Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czujnik halla problem


majer33

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki problem vag pokazuje mi błąd zwarcie do masy

pozatym zrobił sie bardzo mułowaty,dodam że miałem stłuczke przed niom było wszystko w porządku a teraz dramat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Hall nie chodzi (a tak jest jak masz podany błąd) to normalne że jest mułowaty.

Dokładnie sprawdź czy po zderzeniu nie jest gdzieś przycięte okablowanie między Hallem a ECU .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno Tylko jeden błąd Ci pokazuje ? Zrób jeszcze raz błędy VAG'iem i podaj je tu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tylko jest problem bo jak pochodzi troche i po skasowaniu błędu będe trzymał go na 1200 obrotów to jest ok

ale tylko spuszcze go z obrotów to pokarze mi sporadyczny błąd nizwiązany ze sprzętem

---------- Post dopisany at 11:28 ---------- Poprzedni post napisany at 11:23 ----------

jeszcze raz pujde odczytać błędy

a dzwonek niebył taki mały

S7302639.jpg

<br /><br />

---------- Post dopisany at 11:50 ---------- Poprzedni post napisany at 11:28 ----------

właśnie sprawdziłem i pokazuje zwarcie do masy nie związany ze sprzętem

ale najleprze jest to że po wypięciu wtyczki od halla auto normalnie odpala

hyba niepowinienem go wogule odpalić z tego co czytałem już zgupiałem

---------- Post dopisany at 11:52 ---------- Poprzedni post napisany at 11:50 ----------

oto.co.mi.pokazuje

515 Czujnik Halla -G 40

przerwa lub zwarcie do plusa

---------- Post dopisany at 11:54 ---------- Poprzedni post napisany at 11:52 ----------

a.po.odpaleniu.to

515 Czujnik Halla -G 40

zwarcie do masy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro miałeś stłuczkę, to w takim razie najpierw sprawdź wtyczkę i przewody przy czujniku, który masz z przodu na wałku rozrządu :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

autko.złożone.po.naprawie.ale.problem.z.halkiem.tylko.jest

wszystko.sprawdziłem

---------- Post dopisany at 22:30 ---------- Poprzedni post napisany at 21:32 ----------

S7302648.jpg

<br /><br />

S7302655.jpg

<br /><br />

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega ma dokładnie ten sam problem co ty, jechał se autkiem i nagle brak mocy! i też świeci czujnik HALA. I też niby wszystko ok. W przyszłym tygodniu bede znał przyczyne ,jak nie ogarniesz swojej to postaram ci sie jakos pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno mi się przypomniało. Ja też kiedys miałem stłuczkę i uszkodziły się przewody od czujnika Halla, ale nie tego z przodu przy rozrządzie, tylko tego drugiego - z tyłu silnika na dole -w okolicach skrzyni biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nadole.jest.czujnik.jeszcze.jeden.w.którym.miejscu.sie.znajduje.tak.dokładnie,teraz.to.mi.dałeś.do.myślenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten

z tyłu silnika na dole -w okolicach skrzyni biegów.
to czujnik obrotów wału korbowego G28, ale to nie jest żaden czujnik

HALLA tylko indukcyjny. Odcięcie G28 powoduje brak impulsu wtryskiwaczy i brak iskry, więc auto nie odpali wcale.

Przy odciętym czujniku HALLA czyli G40 (ten przy pobliżu rozrządu) silnik odpali ale będzie mułowaty bo ECU nie dostaje impulsów do regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu. Oprócz G40 w osprzęcie silnika ADR nie ma żadnego innego czujnika HALLA.

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz G40 w osprzęcie silnika ADR nie ma żadnego innego czujnika HALLA.

:hi:

To radzę się doszkolić :thumbdown:

Jeden G-40 jest z przodu przy wałku rozrządu a drugi G-40 jest z tyłu silnika na dole - właśnie na wale korbowym.

A G-28 to jest czujnik prędkości pojazdu, podający sygnał do prędkościomierza i z reguły znajduje się z lewej strony silnika w okolicy półosi, ale oczywiście w zespole bloku silnika ze skrzynią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko.dobrze.tylko.nie.powinno.czasem.być.tak.żejak.odepne.halla.to.autko.niepowinno.odpalić.a.samochód.odpala.nawet.po.odkręceniu.czujnika.z.wałka.i.odłonczeniu.

jak.to.wkońcu.jest

---------- Post dopisany 07-07-2012 at 22:15 ---------- Poprzedni post napisany 30-06-2012 at 23:37 ----------

disiaj.sprawdziłem.wszystko.nawet.zmieniłem.czujnik.hala.ale.dalej.to.samo.pozostaje.jeszcze,tylko.komputer.podmienić

jeśli.dalej.będzie.to.samo.to.chyba.mnie.trafi.szlak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sam rozrząd na znakach sprawdzałeś czy nie przestawiony po zderzeniu ?

Jak byłby przestawiony to HALL- aG40 przy wałku będzie błąd , pomimo że sam HALL jest O.K.

Na VAG-u też można sprawdzić jaka wartość np. na jałowym i co się dzieje pod obciążeniem .

Po uderzeniu może też dawać nieprawidłowe sygnały któryś z 2-u czujników spalania stukowego ( współpracujących z HALL-em) i nie ma prawidłowej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu ale ECU widzi to jako błąd HALLA.

Analogicznie może być z czujnikiem obrotów wału korbowego G28.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak.tylko.jak.sie.ma.do.tego.zdjęty.hall.i.odpi.eta.wtyczka.od.niego.podobno.nie.powinienem.odpalić.auta

a.co.do.rozrządu.to.sprawdzałem.wszystko.jest.ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdjęty.hall.i.odpi.et a.wtyczka.od.niego.podobno.nie.powinienem.odpalić

A skąd masz taką błędną informację? Bo to nie w tym silniku i nie w tym układzie sterowania pracą silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem.czujnik.wału.korbowego.i.jest.ok

zastanawiam.sie.jak.sprawdzić.czujniki.spalania.stukowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli uważasz, ze oba czujniki są dobre, to musisz obejrzeć przewody i wtyczki. Prawdopodobnie mogą byc uszkodzone przewody przy tym Hallu, co jest z tyłu silnika, czyli na wale korbowym.

I tak się zastanawiam, czy jeśli miałeś "dzwonka", to może przypadkiem nie tak ktoś przewody wpiął we wtyczkę w tym hallu z przodu - na wałku rozrządu (zamienione mogą byc miejscami).

Jeszcze co do czujnika halla, to na zgaszonym silniku zawsze będzie pokazywać jego błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko.od.począdku.składałem.sam.więc.niemogły.być.zamienione.]

pozatym.hyba.pozostało.mi.jeszcze.podmienic.komputer.

a.hal.świeci.tylko.przy.zapalonym.silniku.jeszcze.jedna.wskazówka.przy.3500.tyś.obrotów.

chall.nie.pokazuje.błędu.a.jak.zejde.poniżej.tyh.obrotów.to.zaraz.wywala.halla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nie ma innej opcji, jak:

- uszkodzony G-40 przy wałku rozrządu

- uszkodzony G-40 na wale korbowym

- uszkodzone przewody przy którymś z czujników

- źle zamontowane czujniki bądź wiązki elektryczne.

Skoro taki błąd wyświetla, to raczej innych opcji nie ma. Wiem, ze coś tam oglądałeś, sprawdzałeś, ale... brak już innych pomysłów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a.co.ja.mam.powiedzieć.jestem.w.kropce

zastanawiają.mnie,jeszcze.te.czujniki.stukowe.ale.niewiem.jak.je.sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...