Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czego to mogą być objawy...


przem88

Rekomendowane odpowiedzi

witam. moze maił ktos cos podobnego w swojej niuniu: po postoju np 3 godzinnym dajmy na to, odpalam auto, ruszam do przodu lub cofam to w pewnym momencie pod sprzeglem i gazem lub samym gazem czuc takie jakby szurniecie dziwne, ciezko to opisac to co czuje, i watpie zeby tak mialo byc, weic podejrzewam ze to jest objaw czegos nei dobrego;/ skrzynia chodzi be zarzutow itd nie ma do czego sie czepic , ani do jazdy ani do zmiany biegow itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy chodzi o to samo co u mnie, ale też się zastanawiam już dłuższy czas co jest nie tak, zawsze po odpaleniu silnika przy pierwszym ruszeniu bez różnicy czy do przodu czy do tyłu podczas puszczania sprzęgła słychać takie szurnięcie. Jest to tylko za pierwszym razem po odpaleniu silnika, później już się to nie powtarza. Nie ma znaczenia jak długo auto stoi, mogę wyłączyć silnik i zaraz odpalić i znowu sytuacja się powtarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki. Jutro podłączę VCDSa. U mnie dochodzi jeszcze jeden dziwny objaw, a mianowicie od jakiegoś czasu przy zmianie biegów podczas jazdy jak wciskam i puszczam sprzęgło dziwnie chodzi pedał sprzęgła, nie chodzi miękko i płynnie tylko tak jakby w sprzęgle na lince pękło kilka drucików i haczyły o pancerz (wiem że tu jest sprzęgło hydrauliczne). Co dziwne jak wrzucę luz i wciskam sprzęgło wszystko jest ok, albo jak auto jedzie na luzie i wcisnę sprzęgło by wbić bieg tez jest wszystko ok, tylko jak się zmienia biegi pedał sprzęgła dziwnie się zachowuje. Czasami jest lepiej a czasami bardzo wyraźnie to czuć. Dwumas pracuje normalnie, sprzęgło działa dobrze, nic nie szarpie, nic nie ślizga tylko dziwnie ten pedał sprzęgła pracuje od dwóch tygodni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sprawdź czy masz płyn w skrzyni i czy sama skrzynia się gdzieś nie poci. Ile masz km w aucie ? Od spodu masz korek przez który sprawdzasz poziom płynu w skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy mam pytanie mam A4b6 2,5 tdi quattro przy predkosci 70 90 120 km strasznie przenosi mi drgania na samochód sa odczuwalne wszędzie co byscie koledzy poradzili napewno nie dwumas....

niewyważone koła, sprawdź czy sa podokręcane, bicie opony (uszkodzony oplot)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki. Jutro podłączę VCDSa. U mnie dochodzi jeszcze jeden dziwny objaw, a mianowicie od jakiegoś czasu przy zmianie biegów podczas jazdy jak wciskam i puszczam sprzęgło dziwnie chodzi pedał sprzęgła, nie chodzi miękko i płynnie tylko tak jakby w sprzęgle na lince pękło kilka drucików i haczyły o pancerz (wiem że tu jest sprzęgło hydrauliczne). Co dziwne jak wrzucę luz i wciskam sprzęgło wszystko jest ok, albo jak auto jedzie na luzie i wcisnę sprzęgło by wbić bieg tez jest wszystko ok, tylko jak się zmienia biegi pedał sprzęgła dziwnie się zachowuje. Czasami jest lepiej a czasami bardzo wyraźnie to czuć. Dwumas pracuje normalnie, sprzęgło działa dobrze, nic nie szarpie, nic nie ślizga tylko dziwnie ten pedał sprzęgła pracuje od dwóch tygodni.

wydaje mi sie ze mam to samo. takie specyficzne "coś" pod sprzeglem podczas zmiany biegow, ale zauwaz czy przy spokojnej zmianie biegow tez tak jest, bo u mnie jak na spokojnie zmieniam biegi to jest ok, ale jak przycicsne to wlasnie te nie czyste naciskanie sprzegła czuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przem88 u mnie jak jadę bardzo spokojnie to czasami to jest ledwo wyczuwalne albo wcale tego nie ma, natomiast przy bardzo dynamicznej jeździe jest to bardzo wyraźne. Stan opon nie ma tu znaczenia, poza tym oponki mam na 100% ok. Dodam, że kiedyś tego nie było (przynajmniej tego nie zauważyłem), zaczęło się to ok dwa/trzy tygodnie temu.

---------- Post dopisany 29-07-2012 at 08:42 ---------- Poprzedni post napisany 27-07-2012 at 19:50 ----------

Wczoraj wymieniłem płyn hamulcowy bo i tak miałem wymienić, więc jest nowy w układzie hamulcowym i układzie sprzęgła i dalej to samo tzn taka nie czysta praca sprzęgła szczególnie przy dynamicznej jeździe. Trochę poszperałem na necie i znalazłem kilka podobnych problemów gdzie po wymianie sprzęgła problem znikł. Na razie będę jeździł i dalej kombinował co to może jeszcze być, ale coś czuję że trzeba się przygotować na poważne koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kur... jesli czeka mnie wymiana sprzegla to sie wkurze i to bardzo. wczesniej mialem b5 to wymienialem zawiszenie przepływke, czyszczenie turbiny i wogole co jaks czas cos do roboty to myslalem ze jak kupie młodsza kochanke o 6 lat top ni ebedzie takich problemow z nia;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fenix_

a później sprzęgło juz dobrze pracuje ?

Z tych przypadków znalezionych na necie co miały podobny problem wymiana sprzęgła pomogła i problem znikł a co niektórzy wymieniali pompę sprzęgła, wysprzęglik, odpowietrzali i dalej nic to nie dawało.

Na razie będę jeździł i obserwował czy się będzie pogarszać i dalej będę myślał co to jeszcze może być. Sprzęgło u mnie nie ma lekko bo mam 381Nm ale co niektórzy mają więcej i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...