnym innym urządzeniem nie dysponuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc, u mnie jak padala lambda to pojawil sie blad w module silnika. a dzialanie mozna sprawdzic w blokach pomarowych. Jezeli bledu nie ma to lambda jest ok. Pozdrawiam Jocker01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj znalazłem coś takiego

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t11833.0.html;highlight=aeb

tylko nie jestem pewien czy mam zrobić logi dynamiczne czy jak

jakiś czas temu zrobiłem logi normalne rozgrzany silnik na biegu jałowym, znajdują się tutaj jest tutaj kanał 007. Ale nie wiem czy się wam przydadzą, jutro zrobię jeszcze dynamiczne na 007

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy jak na wolnych obrotach poobserwujesz jej wskazania.

Mają się zmieniać między 0 a 1Volt i to co najmniej 1 raz na sekundę.

Jeśli częstotliwość zmian jest mniejsza, to sonda straciła swoje właściwości i nadaje się do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy jak na wolnych obrotach poobserwujesz jej wskazania.

Mają się zmieniać między 0 a 1Volt i to co najmniej 1 raz na sekundę.

Jeśli częstotliwość zmian jest mniejsza, to sonda straciła swoje właściwości i nadaje się do wymiany.

No niby moja sonda zmienia wartości pomiędzy 0 a 1 volt jak napisałeś, jednakże wartości te są bardzo nierównomierne czy taka tolerancja jest dopuszczalna?

Poniżej załączam wykres zależności napięcia od czasu

zaleznosc.JPG

szogun0 zerknij proszę na ten wykres czy wskazania są prawidłowe.

Załączam również poprawiony link z logami o których wcześniej pisałem. Brakowało ".pdf" :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę powolne te zmiany.

Masz 1 zmianę napięcia na 2 sekundy, powinno być 1,2 zmiany na 1 sekundę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co dla świętego spokoju wymienić tą sondę?[br]Dopisany: 18 Maj 2008, 14:09 _________________________________________________dla zainteresowanych znalazłem link w którym są szczegółowo opisane zachowania sondy:),

http://www.motoelektron.com/lambda.html

zamówiłem już sondę jak ją wymienię podzielę się opinią :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacznij już psikać ją jakimś penetrującym psikadełem, bo czasami odkręcić ją to koszmar

oststnio wymieniałem w golfie IV bez tego i się poddałem trzeba było popsikać kilka dni z rzędu aby puściła

:th:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co jesli u mnie sąda zmienia wartosci szybko ale pracuje w zakresie 0,5 - 1,5V ? Czy to mozliwe wogole? Badając miernikiem na wtyczce to komp podaje takie napiecie i według jakiegos tam programu (nie pamietam nazwy ale moge sie zapytac kumpla) to sa takie wersje z wyzszym napieciem.

Czy to oznacza ze mam uwaloną sonde?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może byc uwalona ale równiez może mieć za bogata mieszankę

podaj parametry ze spalania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podaj parametry ze spalania

znaczy jakie :mysli:

mieszanka napewno za bogata bo smierdzi paliwem i za duzo pali.

A czy moglbys sprawdzic jak odepniesz wtyczke od sonfy pod zbiorniczkiem, jakie idzie na nią napiecie z instalacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o parametyry z analizatora spalin

podłączyłeś VAG-a? sprawdz jakie parametry wsazuje czujnik od wody i wskaznik od wody równocześnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o parametyry z analizatora spalin

podłączyłeś VAG-a? sprawdz jakie parametry wsazuje czujnik od wody i wskaznik od wody równocześnie

jesli chodzi Ci o to ze komp mysli ze silnik jest zimny to tak nie jest bo wszystkie czujniki po kolei zostały dokladnie posprawdzane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest coś takiego jak przesunięcie potencjału sondy, pomaga to w wykryciu zwarć. :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli znaczy ze co prosze pana :) Zostawic tak i nie przejmowac sie tym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o parametyry z analizatora spalin

podłączyłeś VAG-a? sprawdz jakie parametry wsazuje czujnik od wody i wskaznik od wody równocześnie

devastation, jeżeli prosisz o podanie pewnych danych podaj proszę dokładniejszy sposób jak to sprawdzić bo kolega widać nie łapie co i jak

ja zresztą też może czegoś więcej bym się dowiedział

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o parametyry z analizatora spalin

podłączyłeś VAG-a? sprawdz jakie parametry wsazuje czujnik od wody i wskaznik od wody równocześnie

devastation, jeżeli prosisz o podanie pewnych danych podaj proszę dokładniejszy sposób jak to sprawdzić bo kolega widać nie łapie co i jak

ja zresztą też może czegoś więcej bym się dowiedział

a co tu pisac dokładniej? hm?

na stacjach diagnostycznych maja analizatory spalin i wszystko w temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...