rafal9119 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Siema. pomoze mi ktos wyjasnic ten dziwny przypadek. A mianowicie, jak odkrece korek od zbiorniczka wyrownawczego to z chłodnicy ucieknie 0,3 ml płynu a jak nie odkrecam tego korka to nic nie leci. z tego co zauwazyłem to na prawej stronie w rogu chłodnicy gdzies to leci. i teraz nie wiem czy to wina chłodnicy czy ....??? ---------- Post dopisany 06-08-2012 at 19:15 ---------- Poprzedni post napisany 05-08-2012 at 21:38 ---------- pomoze ktos????????/
ino_hizo2 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 0,3 ml, czyli 300 mikrolitrów ? Swoją drogą jak to zmierzyłeś :banan:Polemizując ... jak silnik rozgrzany to mamy ciśnienie w układzie i powinno sączyć się cały czas, płyn gorący i na bieżąco odparowuje, ale ni jak ma się to do Twojego zapytania. Z drugiej strony jak układ szczelny (samochód zimny) to może wytworzyć się małe podciśnienie i w momencie odkręcania korka wyrównuję się i zaczyna się sączyć, ale powinno cały czas po odkręceniu ale 0,3 ml ?? Jakieś znaczące ubytki płynu są ?? Bo jak nie to 0,3 ml na jedno odkręcenie nie powinno nic zepsuć. Licząc 5-6 litrów średnio w układzie powinno starczyć na jakieś 16666-20000 odkręceń (1L = 1000 ml =1000000 mikrolitrów). Idąc dalej jak odkręcamy 1 raz w roku (365 dni) to rocznie ubędzie tylko 109,5 ml. Więc nie jest źle. Mi spierdzielało 100 ml na 100 km, ale uwalony był króciec z tyłu, trudno zlokalizować bo płyn odparowuje na gorącym silniku.
rafal9119 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2012 nie zawsze ucieka te 0,3 ml. czadem wiecej lub mniej i ostatnio zaczeło uciekac nawet jak nie odkrecałem korka. teraz sie zastanawiam czy to wina chłodnicy czy nie. bo to nie jest normalne.
ino_hizo2 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Prawdopodobnie może chłodnica gdzieś puszczać. Te wycieki są na rozgrzanym czy na zimnym płynie, czy w obydwu przypadkach? Dziwi mnie czemu po odkręceniu korka. Spróbuj pościskać węże na zakręconym korku, i zobacz czy też cieknie, ale jak ewidentnie cieknie z chłodnicy to chyba jakaś nieszczelność musi w niej być. Trzeba poczekać na wypowiedzi bardziej zaawansowanych Forumowiczów, może mieli do czynienia z takim przypadkiem.
dominikk Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Na dole po prawej jest korek spustowy cieczy chłodzącej. Sprawdż czy jest dobrze dokręcony, albo czy nie jest uszkodzony.
rafal9119 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2012 ja tam nigdzie tego spustu płynu nie widze.
dominikk Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 http://s19.postimage.org/jasm61on7/Zlewanie_cieczy_ch_odz_cej.jpg
ino_hizo2 Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Opublikowano 10 Sierpnia 2012 A po drugiej stronie korka spustowego (od strony silnika) jest miejsce na czujni dodatkowego wentylatora, może tam jakaś nieszczelność się pojawiła
rafal9119 Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2012 ogladałem dokładnie chłodnice i tam nigdzie tego spustu nie ma . z produ auta to nie widac bo zasłania chłodnica od klimy.
nikorabi Opublikowano 6 Października 2012 Opublikowano 6 Października 2012 Witam czy zostało ustalone skąd był wyciek i czy został zlikwidowany. Pytam gdyż mam ten sam problem. Wyciek płynu z prawej strony samochodu na dole, jak się wyjmie kratkę przy przeciwmgielnych to widać wyciek, ale nie widać dokładnie bez rozbierania spodu czy zderzaka skąd wycieka.
rafal9119 Opublikowano 7 Października 2012 Autor Opublikowano 7 Października 2012 witam prawdopodobnie to chlodnica jest do wymiany u mnie pomogla wymiana
Normano1973 Opublikowano 10 Października 2012 Opublikowano 10 Października 2012 ogladałem dokładnie chłodnice i tam nigdzie tego spustu nie ma . z produ auta to nie widac bo zasłania chłodnica od klimy. Korek spustowy w np Valeo z 99r jest ale nie zobaczysz go bez rozbierani bo jest to taka mała plastikowa zakretka na dole w rogu chłodnicy od strony kierowcy od strony zderzaka.Rafał jedz do Michała na Mickiewicza i zrobisz to od tak,wczoraj wymieniałem w swojej B5 chłodnice bo stare Valeo puściło na dole od rdzy.
d4widoV Opublikowano 10 Października 2012 Opublikowano 10 Października 2012 najprosciej bedzie jak zdejmiesz zderzak, jest on trzymany na 2 sruby za zaslepkami halogenow i na slizgach na blotnikach. 5 minut roboty a masz elegancki dostep do korka spustowego
rafal9119 Opublikowano 10 Października 2012 Autor Opublikowano 10 Października 2012 juz o paru miesiecy mam wymieniana chlodnice. wiec po co ten posty??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się