Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaką turbinę wybrać??


Pawlo 2004

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, mam u siebie standardową turbinę z której jest wyciągniete 170 koni.

Auto mi od pewnego czasu kopci i chciałbym sie wybrac na korektę softu a przy okazji zmienić turbine na wydajniejszą z 2 powodów:

- Obecna turbina ma juz nalatane ponad 270kkm i przy schodzeniu z obrotów słychac tak jakby szuranie,

- Skoro wybieram sie na korektę to warto dołożyć jeszcze jakieś 10 koników jak by sie udało.

Teraz pytanie, jakie turbo proponujecie żeby pasowało bez problemu??

Gdzie go szukać? Może znacie kogoś kto posiada turbiny na sprzedaż?

Czekam na podpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ma pasować p&p to:

1) świeże gt1749va- koszt nowego to 2300-2600 brutto. Potencjał taki jak w rozpisce na górze działu tuning- około 165-180 Ps

http:// http://www.turbosprezarki-nowe.pl/audi/a4/turbosprezarka_garrett_19_tdi_20_tdi_7178585009s_7178580006_7178580008_7178580009_7178585008s_7178580001_7162150001_7120770001_7178580007_7178580005_7178580004_7178580003_7178580002_038145702g_038145702gx_038145702gv_038145702e_038145702j_038145702n.html

2) BRD - nowe 3200, używane/regenerowane 1500-1800. Turbo jest trochę kapryśne i w zależności na jaki egzemplarz trafisz to wstanie wcześniej lub później. Na temat brd na forum zdarła się już nie jedna klawiatura, wystarczy poszukać- nawet nie specjalnie się przemęczając.

http://http://www.turbosprezarki-nowe.pl/audi/a4/turbosprezarka_borgwarner_kkk_20_tdi_5303_988_0109_5303_970_0109_bv43109_03g145702h_03g145702hv_03g145702hx_53039880109_53039700109.html

3) hybryda awx/arl. Taka sprężarka kosztuje około 1500zł.Powinna starczyć tak jak BRD do 200 Ps i wyżej. Dużo ludzi odradza jednak hybrydy- z uwagi na brak 100% powtarzalności- jedna wyjdzie świetnie inna trochę gorzej. Zaletą jest p&p i nie widać pod maską że było coś grzebane.

To tylko tak naprawdę trzy opcje które pasują do wzdłużnego tdi bez przerabiania czegokolwiek. Caha i gtb wymagają przeróbki: kolektora wydechowego, wydechu, zasilania olejem.Dodatkowo przy gtb trzeba przerobić sterowanie. Przy większym turbo logika nakazuje montować FMIC - a to dodatkowy koszt.

Koszty turbiny są oczywiście przybliżone. Można kupić taniej posiadając rabaty dla warsztatów współpracujących z dystrybutorem. Jest też na allegro user automax-72. Oferuje podobno nowe turbiny w dobrych cenach - jednak jak podrążysz temat w necie to zdania o nim są podzielone. Nowe BRD oferował za kwotę około 1600zł z tego co pamiętam. Co do regenerowanych to też zdania są podzielone.

Jeśli był bym na Twoim miejscu to w tym momencie kupił bym nowe turbo awx/avf od garretta i zrobił remap u dobrego tunera. Skoro turbo nie domagało to dobrym pomysłem przy zmianie sprężary przy takim przebiegu było by rozpięcie układu dolotowego i wyczyszczenie wszystkiego z zalegającego mazutu, płukanie SMICA i sprawdzenie go ciśnieniowo - słowem duży,duży serwis, a na pewno zapomniałem o wielu rzeczach które będą zrobione "przy okazji" :).

Jeżeli nie zrobisz tego wszystkiego sam to musisz też za taka usługę odpowiednio zabecelować. Policz pod kreską ile to będzie kosztować bo cząstkowe kwoty nie przerażają, ale jak się to wszystko zbierze do kupy to można się zdziwić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostanio nachodza mnie pomysly na BRD i FIMC ale jak zliczysz to ceny czesci,montazu i programu to okolo 3 tys a zyskam pewnie z 20ps i 20 Nm :kwasny: teraz mam 173/371

ktos powie ile trzeba zaplacic za montaz FIMCA? jezeli mam wszystkie czesci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to coś mi się wydaje, ze najlepiej będzie jak zakupie regenerowane turbo BRD i zrobie na nim korekte softu i zostane przy 170 kucykach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to coś mi się wydaje, ze najlepiej będzie jak zakupie regenerowane turbo BRD i zrobie na nim korekte softu i zostane przy 170 kucykach.

To jak chcesz zostać przy 170 to kup nową seryjną turbawkę. Będziesz miał gwarancję na nią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to coś mi się wydaje, ze najlepiej będzie jak zakupie regenerowane turbo BRD i zrobie na nim korekte softu i zostane przy 170 kucykach.

To jak chcesz zostać przy 170 to kup nową seryjną turbawkę. Będziesz miał gwarancję na nią.

Czytałem troche o BRD i niektórzy piszą, że olej bierze.

Chyba najlepszym rozwiązaniem bedzie kupno ori turbo do AVF-a i zrobienie korekty a starą turbine oddać do regeneracji i sprzedać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynego dobrego wyboru tak na prawdę nie ma :) Ori turbo będzie made in Romania, KKK made in China (ale za kkk głowy nie dam). Patrząc na to wszystko wydaje mi się że takie turbo nie wytrzyma kolejnych 200,00 km- księgowi chyba i tu dotarli :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gtb1756vk

---------- Post dopisany at 21:58 ---------- Poprzedni post napisany at 21:57 ----------

bez remapu jeździ się o niebo lepiej niż na BRD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynego dobrego wyboru tak na prawdę nie ma :) Ori turbo będzie made in Romania, KKK made in China (ale za kkk głowy nie dam). Patrząc na to wszystko wydaje mi się że takie turbo nie wytrzyma kolejnych 200,00 km- księgowi chyba i tu dotarli :wink:

jęsli bezproblemowo nowe turbo przelata 100kkm to juz bedę zadowolony :)

---------- Post dopisany at 23:23 ---------- Poprzedni post napisany at 23:14 ----------

co myślicie o tej turbinie?? Turbina GT1749VA AWX AVF 130 km PASSAT, SUPERB (2439812795) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...