Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziura w przewodzie zobaczcie i pomóżcie


martin352

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam 1.8adr 97r i mam problem związany z dziurawym przewodem ale nieznam się więc proszę opomoc i czy ma to wpływ że auto przy mocnym dodaniu gazu szarpie i strzela a jak lekko nacisne pedał to auto idzie normalnie i jak się ten wąż nazywa fachowo?

2411370045a.jpg

<br /><br />

---------- Post dopisany at 18:13 ---------- Poprzedni post napisany at 18:11 ----------

2411370045aa.jpg

<br /><br />

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To urządzenie ten trójnik to ezektor, a rurka od niego idąca w dół wchodzi w odmę a druga idąca w kabinę idzie do serwa do podciśnienia.

Tak po krótce to ezektor pozwala oddychać silnikowi tzn, reguluje ciśnienie w silniku, dzięki temu nie wywala oleju wszelkimi simeringami i uszczelkami.

Jest to ważne ustrojstwo i warto żeby było sprawne - nowe w ASO 100 zł, niedawno kupowałem.

Jak ma działać i w którą stronę ma puszczać powietrze jest gdzieś na forum opisane łącznie z rysunkiem dzięki temu można sprawdzić czy działa poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To urządzenie ten trójnik to ezektor, a rurka od niego idąca w dół wchodzi w odmę a druga idąca w kabinę idzie do serwa do podciśnienia.

Tak po krótce to ezektor pozwala oddychać silnikowi tzn, reguluje ciśnienie w silniku, dzięki temu nie wywala oleju wszelkimi simeringami i uszczelkami.

Jest to ważne ustrojstwo i warto żeby było sprawne - nowe w ASO 100 zł, niedawno kupowałem.

Jak ma działać i w którą stronę ma puszczać powietrze jest gdzieś na forum opisane łącznie z rysunkiem dzięki temu można sprawdzić czy działa poprawnie.

Tak jak kolega wyżej napisał,ezektor i jego połączenia są ważne,jeśli masz dziurawy wąż z ezektora do odmy a tym samym do dolotu to może łapać lewe powietrze,ja miałem duży problem z ezektorem w moim ADR mianowicie duże wycieki oleju,żadne wymiany uszczelniaczy czy uszczelek nie pomagały,żaden też mechanik a byłem u kilku 3 może 4 nie wiedział że przyczyną wycieków w moim silniku jest właśnie ezektor.Sam doszedłem do tego po kilku dniach poszukiwań.

Poskładaj to wszystko jak ma być a na pewno silnik będzie pracował lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może przez to mi palić dużo i strzelać i dusić się jak docisnę pedał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam....

Ja go wymieniłem na zwykły wąż paliwowy ( kupisz na metry) jak miałem ADR-a a silniczek działał jak malina ;-)

Pozdrawiam

KKKC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie a u mnie przewód, który idzie od ezetora do odmy, wisi lużno i nigdzie nie jest podłączony. Może ktoś zrobić fotę gdzie powinien być podłączony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie chcesz wydawać stówki, wystarczy jakiś zwykły wąż, np. ciepłowniczy, ale musi być twardy by zasysane powietrze go nie gięło itd. U mnie nie trzymał niskich obrotów i się dusił z tego co pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm:

mi jak pekł ten ezektor bo tak sie to nazywa to dziewczyna stracila hamulce przed zakretem i malo sie nie zabila, bo steruje on równiez podcisnieniem hamulców, wiec zakladajcie sobie te gumowe przewody i krzyz na droge wam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm:

mi jak pekł ten ezektor bo tak sie to nazywa to dziewczyna stracila hamulce przed zakretem i malo sie nie zabila, bo steruje on równiez podcisnieniem hamulców, wiec zakladajcie sobie te gumowe przewody i krzyz na droge wam

Kolego ....

Nie pisałem o wymianie ezektora na rurkę, ale o wężyku który idzie od ezektora do rury plastikowej od dołu, zakładanej na przepustnicę .

Oryginalny wąż gumowy i ten co kupiłem na metry mają podobne właściwości. W moim przypadku spełnił się idealnie.

Zresztą każdy zrobi jak uważa.

Pozdrawiam

KKKC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba ze zle zrozumiałem ich intencje po pijaku, tak czy inaczej lepiej prowizorki na tym nie robić, bo za miękki waz gdzieś założy i będzie po hamulcach w najmniej oczekiwanym momencie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pytania odnośnie nierównej pracy silnika, czy może nawet w skrajnych przypadkach strzelania, to oczywiście że TAK - Rurka jest połaczona z kanałem dolotowym i nieszczelność powoduje, że przepływomierz błędnie mierzy ilość powietrza zasysanego do silnika i sterownik podaje niewłaściwa dawkę paliwa na wtryskiwacze. Rurka ta, tak samo jak odma i cały układ dolotowy MUSI być szczelny. Wszelkie nieszczelnosci objawiają się równierz falowaniem wolnych obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem wąż i nawet na obroty lepiej się wkręca zamykam temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...